Met bijna 9 maanden zitten. Echt kruipen en optrekken ging op dezelfde dag, bijna 10 maanden. Teigeren deed hij al een paar maanden. Lopen met 15 maanden.
Hier een baby van 10 maanden die heel erg zijn best doen om te kruipen, maar dat echt nog niet kan. Heel frustrerend voor hem, want hij heeft wel al vaak een doel waar hij naartoe wilt.
Mijn oudste heeft nooit gekropen Ook zo'n gevalletje apart. Hij hield het bij buikschuiven. Met 10 maanden trok hij zich ineens op aan de box, met ruim 11 maanden liep hij spontaan los. Zou me er niet zo druk om maken hoor.
Het kan ook echt allemaal snel gaan. Hier ook in een korte tijd vooruit tijgeren, goed rollen, optrekken, zelf zitten, voorzichtig pasjes lopen langs bank en tafel. Allemaal voor de 9 maanden. En met 9,5 mnd super snel langs lopen en kruipen. En allemaal in de volgorde die ik zeg haha. Dus nog beetje vreemde volgorde ook.
Mijn dochter ging zich pas optrekken met een jaar. Met 13 maanden kruipen en met 17 maanden lopen. Ieder kind doet het op zijn eigen tempo, geen zorgen.
Ik denk idd dat als je het in een grafiekje af zou zetten, er meer kids zijn die dit NA de 9 maanden gaan doen, dan ervoor. De grote piek ligt ws echt rond die 9 maanden, omdat dat het gemiddelde is, maar in concrete getallen zullen er meer kids zijn die het later doen, dan die het eerder doen
Oh ja ik vroeg me dit ook allemaal af! Mijn zus heeft een dochter die 5 dagen ouder is dan mijn dochter en die kon al bij 6,5 maand tijgeren en met 7/7,5 maand staan en niet veel later rond de tafel lopen.. nou mijn dochter kon dit toen allemaal nog niet ze kon toen zelfs nog niet beide kanten rollen, toen ze 7 maanden was. Ik vond toen ook dat mijn dochter zo langzaam was, maar als ik nu lees valt dat toch wel mee! (bij me zus is het wel de 2e dus dat heeft ook wel invloed) Mijn dochter kan nu al 3 weken zelf gaan zitten en een week later kon ze gaan staan in de box! Kruipen en tijgeren doet ze nog niet echt, wel gaat ze vaak in kruipstand staan en ze probeert wel meer voorruit te komen op de grond..
Hoezo heeft een 2e invloed? Denk niet dat het hiermee iets te maken heeft hoor. Hier was de oudste die nooit heeft gekropen, maar wel met 11 maanden liep. Mijn tweede kroop met 7 maanden, trok zich op met 9 maanden, en liep uiteindelijk pas los met 15 maanden. De derde, kroop met 9 maanden, trok zich op met 11 maanden en liep pas met 18 maanden Ieder kind heeft zijn eigen tempo, ongeacht of het een eerste, tweede of derde kind is etc.
Mijn dochter is onze enige en deed ook op die leeftijd. Dus denk dat opzich niet uit maakt eerste of tweede.
Tweede en latere kinderen zijn gemiddeld genomen sneller dan hun oudere broer(s) of zus(sen). Dat zegt niets over individuele gevallen, maar meestal is het dus wel zo dat zien doen, ook geeft dat een kind het zelf sneller gaat doen.
Hier ook nog niets met 9 maanden. Ze begon toen net het buikliggen echt leuk te vinden en proberen te tijgeren. Met 10 maanden tijgerde ze echt snel, en kon ze zelf gaan zitten. En nu staat ze met steun. Het komt echt vanzelf.
met ongeveer 10 maanden ging hij tijgeren.. nu gaat hij naar kruipen toe... Als hij op de bank op zijn knieen zit trekt hij zich op tot staan... maar aan de tafle nog niet echt...
12 maanden en 1 week, kruipen en gelijkertijd gaan zitten. 12 maanden en 3 weken optrekken. 15 maanden lopen aan 2 handen 17 maanden lopen aan 1 hand 18 maanden 5 tot 10 passen los lopen. Geeft nog de voorkeur aan kruipen. 19 maanden van zitten naar staan en gelijk weg lopen (zonder aan iets op te trekken) nu met 20 maanden loopt ie bijna constant en kan ie nu ook met korte wandelingentjes constant zelf lopen. Bij onze kleine man heeft het dus ook wel even geduurd voordat ie ging kruipen maar daarna volgende de stappen in zn ontwikkeling volgde elkaar razendsnel op. Zoals je hierboven ziet.
Het lijkt wel alsof je altijd verhalen van de "snelle jellesen" tegen komt maar als je zo'n topic opent kom je erachter dat je kindje niet de enige is en niet achterloopt....ieder kind ontwikkelt zich in een ander tempo en andere volgorde maar uiteindelijk kunnen ze allemaal hetzelfde
Ja datbisnwaar. Je hoort alleen de snelle verhalen... Ik maakte me ook geen zorgen hoor maar was nieuwschierig of ze allemaal zo snel waren. Nou niet dus!! Haha.
hoi, onze uk teigerde vanaf dat ze 7,5 maand is....vanaf 6,5 maand staat ze al op handen en voeten (en dan komt haar hele lijfje dus van de vloer), vanaf 7mnd trekt ze haar knietjes onder haar lijfje (kruiphouding)....maar nu is ze 9 maanden en ze kruitp nog steeds niet hahaha. Tuurlijk teigert ze al maar de rest oefent ze ook al 2 maanden en dat lukt haar toch nog niet. doorkomen van tandjes kunnen erg de ontwikkeling stil doen staan. onze 2 jongens waren veel langzamer: onze oudste heeft nooit zelf leren zitten, ik zette hem altijd maar gewoon neer (dom). hij is gaan billenschuiven met 11mnd en vandaaruit optrekken en staan en lopen (15mnd) onze middelste is wel gaan kruipen maar begon met teigeren op 10,5mnd, kroop op 13mnd en liep ook op 15mnd. geduld....en lekker op de grond laten spelen en een speelkleed nemen waarop ze wat meer houvast hebben om te oefenen en af te zetten.