iritatie´s

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silvana81, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik ben dan eindelijk na een lange weg van 4 jaar moeder geworden van een prachtige dochter. We genieten volop van haar.
    Ik zit nu nog in mijn verlof dus kan hele dag van mijn meisje genieten mijn man werkt nu één dag minder dus we zijn nog even 3 keer per week samen met zijn 3en tot ik weer werken moet. we hebben 1 papa en 1 mama dag.

In het weekend gaan wij dus lekker weg met onze meid vooral als het mooi weer is.
    Nu begin ik bij mijn schoonmoeder een patroon te vinden namelijk dat ze vanaf Lara haar geboorte om de week langs komt......
    vorige week is ze niet geweest en ja hoor eergister de telefoon of ze zaterdag langs kan komen. Nou nee we gaan smorgens weg want s- middags komt kraamvisite. dan zondag want dan gaan mijn man en schoonvader naar voetbal en ben ik alleen thuis met Lara, nou ook niet want ik wil ff een dagje rust voor Lara iedere dag bezoek daar heb ik geen zin in en dat vindt ik ook niet fijn voor haar. we hebben namelijk vanavond ook al bezoek en maandag krijg ik ook al bezoek. of zij dan maandagavond kan komen......nou nee want s´middags heb ik al bezoek en 1 bezoek per dag vindt ik voldoende en vooral omdat we dus vrijdag en zaterdag ook al bezoek hebben.

Ik vraag me dan af of zo iemand een bord voor de kop heeft?
    begrijpt ze dan niet dat als we van de 4 dagen al 3 dagen bezoek hebben dat dat ff voldoende is.

daarnaast heeft Lara momenteel veel last van krampjes en diarree ik vindt het gewoon teveel voor haar. maar toch blijven zeuren om langs te komen,....ik begrijp dat niet!
    ik heb zelf voorgesteld om dan woensdagavond langs te komen maar nee het moet persee maandagavond, mijn man heeft zijn moeder steeds aan de telefoon en ik hoor hem steeds hetzelfde herhalen dat het niet kan dat we al visite krijgen en 2 dagen later gaat de telefoon weer.
    ze heeft haar met koninginnedag nog gezien dus zo lang geleden is dat niet geweest.

het mooie is is dat toen Lara er nog niet was toen kwamen ze bijna nooit langs en nu dus om de week.

hebben jullie ook irritatie´s naar familie/vrienden toe nu jullie een kleine hebben?

2. adi

adi Niet meer actief

Ik kan me eerlijk gezegd helemaal niks voorstellen van je verhaal. Je smoeder is oma geworden en als ze haar kleindochter wil zien 1x in de 14 dagen kan dat niet?

Ik vind onze ouders geen visite, dat zijn oma's en opa's en die mogen dagelijks komen als ze willen.

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hoi,

ik ben heteens met adi. Mijn ouders en m'n schoonvader en broers/zussen zie ik ook niet als visite. Elke dag zou misschien wat veel zijn maar om de week zeker niet veel!

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Kan me niks voorstellen bij je verhaal en het spijt me als ik het wat bot zeg maar vind het belachlijk dat je het te veel vind dat ze om de week wil komen,het is d'r oma....kom op zeg!!

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Om de week vind ik eerlijk gezegd best wel ok, zeker als ze ook nog van te voren belt.
    Heb er juist een gruwelijke hekel aan als ze telkens komen aanwaaien, of als het elke week of meerdere keren per week is.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je baalt, omdat ze voorheen ook nooit kwam. Maar aan de andere kant denk ik ook een beetje: 1x per 14 dagen vind ik ook wel meevallen. Mijn moeder kwam in het begin elke dag (vonden we helemaal goed!) en kwam dus ook als we ander visite hadden.
    Maar goed, je moet zeker je eigen gevoel volgen. :)

7. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Helemaal mee eens!

8. misa

misa Niet meer actief

Mijn s-ouders mogen niet dagelijks komen, maar wel vaak. Maar toen ze dat na tig keer aanbieden nog niet deden... waren we het zat. Nu zijn ze dus zeker niet extreem vaak welkom omdat ze gewoon geen interesse tonen. Dus gaan we ook niet voor ze 'springen'.

9. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Mijn schoonouders(schoonvader en stiefschoonmoeder) zagen we 2 keer per jaar!!!! voordat onze zoon er was. Daarna wilden ze elke week langskomen, we werden er helemaal gestoord van! :$

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Off topic (want de vraag van TS is
    ;)), ik snap TS wel :)

Ik vind (schoon)ouders ook niet echt visite, maar als ze er zijn heb je géén tijd voor jezelf. Ik kan me heel goed voorstellen dat je om die reden geen zin hebt in dat ze langs komen. Zeker niet als je ook al veel ander bezoek hebt en je gewoon even behoefte hebt aan rust. Of 1x in de 14 dagen veel of weinig is, is heel persoonlijk. Ik zou het wel een beetje benauwend vinden als je 1x in de 14 dagen móét afspreken. Zeker als ik lees dat TS en partner een paar dagen later wél tijd en zin hebben, maar dat het per se dat weekend lijkt te moeten.

Iedereen is anders, iedere relatie met (schoon)ouders is anders. Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat TS en partner op één lijn lijken te zitten.

11. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    ik snap je wel hoor sylvana.. zou er niet aan moeten denken dat schoonmams of mams niet kan inzien dat de week al druk genoeg is.. ik snap prima dat zij de kleine ook graag zo vaak mogelijk willen zien.. maar er moet wel voldoende ruimte zijn voor pappa en mamma om alleen met de kleine te zijn..
    je hebt tijd nodig om aan elkaar te wennen.. en dat is lastig genoeg met alle visite die langs wil komen.. als dan ook nog es om de haverklap familie op de stoep staat..

met de geboorte van onze zoon, waren mijn ouders en schoonouders er wel de dag van thuiskomst.. maar die hebben ons erna heerlijk alleen gelaten totdat we zelf aangaven dat we klaar waren voor meer bezoek..
    ook verwachten ze niet van ons dat als ze bellen, dat ze ala minute bij ons langs kunnen komen..

12. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Op zich is het niet zo heel vaak als je schoonmoeder 1x per twee weken langs wil komen, maar ik begrijp je frustratie wel heel goed hoor. Het gaat jou denk ik om het principe dat ze voorheen bijna nooit langs kwamen en nu om de twee weken. En dat dan met name, je schoonmoeder blijft proberen om op bezoek te komen ondanks dat jullie duidelijk aangegeven hebben dat het niet past.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat wij bij een volgende keer een kraamfeestje gaan houden voor iedereen. Dan heb je die mensen al niet meer als bezoek. En dan is het minder erg als familie en vrienden wel vaker langs willen komen. :)

14. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    #14 allanieew, 13 mei 2011
    Laatst bewerkt: 13 mei 2011
    ik had ze ook hoor de irritaties wat betreft mijn schoonouders. Het zijn schatten van mensen, maar ze hebben maar 1 kind en dus nu ook maar 1 kleinkind.
    Mijn schoonmoeder had er al een handje van om vaak te bellen maar nu liep het helemaal de spuigaten uit. Iedere keer als de telefoon ging betrapte ik mezelf erop dat ik hoopte dat zij het niet was. Ik vond het zo oneerlijk van mezelf want ik begrijp donders goed dat zo'n kleintje voor hen heel speciaal is, maar van iedere scheet die hij liet (en dat zijn er nogal wat het is een echte vent ;)...) wilden ze op de hoogte gehouden worden. (en dan werd er ook nog gemaild en langsgekomen)
    we hebben de afspraak gemaakt dat ze me een keer in de week speciaal mag bellen over onze zoon op een vast tijdstip (want ze belde iedere keer als ik zat te voeden en ik voel de verplichting om op te nemen dus met een kind aan de borst boven en dan beneden de telefoon horen gaan was niet zo goed voor mijn gemoedstoestand :).... ) En met deze regeling zijn we allebei gelukkig. Langskomen mogen ze altijd als ze het maar even melden van te voren (ik ben een ongelofelijke sloddervos en mijn man is al geen haar beter daarom moeten ze een 'afspraak' maken, lol)

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wel mee eens! Oke...elke dag zou ik niet willen...maar ook niet van mn eigen moeder!

