Nog niet ingedaald....

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dee, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee

Dee Lid

27 dec 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Hallo allemaal,

Ben net bij verloskundige geweest, kindje is nog steeds niet ingedaald. Ligt nog los boven bekkeningang, wel met hoofdje er recht voor. Ben morgen 36 wkn zwanger van de 1e. Moet over 2 wkn terug, als het dan nog niet ingedaald is krijg ik een echo.
    Weten jullie wat er dan aan de hand kan zijn, stel het daalt niet in?
    En gebeurde dit bij jullie ook zo laat nog?

groetjes
    Dee

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vaag want naar mijn weten kan het ook nog zo zijn dat de kleine pas indaalt als de weeën komen.. Weet t ook niet eigenlijk.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb inderdaad ook wel vaker gehoord dat dit vaker gebeurd, en dat er hierdoor echt niet gelijk aan de alarmbellen getrokken hoeft te worden!
    De baby kan ook nog indalen tijdens de bevalling. Je moet er alleen wel even opletten, op het moment je vliezen breken dat je dan even gaat liggen.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Idd kan zijn dat het gewoon laat indaalt of pas nadat de vliezen zijn gebroken of halverwege de weeën.

Enige is dat de bevalling wat langer kan duren omdat het indalen dan ook nog moet gebeuren tijdens de bevalling maar indalen kan heel vlot gaan hoor.

In het ergste geval kan de kleine gewoon helemaal niet indalen, dit kan zijn omdat het een te groot hoofd heeft voor je bekken terwijl je bekken wel normaal is of dat het hoofd niet bijzonder groot is maar je bekken gewoon erg smal (dat heb ik) Met de echo kunnen ze de grote van het hoofdje meten. Je hebt iets meer kans op een ks maar er zijn ook zat vrouwen die wel gewoon kunnen bevallen, het is in ieder geval het proberen waard als je er niet helemaal zeker van bent dat het niet past

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mijn zusje moest ook nog indalen toen mijn moeder aan het bevallen was. Het duurde in totaal ( de hele bevalling ) 5 uur. Dit is 25 geleden, en ze mocht gewoon thuis bevallen.

Het was de tweede, dus misschien daarom wel zo snel.

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Waarschijnlijk wordt er gekeken of er een reden is voor het niet indalen van je kindje. Enkele redenen kunnen zijn:
    - bekkendoorgang te smal
    - hoofdje te groot
    - laagliggende of voorliggende placenta en/of navelstreng

Als er geen reden is voor het niet indalen, kan dat altijd later nog gebeuren. Mijn kindje is de afgelopen dagen pas ingedaald. Het zal niet veel helpen want het eigenwijsje ligt in stuit, en het wordt sowieso een geplande keizersnede.
    Maar wat Zeeuwsmeisje ook al aangaf: indalen is tot en met de bevalling nog mogelijk.

Als er wel een reden is voor het niet indalen, dan zullen er misschien passende voorzorgsmaatregelen moeten worden genomen met betrekking tot de bevalling.

Groetjes, Wendy

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik en mijn broertje zijn pas tijdens de bvalling ingedaald, waren verder staandaard bevallingen (van 12 uur ofzo, maar ik was wel een 9 ponder van 56 cm).

groetjes Lisette

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn is pas ook tijdens de weëen ingedaald. Ik heb ook een echo gehad met 39 weken zwangerschap. De reden voor het niet indalen bij mij was dat Lynn ruim in het sop zat. Oftewel ik had veel vruchtwater.

Overigens geen problemen bij de bevalling gehad. Ik moest wel plat toen de vliezen braken.

9. Dee

Dee Lid

27 dec 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Dankjulliewel voor de snelle reacties....!

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen....

