Hoi! Binnen een paar weken wordt (EINDELIJK) ons kindje geboren. Nu wilde ik alvast wat extra kleertjes kopen voor de eerste dagen, maar vraag me af of dat in maat 50 of 56 moet? Groetjes!
Heee.. spannend hoor het is bijna zover dus! Ik zelf heb 4 pakjes in maat 50 gekocht, en 2 ofzow in maat 56.. Meestal als ze net geboren zijn hebben ze 50 aan, maar het kan ook 56 zijn maar je krijgt natuurlijk ook wel kleertjes van mensen die op bezoek komen, dus ik zou niet al te veel kopen want ze groeien er natuurlijk ook weer snel uit. XX succes
Ik zou zeggen van beide wat, dan kan je alle kanten op. Mijn dochtertje paste in het begin maatje 50 het beste, maar droeg ook al wat van 56. En het ligt er natuurlijk maar helemaal aan hoe groot je kindje straks is. Succes met de laatste loodjes en veel plezier met shoppen!
Vraag gewoon de vk even hoe groot ze de baby schat bij 40 weken. Hoorde net nog dat een kennis van ons bevallen is van een zoon - 4920 gram, volgens mij zou die echt geen maatje 50 passen! Een vk mag er geloof ik wel iets van 500 gram naast zitten, maar dan heb je misschien toch een idee. Bij onze eerste zaten ze er ook 400 gram naast, nu heb ik het al aan 3 verschillende vk's gevraagd en ze schatten die van ons allemaal rond de 3000 gram bij 40 weken. Ik ga dus voor maat 50 als eerste pakje, maar heb uiteraard nog stapels kleren klaarliggen mocht het niet passen
wij hadden bijna alles in maat 56 gekocht dit ivm zwangerschapsuiker.. ze zeiden namelijk dat daardoor ons kindje wat groter zou zijn dan normaal.. maar onze lieve kleine djayden kwam drie weekjes te vroeg en alles was dus te groot! Meneertje was 48cm dus paste makkelijk in maat 50.. ik zou als ik jou was toch van alle twee wat halen.. GRoetjes
Ik had alleen maat 56 liggen. Dylan is bijna 4 weken te vroeg geboren en heeft zeker nog 3 maanden maat 50 gedragen. Ik zou een pakje in maat 50 en een pakje in maat 56 kopen. Als je kindje geboren is, is er gauw genoeg bij gekocht.
Nee, helaas... dat is niet het geval . Maar tot nu toe shopte ik voor unisex kleertjes. Nu wil ik toch wat roze en blauw hebben. Ik weet namelijk nog niet of we een zoon of dochter krijgen.
ja en hier zeiden ze dat hij zeker weten al 7,5 pond was, datzeiden ze toen ik aan het bevallen was notabene. Hij was net aan 5,5 pond! Luca zit nu pas in maat 56, na 4 weken!
Dan zaten ze er bij jou wel flink naast! Bij mijn vk praktijk, zoals ik al zei, mogen ze er 500 gram naast zitten. Omdat ze dat bij mijn eerste ook bijna deden heb ik het nu aan 3 verschillende gevraagd, pure nieuwsgierigheid, en, zonder het van elkaar te weten, schatten ze alledrie hetzelfde in. Als ze er uiteindelijk toch allemaal naast zitten, kan het mij weinig schelen, vind het nu gewoon grappig om te kijken of ze dezelfde ideeen hebben, en wat er uitkomt... ach, gezondheid is een stuk belangrijker dan een paar gram meer of minder.
Justin had maatje 50 aan maar zelfs dat was in het begin nog veel te groot en heb ik zelfs prematuur kleertjes gekocht en die zaten prima
fae was 3870 gram, maar maat 50 (zelfs een vestje maat 50) paste het beste. Dat vestje heeft ze trouwens zo'n 4 weken aangehad! Dus ik zou zowiezo een paar setjes maat 50 halen. En over kleertjes krijgen van de kraamvisite; mijn ervaring is, dat als je niet specifiek om maat 50 of maat 56 vraagt, dat je veelal kleertjes maat 62 (en 68) krijgt.
Wij hadden zowel 50 als 56 gekocht omdat je nooit weet hoe groot je kindje wordt. Onze zoon was 8 pond,maar past nu na 4 weken nog steeds in maatje 50.
wij hebben een eerste pakje in maat 56. dit omdat Jeremy ook al goed in 56 paste. toch neem ik ook wat 50 mee. voor het geval broertje erin verzuipt.
Je kan ook pakjes in de maat 50/56. Valt ruimer als 50 maar niet groter dan 56. Die waren zelfs voor mijn dochters nog te groot maar ach ze hebben er ff in gekunt!
En anders krijgen ze straf? Sorry hoor, stond er zo grappig. Verder helemaal met je eens: gezondheid stukken belangrijker dan grammetje meer of minder. On topic: van beide maten wat. Jarissa heeft best een poosje maat 50 gedragen. Zij was 7 pond en 52 cm. Yinthe was toen de kraamhulp er nog was al uit maatje 50 gegroeid. Zij was iets meer dan 8 pond (zoals 2 VK's hadden voorspeld trouwens) en 51 cm.
Ik had maat 56 gekocht, maar als eerste pakje 2 pakjes gekocht, 1 in maat 50 en 1 in maat 56. Maat 50 paste absoluut niet. Eva was 4350 gram en 53 cm en behoorlijk breed. De verloskundige had trouwens met 33 weken een schatting gemaakt en zei dat het kindje gemiddeld was, zo'n 6 a 7 pond. Ook daarna hadden ze niet zoiets van, dit wordt een groot kindje. Dat was pas tijdens het persen dat Eva toch wel groot bleek.
Mike heeft best wel een tijdje in maat 50 gepast hoor. Ik had niet zo ontzettend veel gekocht want iedereen zei:" Je krijgt zoveel van dat kleine spul van kraamvisite." Kreeg ik vooral maat 68 en 74, dus hij draagt nu nog kleertjes die we gekregen hebben. Ook leuk natuurlijk!Vond het trouwens lachteraf leuker om na de bevalling kleertjes te kopen. Ik had voor die tijd dingen gekocht die ik eigenlijk helemaal niet bij mijn kindje vond passen. Je weet daarna pas welke kleurtjes bijvoorbeeld leuk staan, kan best schelen per kind vind ik. Sucses met de laatste loodjes verder! (Ik was trouwens al bevallen toen ik zover was als jij, dus misschien moet je nog opschieten ook als je nog wil shoppen voor je kindje er is )
Vind ik ook. Had me al verheugd om Yinthe het pakje aan te trekken dat Jarissa zo goed stond. Nou, dat was dus even een teleurstelling, het staat Yinthe lang zo goed niet.