Na keizersnede badbevalling ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nutts, 2 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    De vorige keer heb ik een keizersnede gehad ivm kruinligger met arm naast hoofd. Nu moet ik in het ziekenhuis bevallen krijg wel apparatuur waar ik mee onder de douche kan zou ik dan ook de weeen in bad mogen opvangen? Iemand ervaring

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik had een oxitocine infuus en de baby een sensor op zn schedel, daarmee mocht ik in bad.
    Dus weet niet wat voor apparatuur je nog meer hebt?

3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ctg en sensor op hoofdje denk ik.

4. Maddie85

Maddie85 Actief lid

29 jul 2013
    353
    5
    18
    Mij is verteld dat een badbevalling niet mogelijk is na een keizersnede vanwege de apparatuur. Maar misschien is dat per ziekenhuis verschillend.

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Mij is inderdaad ook verteld dat het niet kan, helaas.
    Ik heb ook een spoedks gehad en zou dolgraag (als ik nog een keer zwanger mag raken..) de 2e keer wél in bad bevallen. Maar ik geloof dat ik dat uit mijn hoofd moet zetten...

6. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ben er ook bang voor heb donderdag een afspraak dus ga het een en ander bespreken

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik ben heel benieuwd, laat je weten of het mogelijk is?
    Ik heb ook een keizersnede gehad en moet nu ook in het ziekenhuis bevallen, zou ook graag in bad bevallen maar volgens mij mag het hier niet

8. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ja, laat je het weten, Nutts?
    Ik ben benieuwd wat ze zeggen!

9. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ja doe ik. Zou al blij zijn met weeen opvangen in bad. Ga het gewoon vragen

10. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Ik mocht sowieso douchen met de (draadloze) ctg en volgends mij ook weeen opvangen in bad. Bevallen in bad mocht niet.

Ik heb er uiteindelijk geen gebruik van gemaakt. Ik wou het bed niet af en kreeg daarna een ruggeprik.

11. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    @Ingtwiede Wat was de reden dat weeën opvangen wel mocht, maar bevallen niet?
    Is dat echt alleen het risico van het uitscheuren van het litteken? Wat willen ze dan met het bad voorkomen? Ik bedoel, als het scheurt, scheurt het toch wel lijkt me...
    Willen ze het gewoon enkel goed in de gaten kunnen houden?

12. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    @Kaila eerlijk? Ik zou het echt niet meer weten waarom dat zo was.

Over een paar weken kom ik (hopelijk) weer in de gelegenheid te ervaren en zal dit keer weer even goed opletten bij de uitleg (maar dan moet deze beeb nog wel even snel gaan draaien en netjes met het koppie naar beneden gaan liggen)

13. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ik heb het ook gevraagd en ik mocht ws wel de weeen opvangen in bad maar het persgedeelte op bed, omdat ze bij complicaties er snel bij willen.... dat vind ik prima. Vond het al heel wat.

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Ik had gepland om in bad te bevallen dus zelf draadloos CTG en baby sensor op d'r hoofdje. Na een hele dag weeënopwekkers en niet doorzetten van de ontsluiting uiteindelijk een gentle sectio geworden.
    Wel had ik de mazzel dat mijn ziekenhuis sowieso een bevalbad heeft staan en ik die ochtend de eerste was die aan het bevallen was dus was die voor mij gereserveerd.
    Denk dat het per ziekenhuis(beleid) verschilt en wat voor apparatuur en accomodaties ze hebben..

15. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Mag inderdaad wel de weeen opvangen onder de douche of in bad. Met mobiele ctg

Deel Deze Pagina