Groetjes
    Dee

10. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik heb had precies het zelfde.
    bij mij is de kleine nog niet ingedaald.
    er is geen rede voor paniek.. maar ze hebben vaak liever dat het al ingedaald is anders moet het nog die weg afleggen met de bevalling en dat kan soms wat langer duren.
    ik schrok eerst ook. maar heb toen om uitleg gevraagd.
    niks aan de hand. wel moet je als je vliezen breken meteen op bed gaan liggen en de verlosbellen.
    teminste dat is mij opgedragen.
    1 geruststelling voor alle dames....
    bij de de negervrouwen blijkt het kindje helemaal niet eens in te dalen...... dat gebeurt pas tijdens de weeeen.. oorzaak omdat hun bekken heel anders is als van blanke vrouwen.
    hun billen staan meer naar achter...
    de enige vrouwen die heel goed inde gaten gehouden worden zijn vrouwen indonesie enz...
    als zij een blanke man hebben worden zij inde gaten gehouden... omdat die vaak wel te smal zijn voor de grote kinderen.
    leuke weetjes van mijn verlos.

11. Annelies

Annelies Niet meer actief

hier ook een dwarse keutel. ons kindje (1e) is ook nog steeds niet ingedaald. en ik heb gisteren idd een echo gehad om te kijken of er een aanwijsbare reden voor was. alles was goed, geen voorliggende placenta ed. gyn heeft wel aangegeven dat ik poliklinisch moet bevallen (olv de veloskundige) omdat het in sommige gevallen niet wil vlotten. dan zijn ze er in ieder geval op tijd bij.
    als je thuis bezig bent en je moet dan op het laatst nog met spoed naar het ziekenhuis.
    ik had graag thuis willen bevallen maar vindt het nu wel een veilig idee dat ik naar het ziekenhuis ga.
    maar je bent nu 36 weken, dus het kan nog zat indalen hoor.... maak je niet te druk! sterkte!

12. christina

christina Niet meer actief

Mijn kindje was tot vorige week nog niet voldoende ingedaald. Net bij de verl. kundige geweest en zij vertelde mij dat de kleine een beetje meer is ingedaald. Wel moet ik nog steeds even gaan liggen indien de vliezen breken. In het ziekenhuis zeiden ze voor 2 weken terug dat vaak kindjes verder indalen bij de 1ste beste wee. Dus geen paniek. Ik ben overgens wel blij dat het kindje al iets verder is ingedaald.

ik ben nu 41 weken zwanger.

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme is ook pas bij 38 weken ingedaald. Je hebt nog een paar weken hoor. Niet ingerust maken, heb je niets aan.

14. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Hoi Dee,

Ik ben met 37 weken en 6 dagen bevallen van onze zoon. 6 dagen ervoor heb ik nog een echo gehad om te kijken of de kleine was ingedaald want daar twijfelde de verloskundige aan. En ze had gelijk hij was nog niet ingedaald en toch is hij 6 dagen later geboren. Sterkte met de bevalling.

15. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    waarom moet je dan gelijk gaan liggen als je vliezen breken?

16. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Schijnt iets met de navelstreng te maken te hebben...dan kan het kindje te weinig zuurstof krijgen...
    Ons hummeltje is ook nog niet helemaal ingedaald wel al een beetje maar het ligt nog niet vast,ik hoop dat het niet lang meer duurt voordat ze komt!

Groetjes,

17. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    De navelstreng kan bekneld komen te zitten en dan krijgt het kindje geen zuurstof. Daarom moet je gaan liggen.
    Volgens mijn VK komt dat helemaal niet vaak voor. Ze zat al 12 jaar in het vak en was het nog nooit tegengekomen. Maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

Ik kon trouwens gewoon thuis bevallen en de bevalling heeft al met al 13 uur geduurd. Als je eenmaal goede weeen hebt kan de kleine binnen 10 minuten ingedaald zijn. Dus geen zorgen

18. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oke mij is daar niks over verteld en bij mij is ze ook nog niet volledig ingedaald...

19. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    volgens mij kan de kleine inderdaad nog indalen als je weeen hebt, maar al het fijne weet ik er ook niet van..

20. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    mmm maandag moet ik weer op controle en als ze nog niet is ingedaald zal ik het nog eens even navragen...

Deel Deze Pagina