Hi dames, de titel zegt het al; mijn kleine meid kan al een tijd van haar buik op haar rug rollen en andersom, maar kruipen lukt nog niet. Als ze op haar buik ligt gooit ze haar armpjes naar achteren en begint te spartelen met haar beentjes. Ze is zoooo gefrustreerd dat ze nog niet vooruit komt, dat het soms gewoon sneu is. Hierdoor is ze eigenlijk ook continu aan het zeuren tijdens het spelen, want dit is wat ze de hele dag door doet. Herkennen mama's dit? En wanneer begon jullie baby het door te krijgen?
Het is heel normaal dat ze met 7 maanden nog niet kan kruipen. En wat ze doet met armen en beentjes is ook normaal, op CB noemen ze dat 'vliegtuigje'. Deze gefrustreerde fase duurt meestal eventjes, ze gaat nu best ingewikkelde motorische dingen leren, en dat kost moeite en geduld bij haarzelf. Meestal gaan ze ná deze fase (vliegtuigje), om hun as draaien op de buik en achteruit tijgeren, vervolgens vooruit tijgeren, dan op handen en knieën zitten en heen en weer wiebelen (en heel boos worden omdat ze niet snappen waarom ze nou niet vooruit komen), en dan kruipen.
mijn zoon was 9 maand toen hij kon kruipen en aan de tafel kon lopen, mijn dochter is nu 9 maanden en die kan alleen nog maar zitten, probeert niet eens te kruipen...
Het verschilt natuurlijk enorm per kind. Mijn dochter hoeft van mij echt nog niet te kruipen of te zitten, ik denk alleen dat ze het zelf geweldig zou vinden, ze is nu zo boos soms. Alles op z'n tijd
Mijn dochtertje heeft heel lang (lees 3 mnd.) achteruit getijgerd en op handen & knieën gezeten. En dan keek ze je echt zo aan van, en nu? Het komt echt vanzelf. Nu tijgert ze sinds een week de hele kamer door en soms al 'stapjes' op handen & knieën 7 mnd. is nog vroeg hoor, maar snap dat je wilt dat ze vooruit kan komen omdat ze nu zo gefrustreerd is dat het niet lukt... Maar nog even geduld en dan kun je de hele dag achter haar aan
Je blijft nog een paar van die fases houden. Op een gegeven moment kunnen ze kruipen, maar nog niet (echt goed) staan... dan is het staan, maar kunnen ze nog niet lopen en dan kunnen ze nog niet praten... wij zitten nu in die fase. Heel wat woordjes beginnen nu te komen, maar ze kan nog niet alles duidelijk maken. Kruipen was hier met 8 maanden... ik dacht elke keer, nou nog een weekje, maar het weekje duurde wel een maandje voor ze het echt kon. Ze heeft nooit getijgerd, het was direct kruipen.
7 maanden is echt vroeg, Ties ging pas met een jaar kruipen. dat gefrustreerde omdat ze iets niet kunnen zul je wel vaker krijgen, elke keer als ze tegen een ontwikkeling aan lopen te hikken.
de beweging die je beschrijft heet inderdaad vliegen, zo versterkt ze haar spieren. ze is aan het trainen dus. en dat is erg moeilijk. het duurt dus nog een tijdje totdat ze kan kruipen.want vliegen komt eigenlijk met 4-5 maanden oud.ik schat 9 maanden oud kan je dochtertje pas kruipen.
Eens met adi. Hier was Julian ook zo frusti en aan het vliegtuigen. Daarna ging hij achteruit tijgeren en toen eindelijk!!! vooruit lol. En sinds kort loopt hij langs de meubels en kruipt op handen en knieën. (dat vond hij eerst te langzaam en ging dan weer tijgeren.) Het komt allemaal vanzelf, je kan haar alleen zo moeilijk uitleggen dat ze geduld moet hebben
@Belize, dat kun je zo niet zeggen hoor Ties was heel vroeg met omrollen (10 weken) en zitten ( bijna 6 maanden), en het kruipen duurde ineens heeeeeeel lang.(12 maanden) met lopen was hij weer precies gemiddeld (14,5 maand)
Hier kruipt onze kleine man ook nog niet. Hij rolt van de ene kant van de kamer naar de andere kant; zo lukt het hem ook haha. Het lijkt wel alsof de vloer ook te glad is. Op bed trekt hij wel zijn beentjes onder zich maar dan komt hij weer niet op zijn handen.... Het komt wel en anders niet.
jaaaa weet ik hoor, je kunt het niet zomaar zeggen. is daarom heel leuk en erg spanend met een baby!je weet nooit wat ze gaan doen. maar ik bedoelde meer van ; niet eerder dan 9 maanden oud omdat ze nu pas ging vliegen. en het is eigenlijk geen frustratie van t niet kunnen kruipen, maar meer inspaningspijn zoals bij een zware lichaamstraining hoort. zwaar hoor een baby zijn!
Dat vliegen doet ze al vanaf 5 maanden Mijn vriend gokte toen nog dat ze voor 6 maanden zou kruipen, ik had echter mijn twijfels Het komt vanzelf wel, op een dag zal ze het doorhebben! En ja, dan zal inderdaad de volgende frustratie snel komen, haha.
Nou, vandaag was de grote dag! Ze heeft zeker 2 meter gekropen! Ze keek helemaal verbaasd en mama ging zo ongeveer uit haar dak
ooh gelukkig dat ze nog niet zo snel hoeven te kruipen. De zoon van een vriendin kruipt nu en hij is 6,5 maanden. mijn zoontje van 5,5 maanden houdt er niet eens van om op zijn buik te liggen, dan gaat hij gelijk jengelen. Maar blijkbaar ben ik ongeduldig en moet ik het rustig afwachten
thijs is precies 14 maanden en tijgert sinds een week een beetje. staan kan ie wel, maar vasthouden aan 2 handen. hij is gewoon (heel) laat.
toen liam 8 maanden was ging hij alleen maar achteruit en werd vaak boos. nu is hij 8,5 maand en kan kruipen. hij valt nog regelmatig onderuit en het gaat ook nog niet zo snel als hij wil. ook wordt hij snel moe en tijdens het kruipen is hij nog steeds erg vaak gefrustreerd dat het niet helemaal gaat zoals hij wil. de fase waar jullie kleine nu in zit heeft liam ook een hele tijd gehad en ben bang dat je er weinig aan kunt doen.
hahahahaha! bij ons was dit hetzelfde! onze kleine nam steeds weer een stapje vooruit: vliegtuigje (gefrustreed dat hij was!!) en spartelen, daarna rollen en nu sinds een maand hopst hij de kamer door als een zeehondje. tijgeren dus maar wel snel!! wij noemen het gewoon kruipen want hij zit als wel op handen en voeten maar zodra hij wil voortbewegen gaat hij plat op de buik hihihi! hij kan wel alles op de grond: zitten rollen alle kanten op en tijgeren dus, en zich optrekken nu, dus komt echt wel goed! hij speelt nu ook veel zelfstandiger en is er ook happy bij. dat grappige hopsen door de kamer met een harde lach is zoooo schattig hihii! ook een voordeel: hij slaapt beter nu hij moe is van al dat bewegen
hier rolt ze de kamer door,kruipen wordt ze boos, hoor haar de hele tijd mmmmmmm mmmmm mmmmmmmmmm armen wijd. Ze kan stukje achteruit misschien 20 centimeter vooruit. Duurt hier wel even denk ik. Ze zegt wel mama