Hallo allemaal! Afgelopen week hebben wij de eerste echo gehad. Tot onze grote schrik was er niet 1 kloppend hartje... Maar wel 2! Ik moet nog even alles op een rij zetten en had het zo niet verwacht... Hebben er mama's ervaring? Ik heb al een dochter. Liefs.
Oh wat lijkt me dat bijzonder!!! Gefeliciteerd dat je 2 hartjes zag kloppen en ik wens je een onbezorgde en gezonde zwangerschap toe
Gefeliciteerd! Logisch dat het even schrikken is Wij moesten er zelfs aan wennen ondanks dat er kans aanwezig was dat het er twee zouden worden (IVF). Laat het bezinken en geniet ervan!
Voor ons was het ook een totale verassing. De dokter had al wel een vermoeden (wegens miskramen kreeg ik vroege scans), maar wilde niks zeggen tot hij het echt zeker wist. Ik dacht dat mijn man van zijn stoel zou vallen haha! Wij hebben verder geen kinderen rondlopen, dus hoe het is om een tweeling te hebben na een kindje, geen idee. Maar er zullen vast moeders hier zijn die die ervaring wel hebben. Ben nu iets over de 26w en het is heel apart als ze luisteren met zo'n doppler en kijken bij elke scan. Ik moest wel checken waar ik wie moest voelen en voel ze precies op de plekken dat ze zeiden (ze zijn twee eiig bij mij). Echt heel speciaal, soms denk ik weleens oei oei, maar voornamelijk denk ik, dit is toch wel apart! Gefeliciteerd en wens je een fijne zwangerschap!
Gefeliciteerd!! double blessed Bij mij was het ook een totale verassing, zag het totaal niet aankomen, zit niet in de familie en ik heb ook geen medische weg gehad, ik was eigenlijk meteen verlieft, want ik dacht een vroege echo te krijgen omdat ik bloedverlies had (bleek hematoom) maar daar waren opeens 2 embryo's met kloppend hartje, ze zijn waarschijnlijk twee-eiig, ik was sprakeloos en mijn moeder die erbij was zei: het zal toch niet? en daar gaat je rust, doelend op het feit dat ik een BAM ben dus ga het lekker druk krijgen, maar ik weet zeker dat ik het kan, ze zijn zo welkom en zo geliefd of het nou 1 is of 2 je nest uit s'nachts moet je toch ...en mijn moeder die is al helemaal eraan gewend en zou niet anders meer willen, die krijgt in 1 keer 2 kleindochters Dit worden mijn eerste kindjes dus ervaring heb ik nog niet, wel hoor ik vaak dat het eerste anderhalf jaar het drukst is, maar ook dat het dubbel zo leuk is, ik kan niet wachten tot ze er zijn Geniet ervan 1 zwangerschap, is al speciaal 2 nog meer <3
Gefeliciteerd! Onze situatie is redelijk hetzelfde, allebei ren dochter uit 2014 en nu zwanger van een tweeling. Hebben ze al gezegd/gezien of het eeneiig of twee-eiig is? Hier
Hoogstwaarschijnlijk een-eiig! De volgende echo zal uitsluitsel geven, maar er was geen tussenschot te zien. Ik vind het zo spannend, hoop ook daadwerkelijk dat alles goed gaat. Heb het nog steeds niet laten bezinken en het speelt de hele dag in mijn hoofd. Hoe gaat jouw zwangerschap?
Bij ons was er op de eerste echo's ook geen tussenscgot te zien. Ze zeiden bij mij gelijk dat het dan niet meer twee-eiig zou kunnen zijn. Dus hier ook eeneiig. Grappig zeg, zo hetzelfde. Bij zwangerschaps clubs is er een topic voor zwangeren van eeneiige tweelingen. En er zijn nog wel meer tweeling clubjes. Snap dat het maar blijft spoken, zo herkenbaar! Zwangerschap gaat goed. Het vliegt eigenlijk voorbij, druk met alles regelen, dl en de controles (dat zijn er veel, zeker bij eeneiig!). Wel veel last gehad van overgeven en eczeem, maar beiden nu onder controle en stiekem nu aan het aftellen naar een week of 37!