Ik had ook niet een supergoede band met mn schoonouders..maar nu mijn schoonvader is overleden ben ik blij dat we ze vaak gezien hebben! You don't know what you got 'till it's gone!

Dus ik vind 1 keer in de 14 dagen niet veel!

Hoe vaak komen jouw ouders?

16. Lotuz

Lotuz Lid

28 dec 2010
    64
    0
    0
    Assistent makelaar
    Wageningen
    Ik snap je wel hoor. De meeste reacties hier tot nu toe zijn: het is wel de oma! Hier eenzelfde situatie.

Mijn schoonouders kwamen nooit, altijd zogenaamd druk terwijl mijn schoonmoeder werkloos is en ze wel tijd hebben ieder weekend 50 km naar hun eigen ouders te rijden. Maar, dat hadden we geaccepteerd. Kijk, mij maakt het niet uit, het zijn niet MIJN ouders maar ik vond het voor mijn vriend zo vervelend dat zijn ouders zo weinig interesse in hem toonde.

Nu onze kleine er is, komen ze ook om de week. En dan blijven ze niet even, nee komen ze de halve dag. Ik zie hen echt als visite omdat ze zich ook zo gedragen. "Dat het wel de oma is" zorgt ervoor dat ik het allemaal accepteer maar dan vraag ik me af, eerst "was ze wel zijn moeder hoor"... Dat had toch ook reden genoeg moeten zijn om wel interesse te tonen?

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik kan me je schoonmoeder wel voorstellen, die wil natuurlijk graag haar kleindochter zien.

Maar ik snap jou ook! Voordat je dochter er was bijna nooit langskomen en nu opeens om de week. Dat zou mij ook irriteren.

Denk dat je toch moet proberen je er een beetje overheen te zetten, het is de oma van je dochter en over een tijdje heb je geen kraamvisite meer en je draai helemaal gevonden en is het vast veel minder storend :).

18. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je verhaal wel heel goed.
    Hier een beetje dezelfde situatie. Alleen mijn schoonouders wonen drie straten verderop. Voordat de kleine er was zagen we ze bijna nooit. ja op verjaardagen enzo, maar nooit zomaar geinteresseerd. en nu de kleine er is, kwamen ze ineens ELKE dag! dan wordt je pas gek!! Dus eens in de 14 dagen, dan mag je nog van geluk spreken ;)
    En dan was de situatie serieus zo: mijn vriend werkt 4 dagen, waaronder donderdag. En geeft op donderdag ook nog training aan kinderen. Tussen werk en weer op weg naar training hadden we werkelijk 15 minuten met ons gezinnetje en dan kwamen ook zijn nog eens langs! Kan je me die 15 minuten op een dag met ons gezin niet alleen gunnen? snappen ze het dan echt niet??
    Het is gewoon frustreren als ze nooit in je geinteresseerd zijn geweest, maar nu moet ik ze opeens met wijd open armen altijd maar ontvangen!
    Gelukkig komen ze inmiddels niet meer elke dag, maar heb er nog een licht trauma van :)

19. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Tja mijn schoonmoeder en eigen moeder kwamen elke dag in het begin, ik vond het prima en gezellig. Ik vond het belangrijk dat Tygo vanaf het begin aan ze ging hechten aan gezien zij ook veel oppassen.
    Maar ik begrijp jou ook best wel hoor, het is jullie dochter en als jullie dat liever niet willen moet zij daar ook begrip voor hebben. Misschien moeten jullie er nog eens over praten met haar.

20. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Moet eerlijk zijn dat ik me het voor stellen dat je je zo voelt misschien gek naar ik heb dat ook ben wel erg gesteld op rust en onze kleine reageerd er gelijk op. Ik ga wel vaker langs ouders en souders. Maar als we iets anders hebben dan gaan we gewoon weg.

Deel Deze Pagina