Wie heeft er nog meer een aparte keuken? Wij wonen in een maisionettewoning... Onze woonkamer/balkon is boven en de rest is beneden... We hebben dus een aparte keuken.... en de slaapkamer van mijn dochter is dichtbij... gelukkig vind ze het heerlijk om af en toe in bed te spelen... maar dan heb ik haar dus niet direct in het zicht... + als ze wat ouder is gaat dat natuurlijk niet meer kloppen... Bijvoorbeeld nu zou ik graag alvast het eten voorbereiden... maar mijn meisje is nu lekker aan het spelen en ik kan haar niet alleen in de woonkamer laten terwijl ik in de keuken ben... Een box past niet in de keuken.. en op de grond erbij vind ik gewoon geen veilig idee.. In de kinderstoel vermaakt ze zich wel eventjes.. maar niet lang genoeg... (Want kinderstoel betekend eten ... dus na even spelen is ze niet meer zo gezellig als er niets komt ) Ben dus benieuwd hoe anderen met een aparte keuken dit doen!
Ik heb een aparte keuken (woonkeuken) en sluit de deuren naar de woonkamer altijd als ik kook ivm geuren. Dochter was altijd op de grond bij me, eerst in de wipstoel of op boxkleed, later met speeltjes, rommelen met doosjes en wat groter keukengerei, ideaal.
Ik heb een gesloten keuken met geen zicht naar de woonkamer... mn woonkamer is gewoon babyproof (tegen de tijd dat hij weer kuipt, heb het iig met de andere 2 ook zo gedaan). Dan laat ik ze lekker spelen en kijk afentoe gewoon ff... of ik zette ze even voor de tv.
@ Sisa... was je nooit bang dan dat er net op het verkeerde moment aan je been getrokken wordt zeg maar? Net met een hete pan oid???? @ Zeeuws meisje.. Dat zou ik ook graag willen idd.. maar vind ook de trap ertussen wel een te grote afstand...
Ik heb ook een keuken beneden en woonkamer/dakterras op de eerste etage. Als ik even naar beneden ga en ik ben met haar alleen zet ik mijn dochtertje in de box, maar als ik ga koken of met afwas e.d. in de keuken ben is ze bij me. We hebben de keuken afgesloten met een hekje zodat ze niet zelf de gang en trap op kan. We 'leren' haar nu dat ze in haar eigen speelhoekje moet blijven als mama aan het koken is, hebben sinds deze week een kinderkeukentje aangeschaft, en daarvoor hadden we al een mandje met speelgoed dat we af en toe wisselden. Dat gaat redelijk goed en verder is het heel goed op blijven letten en haar niet uit het oog verliezen. Ze heeft wel eens een stoel over zich heen omgetrokken, tja... Tijdens het koken gaat het meestal goed, we hebben 6 pitten en als het mogelijk is gebruik ik alleen de achterste drie. Waarschijnlijk komt er binnenkort een hekje om het gasfornuis. Als ze aan mijn benen hangt knuffel ik haar even, til haar op en zet haar terug in haar eigen hoekje, met haar speelgoed of een theedoek, dat gaat meestal goed en soms is het huilen Maar haar alleen boven laten zou ik zielig vinden en ook wel een beetje eng, je weet toch niet wat ze dan doet en mijn meisje is erg ondernemend (likt bijvoorbeeld aan de stopcontacten...).