Hi allemaal! Ik ben nieuw hier sinds vandaag, en dacht, ga even iets van me afschrijven. Zo erg is het allemaal niet hoor maar merk wel een bepaalde soort onrust bij mezelf, dus misschien dat iemand dit herkend! Mijn vriend zit in het leger en zit momenteel in het buitenland voor uitzending. Voordat hij wegging hebben we eventjes geprobeerd voor een baby, maar ergens gaf me het enorm veel onrust dat hij nog weg zou gaan en ik hier dan alleen zou zitten ( hij komt eind april of eind juli terug ). Maar nu, echt, ik word gek van mezelf!! Sowieso kijk ik uit naar de dag dat hij thuis komt hoor, maar man ik voel dat die kinderwens zo sterk aanwezig is dat ik er af en toe emotioneel van wordt dat ik er nog niet aan kan "werken". Ik kijk veel YouTube filmpjes bijv. van mensen die een aankondiging filmen, en dan droom ik helemaal weg over hoe ik dat zou aanpakken. Om vervolgens in teleurstelling te verdrinken omdat ik nog niks kan doen. En i know, zo erg is het niet, maar soms voelt het wel zo!! Heeft iemand tips? Ik ben er zo mee bezig, ook van wat als het niet snel lukt. Wat als dit, wat als dat. En het frustreert me dat ik nog geen eens ben begonnen. Dus ja, dat wou ik even van me afschrijven haha. Iedereen succes met zwanger raken of de zwangerschap en ik lees met veel plezier en liefde al jullie verhalen Liefs, Eline
Hoe lang duurt het nog voor hij terugkomt? Ik zou proberen mij te richten op zijn terugkomst en hoe je het dan zo leuk mogelijk voor hem kunt maken. Je huisje mooi maken en dat soort dingen. Dingen verzinnen om samen te gaan doen ofzo. Het zwanger worden zou ik parkeren tot na zijn terugkomst. Dus niet meer YouTube filmpjes kijken, van dit forum afgaan, niks met baby's of iets dergelijks uitzoeken of lezen etc. Dat maakt het allemaal alleen maar moeilijker en de druk hoger. Je bent wellicht nog redelijk jong, dus kansen genoeg. Dit soort fora en mensen zoals ik met mijn banner maken je alleen maar onnodig bang over IVF en weet ik veel wat. Je hebt het nog helemaal niet zo lang geprobeerd, dus dat is allemaal helemaal nog niet aan de orde. Dat zou ik je in elk geval mee willen geven: laat het tijdelijk even los tot hij er weer is. En trouwens; ook als hij er weer is en je actief aan het proberen bent zou ik zeker geen YouTube filmpjes van aankondigingen enzo gaan kijken. Dat moet je pas doen als je een positieve test in handen hebt. Anders maak je het jezelf echt heel erg zwaar, en dat zeg ik uit ervaring.
Zoek afleiding Als je perse zwangerschapsaankondigingen wel kijken maar je na die tijd niet rot voelen dat je zelf niet zover bent: kijk naar de fails.
Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Ik vind het leuk om er mee bezig te zijn maar merk af en toe aan mezelf dat het te veel is en ik me er een beetje in verlies. Inderdaad ook dat mezelf bang maken voor ivf ofzo terwijl ik nog helemaal niet lang geprobeerd heb. Herkenbaar! Ik ga proberen wat van je tips toe te passen, bedankt voor je reactie in ieder geval! X
Oh meis ik snap je zo goed. Mijn vriend is militair geweest en ook op uitzending. We hadden tijdens de uitzending nog geen kinderwens maar het is zo’n megaspannende tijd! Die kinderwens zal je helaas moeten parkeren. Hoe moeilijk dat ook is. Zoek het dus ook even niet op. Puur uit zelfbescherming. Doe dingen waar jij je goed van gaat voelen. Is er iets wat je nu doet waar je je achteraf rot bij voelt? Ermee stoppen dan! Zoek veel afleiding en accepteer hulp van anderen. Ik had toen genoeg mensen die afleiding wilden bieden (even ergens eten, spelletje doen etc) maar was in het begin echt te trots/eigenwijs om daarop in te gaan. Wilde niemand tot last zijn. Maar echt: ga daar maar wel gewoon op in! Een hele dikke knuffel meis. Een uitzending is niet niks.
Ik denk dat je rationeel heel goed weet wat je moet doen maar dat gevoel werkt natuurlijk tegen. Heel begrijpelijk ook. Als je er als vrouw eenmaal klaar voor bent, dan moet het ook wel NU meteen Het is goed dat je het van je af schrijft. Misschien kun je hier op het forum een groepje vinden die net als jij ook net met hun kinderwens begonnen zijn. Zoek maar eens tussen de onderwerpen (kijk eens bij onderdeel kinderwens - zwanger worden clubs). Ik denk dat je daar wel veel steun aan kunt vinden, en ook meiden die net als jij aftellen tot een bepaald moment om te beginnen. ik sluit me verder aan bij bovenstaande dames haha ga vooral niet in de medische molen groepjes zitten, want daar word je alleen maar onzekerder van. Zo lang er tot nu toe niks bijzonders was aan jouw cyclus en zijn zwemmers, mag je er vanuit gaan dat het gewoon binnen een jaar lukt (het kan niet altijd meteen raak zijn). Jouw tijd komt echt!