3e zwangerschap en hardlopen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wuppie100, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik probeer zwanger te worden van ons 3e kindje. Ik heb ooit eens gehoord van een medewerker van de sportschool dat je niet meer mag hardlopen als het een 3e of volgende zwangerschap betreft. Het zou voor verzakking kunnen zorgen. Ik kreeg toen te horen dat je lijf het allemaal nog aankan bij een 1e of 2e zwangerschap maar daarna niet meer.
    Nu loop ik dus hard, al jaren. Ik zou hier graag mee doorgaan zolang het goed voelt, natuurlijk rustiger aan met wat meer wandelmomenten.
    Wat is verstandig?

Bij voorbaat dank.

Groetjes,
    Wuppie100

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee, het is niet zo dat je vanaf een derde ineens niet meer mag sporten. Zeker als je altijd al hardloopt kun je daar gewoon mee doorgaan. Een eventuele verzakking wordt niet veroorzaakt door sport maar door zwangerschapshormonen die je bekkenbodemspieren verweken. Nu heeft iedereen daar wel een beetje kans op, al is die kans klein, en die kans neemt iets toe bij meerdere zwangerschappen, maar dat heeft niet met sport te maken. Lekker door sporten dus!
    Neem je al foliumzuur?

Mirjam

3. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Hallo Mirjam,

bedankt voor het antwoord. Fijn om te horen!
    Ik slik een B-complex met 800 uq foliumzuur. Dat is goed toch?

Groetjes,
    Wuppie100

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja hoor dat is prima. Iets meer dan aanbevolen maar dat kan helemaal geen kwaad.

Mirjam

Deel Deze Pagina