Ik heb ook weer een vraag Ik werk als oproepkracht, en ben nu zwanger. Hoe wordt je zwangerschapsuitkering berekend? (voor tijdens het verlof bedoel ik) Ik las op de site van fnv dat ze naar het kalenderjaar voor het verlof kijken, maar op andere sites lees ik dat ze het gemiddelde van de 3 maanden voor je verlof kijken, of zelfs 1 maand voor je verlof? Dat zou wel vervelend zijn want dat is de bouwvak in mijn geval, en dan is het bedrijf dicht.. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen Groetjes, Foxter
Beste Foxter, De hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt bepaald door het loon dat je gemiddeld per dag verdient in de loonperiode van 4 weken of 1 maand vlak voor je de ingangsdatum van je verlof. Ik begrijp dat jij als oproepkracht werkt en je werkgever vlak voor je verlof is gesloten ( ivm bouwvak ). Mijn advies is hierover contact op te nemen met je werkgever. Actuele informatie over de hoogte van de zwangerschapsuitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team