hoelang moet je dit laten trekken? en hoeveel moet je op hoeveel water doen? en hoeveel moet je op een dag drinken? kan er niks over vinden op internet namelijk en ook niet in het oude topic
Ik heb het gister ook gehaald en de verkoopster vertelde dat je het 10 minuten moet laten trekken. Ik drink 4 kopjes thee per dag.. succes
Framboosbladthee zou helpen om een voorspoedige bevalling te krijgen met een sneller herstel en minder bloedverlies. Het is als thee te koop en als capsules. Ik heb zelf los framboosblad. Dat moet 10 minuten trekken in heet water (dus als thee zetten). Hiervan moet je een halve liter per dag drinken. De losse framboosblad is vrij zoet, over de thee hoor ik nog wel eens mensen die het wat bitter vinden. Maar je kunt er suiker of honing bij doen. Het wordt aangeraden om met 34 weken zwangerschap te beginnen tot het einde.
@Noura: subtiele reactie. Ik probeer het in ieder geval wel. En ik vind het lekker dus het is geen moeite en wie weet wat het doet.
Ik bedenk me dan maar, als ik het niet had gebruikt, had ik misschien meer last gehad. Maar ik geloof wel in de werking van kruiden, is zijn nu toch ook kruiden die je speciaal niet mag gebruiken. Dus ik geloof ook hierin.
haha sorry was niet zo bedoeld, maar ik lees er zo veel over en als ik dan kijk naar de mensen die het gebruiken dan hebben die echt geen andere bevalling, aanloop of erna gehad dan anderen. er zijn er zelfs velen die ruim 2 weken uitliepen en ingeleid moesten worden omdat de baarmoedermond nog niet eens week was. en dat na weken gebruiken, ik denk toch dat je lichaam en je kindje eraan toe moet zijn. en ontspannen zijn helpt ook goed. en het kindje komt er uiteindelijk toch wel uit, er is er nog noooooit 1tje blijven zitten
Ooooooww... bedoelde je dat. dat verwacht ik in iedergeval er ook niet van. meer dat het ook de krampen iets zal verlichten. misschien iet sneller herstellen..... Niet dat het daardoor er eerder uit komt. Ben het met overeens dat de baby komt wanneer het er voor klaar is. het zou ook helpen bij je bekkenspier, nu heb ik een soort spierreuma, dus denk ik, alle hulp daarbij is mooi mee genomen
Hoi Ozgul Hierbij de link welke je wel en niet mag gebruiken: http://www.annetanne.be/vrouwenkruiden/zwangerniet.html
@noura: zo met uitleg kan ik je helemaal begrijpen. Ik denk er anders over, we zullen er wel niet achter komen wie gelijk heeft. Maar dat is ook niet belangrijk. Ik vind dat iedereen moet doen en laten wat ie zelf wil. Er is nog wel eens een misverstand dat framboosblad(thee) de bevalling zou opwekken. Daar is het echt niet voor. Het zou helpen voor een snellere bevalling en een sneller herstel.
oke bedankt allemaal.. Nou heb net mijn eerste kopje laten trekken. Wat een vies kleurtje heeft dat zeg.. en de smaak is ook niet echt lekker.....
nou sneller had voor mij niet gehoeven, binnen een uur was die er. en had na de bevalling nergens last van. en omdat iedere vrouw anders is denk ik ook niet dat je erachter komt of het helpt. en zolang het niet vies is kan je het altijd proberen
Hoi hoi meiden, Die framboosblad kende ik alleen maar van de capsules, die zouden ook tegen misselijkheid helpen. ale: Al braakte ik die meteen weer uit. Wel heb ik borstvoedingsthee gebruikt, daar zit venkelthee, rooibos en anijs in. En dat stimuleerd idd. is mijn ervaring. En zo zou lindebloesemthee helpen borstontsteking te voorkomen en sneller genezen. Voor degene die er gebruik van willen maken, jij misschien niet Noura
Poeh, dan hoef je echt niet sneller nee. Fijn dat je een goede bevalling hebt gehad, als ik het zo lees ook geen naweeen. Ik doe het ervoor, zo'n bevalling. Met of zonder thee.