Mijn dochtertje is sinds 2 weken ongeveer druk aan het "vliegtuigen". Hoe lang duurt dat vliegtuigen gemiddeld eigenlijk? Ze is gaan draaien naar haar buik toen ze net 5 maanden was geworden. Alleen terugdraaien lukt nog niet. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor het terugdraaien lukt. Ze is in ieder geval al vlotter dan mijn zoontje was met deze leeftijd. Hij ging pas bij 7 1/2 maand voor het eerst naar zijn buik draaien. Verder heeft hij heel lang getijgerd, kruipen ging hij pas doen bij 14 maanden. Met 15 maanden ging hij voor het eerst staan en met 18 maanden liep hij los. Met praten was Liam wel heel snel, maar met de lichamelijke ontwikkeling had hij niet zo veel haast. Ik vind het erg leuk om al die ontwikkelingen te zien bij kleintjes!
Idd knap haha, mijn dochter zegt alleen papa (nee schat dat ben ik niet) Hier ongeveer met 10 maanden vooruit tijgeren en met 12 maanden kruipen. Maar met 4-5 maanden begon ze al op dr handen en knietjes te zitten en dan zo heen en weer te 'wippen'. Dus een erg lange frusti-periode hier haha. Zielig he af en toe..
Mijn zoon schoof rond zijn eerste jaar door de kamer op zijn billen en is pas met ruim een jaar daan kruipen. Lopen deed hij met 17 maanden dus geen zorgen. Mijn dochter zit ivm heupdysplasie in een spreidbeugel en die loopt wel achterstand op dus dat zal nog wel later zijn.
hier hetzelfde verhaal. alleen kruipt ie sinds kort ook ineens stukjes achteruit maar als hij probeert vooruit te gaan word ie nog steeds erg boos. vraag me af hoelang met duurt voordat ie het door heeft
Ja is zeker vlug,ze brabbelde al snel met 2 maanden hele verhalen. Denk dat het dus een hele snelle prater wordt. Als ze wat wil is het tegen iedereen mama hedus ze zal de betekenis nog wel niet weten Maar ze zegt het haha dus trots! Gister kijkhard in de DA iedereen keek. De p vind ze moeilijk komt ppttt uit haha en papa is jaloers natuurlijk CB had gezegt een hele vlugge pittige dame dus maak me borst al nat
Het zal voor elke baby anders zijn, maar bij mijn dochter heeft dit zo'n 2 maanden geduurd. Mijn dochter is nu zooooo druk met zich ontwikkelen op het moment (en ik zie/hoor elke dag wel iets nieuws) dat ze besloten heeft dat ze het te druk heeft om te eten. Alles maar minimaal Ach ja, kan niet alles hebben he!
Oke, twee maanden. Tuurlijk kan het anders zijn bij mijn dochtertje, maar ik vind het wel leuk om te lezen hoe het gaat bij andere kindjes. Ik heb ook nog een zoontje van 3 jaar, maar heb gewoon geen idee meer hoe lang hij aan het vliegtuigen is geweest. Net als jouw dochtertje is de mijne ook druk met ontwikkelen en inderdaad, iedere dag iets nieuws. Inmiddels draait ze ook om haar as op de buik en gisteren draaide ze voor het eerst terug op haar rug. Eten gaat goed hier, maar mijn dochtertje heeft besloten dat ze overdag geen tijd heeft om te slapen. Hoewel het de laatste dagen weer wat beter gaat.