Dankje Mijn zwangerschap met de baby's zelf gaat perfect tot nu toe, ze groeien goed en bewegen extreem veel, maar met mij geestelijk gaat het wat moeilijker, vooral de eerste 12 weken waren hels, niet vanwege kwaaltjes (die heb ik haast niet) maar omdat ik een hematoom heb gehad en ik heb als eerste zwangerschap een missedabortion gehad, die angst die blijft dan zitten en deze zwangerschap is zo gewild en zo speciaal dat ik erg bang ben dat er wat mis kan gaan, het is sowieso risico voller een tweeling, gelukkig worden we heel veel onderzocht in het ziekenhuis en als er angst/twijfel/klachten zijn mag je direct langs komen, dat stelt me weer gerust en ook het vertrouwen weer vinden in mijn lichaam na zo'n miskraam heeft tijd gekost, dat vertrouwen begint nu pas te komen, maar zal pas weg zijn als ze veilig en compleet in mijn armen liggen Bij mij zat er wel een tussenschot en nu een dun vlies, ze hebben beide hun eigen placenta, moederkoek alles, maar is nog niet te zeggen dat ze niet identiek zijn dat weten ze pas zeker na de bevalling of via een dna test, als ze beiden in 1 vlies zitten zijn het ind altijd een-eiig. xoxo
Oh daar ga ik even kijken! Zit de hele dag te googlen omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Ik ben vooral erg moe en ben gelukkig niet misselijk. Heb je al enig idee hoe je gaat bevallen?
Gefeliciteerd! Dat is groot nieuws . Geen persoonlijke ervaring, maar wel bij mijn broer/schoonzus. Die kregen bij 10 weken een echo bij VK en opeens... 2 hartjes, 2 kindjes. Het filmpje waarop mijn schoonzusje in huilen uitbarst is briljant ... Eeneiig overigens.
Als er zo'n filmpje van mij gemaakt werd was dat vast ook hilarisch Hoe is die zwangerschap verlopen? Hier lijkt het ook een eiige tweeling.
Wat leuk zeg, gefeliciteerd met deze bijzondere zwangerschap! Hier was het bij de eerste echo (8 weken) ook een grote verrassing! Zit niet in de familie en gewoon via de natuurlijke weg.. Het idee is even wennen maar het is super leuk! Lekker van genieten! Hier zijn ze twee-eiig. Voel ze nog weinig maar op de vele echo's zitten ze niet stil hihi. (Wel een voordeel hoor, dat je vaker voor echo's mag!)
Ik weet dat ze veel last had van misselijkheid, waarvoor ze medicatie heeft gehad tot 14-15 wkn. Nog wel kunnen werken. Ze was zelf erg bang voor bekkenpijn omdat ze van haar 1e zwangerschap nooit volledig hersteld was van bekkeninstabiliteit, maar ondanks de grote buik en 2 kindjes, is dat erg meegevallen. Heeft idd veel echo's gehad omdat eeneiige is en er makkelijker groeiproblemen e.d. kunnen ontstaan. Moest verplicht stoppen met werken met 28 wkn, uit voorzorg. Maar nooit 'enge' dingen gebeurd. Uiteindelijk heeft ze met 37+4 wkn een geplande keizersnede gehad (ivm eerdere keizersnede van eerste). Kindjes waren rond 2500 en 2800 gram en hebben een uitstekende start gehad. Inmiddels zijn het eigenwijze 3,5 jarige peuters ...
Met de eerste heb ik ook een keizersnede gehad. Kon ze het niet zelf proberen? Of puur uit eigen keuze. Ik zou dolgraag een natuurlijke bevalling mee willen maken. Met mijn 1e heb ik daar veel last van gehad dat het uiteindelijk niet kon.