De vorige keer heb ik een keizersnede gehad ivm kruinligger met arm naast hoofd. Nu moet ik in het ziekenhuis bevallen krijg wel apparatuur waar ik mee onder de douche kan zou ik dan ook de weeen in bad mogen opvangen? Iemand ervaring
Ik had een oxitocine infuus en de baby een sensor op zn schedel, daarmee mocht ik in bad. Dus weet niet wat voor apparatuur je nog meer hebt?
Mij is verteld dat een badbevalling niet mogelijk is na een keizersnede vanwege de apparatuur. Maar misschien is dat per ziekenhuis verschillend.
Mij is inderdaad ook verteld dat het niet kan, helaas. Ik heb ook een spoedks gehad en zou dolgraag (als ik nog een keer zwanger mag raken..) de 2e keer wél in bad bevallen. Maar ik geloof dat ik dat uit mijn hoofd moet zetten...
Ik ben heel benieuwd, laat je weten of het mogelijk is? Ik heb ook een keizersnede gehad en moet nu ook in het ziekenhuis bevallen, zou ook graag in bad bevallen maar volgens mij mag het hier niet
Ik mocht sowieso douchen met de (draadloze) ctg en volgends mij ook weeen opvangen in bad. Bevallen in bad mocht niet. Ik heb er uiteindelijk geen gebruik van gemaakt. Ik wou het bed niet af en kreeg daarna een ruggeprik.
@Ingtwiede Wat was de reden dat weeën opvangen wel mocht, maar bevallen niet? Is dat echt alleen het risico van het uitscheuren van het litteken? Wat willen ze dan met het bad voorkomen? Ik bedoel, als het scheurt, scheurt het toch wel lijkt me... Willen ze het gewoon enkel goed in de gaten kunnen houden?
@Kaila eerlijk? Ik zou het echt niet meer weten waarom dat zo was. Over een paar weken kom ik (hopelijk) weer in de gelegenheid te ervaren en zal dit keer weer even goed opletten bij de uitleg (maar dan moet deze beeb nog wel even snel gaan draaien en netjes met het koppie naar beneden gaan liggen)
Ik heb het ook gevraagd en ik mocht ws wel de weeen opvangen in bad maar het persgedeelte op bed, omdat ze bij complicaties er snel bij willen.... dat vind ik prima. Vond het al heel wat.
Ik had gepland om in bad te bevallen dus zelf draadloos CTG en baby sensor op d'r hoofdje. Na een hele dag weeënopwekkers en niet doorzetten van de ontsluiting uiteindelijk een gentle sectio geworden. Wel had ik de mazzel dat mijn ziekenhuis sowieso een bevalbad heeft staan en ik die ochtend de eerste was die aan het bevallen was dus was die voor mij gereserveerd. Denk dat het per ziekenhuis(beleid) verschilt en wat voor apparatuur en accomodaties ze hebben..