Mijn dochter heeft wel een maandje gevliegtuigd. Ze heeft nooit getijgerd. Van de een op de andere dag begon ze met kruipen met 8,5 maand. Het gaat zo snel! 2 weken later trok ze zich op tot staan! En zodra ze staan willen ze alleen maar staan!
hier ook een paar maanden vliegtuigje. ik dacht echt die kruipt met 6 maanden aangezien ie het daarvoor al deed maar nu met bijna 8 maanden kruipt ie wel mini stukjes, alleen dan achteruiit
Ik had al vaker gehoord dat de ontwikkeling in het eerste jaar (of de eerste 2 jaar geloof ik zelfs) bizar snel gaat. Het is echt zo! Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ze nog maar 7 maandjes geleden hulpeloos in mijn armen lag Mijn dochter wil nu alleen nog maar kruipen (hoewel het nog niet heel snel gaat hoor) en gaat op onderzoek uit. Eerst naar de salontafel, om daar vervolgens alle boekjes onder vandaan te trekken, daarna naar de t.v. kast om met de knoppen van papa's versterker te spelen en daarna naar de computerkast om alle usb-stekkers eruit te trekken Ben maar meteen begonnen om haar te leren dat die dingen allemaal niet mogen, maar da's ook best een klus! Hihi.
Frustratie is héél herkenbaar, m'n dochter heeft daar ook iedere keer weer last van. Eerst rondom het kruipen. Ze heeft een tijdje gevliegtuigd (leuke term!) en daarna ging ze 'aapje lopen'. Dat wil zeggen op handen en voeten, met de kont omhoog en knieën van de grond. Ze was écht chagrijnig dat ze niet goed kon komen waar ze naartoe wilde. Daarna ging ze echt kruipen en fleurde ze een beetje op. Dit was met 6,5 maand, 't is een vlotte tante. Daarna kwam er weer zo'n frustratieperiode m.b.t. staan en lopen. Woest werd ze. Totdat ze kon lopen, ging het weer wat beter. (langs de tafel schuiven met 7,5 maand, losse stapjes met 9 mnd en echt goed lopen met 10-11 mnd). Nu heeft ze weer zo'n fase. Ik denk dat ze nu gefrustreerd is omdat we haar niet goed begrijpen. Maar gelukkig begint ze wat duidelijker te communiceren (wijzen en brabbelen ipv alleen maar heel hard gillen en grommen). Zal wel weer gauw opknappen dus.
Oh dat is goed om te weten. Maar wat bedoel je precies met om hun as draaien op de buik? Sacha is ook constant vliegtuigje aan het doen. Afgewisseld met zeg maar zich opdrukken op de armen, maar als ik denk wat jij bedoelt met as draaien, dat doet hij al even...ook in zn bedje vaak.
Dat op handen en voeten en dan heen en weer wiebelen, ook heel herkenbaar. Meisje raakte hier zelfs gefrustreerd toen ze niet kon bilschuiven. Zij liep al, maar andere kindjes op het kdv deden aan bilschuiven en dat wilde zij OOK! Dus ze ging op haar billen zitten en wiebelen, en kwaad dat ze werd dat ze niet vooruit kwam. Om as draaien op de buik: op de buik liggen, armen en benen omhoog, en dan een rondje draaien terwijl je op je buik blijft liggen. Je krijgt dan de hele kamer te zien, maar komt geen stap vooruit. Tijgeren heeft m'n dochter trouwens overgeslagen, heeft zoonlief wel gedaan. Hij ging het haar ook voordoen: kijk B, als een tijger! En toen ging zij dus op handen en voeten en riep hij: mama, hij gaat aapje lopen! Dus sindsdien noemen wij het ook zo.
Dat lijkt me ook eigenlijk wel logisch. Zoals ik het beschreef is het een soort breakdancen en ik moet de eerste baby nog zien die dat kan.... handen of voeten kunnen best op de grond blijven, maar het is in elk geval ronddraaien op de buik, waarbij de navel (ongeveer) op dezelfde plek blijft.
leuk he dat vliegtuigje ik werd er stapelgek van! dochter 1 begon met 7,5 maand door te krijgen dat ze zich af kon zetten en ging achteruit dochter 2 kruipt sinds 6 maanden.. gewoon vooruit in rap tempo.. die vliegtuigt niet.. nu met 7 maanden gaat ze staan.. maar zitten.. nee, dat doen we niet.. is net zo frustrerend.. ze kan wel stevig zitten, maar ze word veel te enthousiast dus ze trappelt zichzelf meteen ondersteboven..