Mijn mannen hier kunnen nog niet blijven zitten als je hun op hun kontje weg zet... We zijn ze beide actief een poging aan het ondernemen om te kunnen kruipen... Momenteel tijgeren ze flink rond (in hun achteruit haha) maar ze kunnen wel de kruiphouding aannemen... Ik heb het idee dat ze iets overslaan... Hebben meer moeders dit gehad???
Hoi, hier precies hetzelfde! Alleen tijgert hij vooruit. Moet zeggen dat zitten wel steeds beter gaat.
Hier hoe quincy het deed: > rollen > tijgeren > optrekken > langs de tafel lopen > kruipen > zelf gaan zitten > los lopen
Wel meer kinderen doen dingen in een andere volgorde. Met bepaalde dingen als kruipen op handen en voeten is wel goed dat ze het gaan doen uiteindelijk. Maar ja afdwingen lukt natuurlijk niet.. Dus laat ze lekker op hun eigen tempo en manier ontwikkelen zou ik zeggen. Geen zorgen!
Hier precies hetzelfde (behalve dat ze naar voren gaat), en ik maak me er geen zorgen over, komt allemaal goed
Mijn zoontje (nu een half jaar) probeert ook te kruipen. Het lukt hem nog niet, maar ik denk dat hij wel eerder gaat kruipen dan gaat zitten, hij zit nog helemaal niet stabiel als ik hem probeer te laten zitten. Mijn oudste kon ook eerder kruipen (maar ik weet niet meer of hij wel kon zitten als ik hem neerzette).
hier was het: rollen 3mnd tijgeren 7mnd optrekken/stappen 10mnd gaan zitten 10,5mnd en dezelfde dag officieel kruipen.
Lisa die tijgert ook (vooruit met moeite en achteruit) Ze zit nu ook vaak in de kruiphouding en zakt dan als een pudding weer in elkaar. Ze kan ook nog niet los zitten. Ja 2 seconden
Kyan zat vandaag hier in kruiphouding en hij schoof zn knieën zoals ook zou moeten maar hij heeft nog niet door dat zn handen ook mee moeten... T arme ventje ging vol op zn gezichtje!!!
De meiden gingen zitten staan en kruipen op 6 en 7 december (toevallig hé) Misschien gebeurd dat bij jullie ook wel. De kleine man ging zelf zitten met 5 en halve maand. En staan heeft hij geprobeerd staan op handen en voeten linker hand de lucht in dan de rechterhand de lucht in en toen.... Op met zijn hoofd op de vloer een blauwe plek arme prul misschien volgende keer toch maar aan de box vasthouden ofzo.
onze kleine man deed het onmgeveer zo: omrollen buik-rug omrollen rug-buik kruiphouding tijgeren zitten kleine stapjes aan twee handen optrekken aan van alles en nog wat tot staan (incl. aan mama's benen en jurk haha!) staan met steun aan een hand overpakken van meubel naar meubel alhoewel hij razend snel door de kamer tijgert (als een zeehondje hihi!) en in de kruiphouding zit, gaat hij zodra hij zich wil voortbewegen meteen plat op z'n buikje! verder is hij heel wendbaar en ontzettend actief, dus misschien dat hij het echte kruipen gewoon overslaat. schijnt vaker voor te komen. hij heeft wel een kleine beetje geprobeerd met kruipen maar dat gaat 'm niet snel genoeg hahaha! alle kindjes doen het op hun eigen volgorde en ritme...
hierzo tot nu toe dit: omrollen rug-buik omrollen buik-rug tijgeren achteruit tijgeren vooruit kleine stukjes kruiphouding (proberen) maar komt nog niet vooruit in deze houding ja ik kan hem op zn kont neerzetten en hij blijft goed rechtop en lang zitten maar goed daar heeft ie niks aan. dus ik laat hem lekker bewegen op de grond. maar zelf zitten doet ie nog steeds niet zitten
het komt vanzelf allemaal, want de kleintjes proberen vanalles zelf uit en dan ineens: zitten ze! haha! dat gebeurde bij ons rond 9 1/2 maand! (uit zichzelf zitten) en binnen een week: optrekken in de box, zelf zitten-staan met steun van bank/hekje/box en 3 doorkomende tandjes! dus kan ineens heel hard gaan hoor! kindjes hebben de eigen tijd nodig. onze kleine heeft een super ontwikkeling binnen 3 weken doorgemaakt (ook wat betreft dingen pakken, ergens inleggen/doen/vanuit staan iets oppakken met een handje enz) terwijl ik maar dacht: jee wanneer gaat hij nou...?
Tijgeren deed hij met 5,5 maand, kruipen op handjes en knietjes bijna 6 maanden, zelf gaan staan een week erna.. GISTER pas voor het eerst zelf op zijn billen gaan zitten! zat hier dus anderhalve maand tussen beginnen met kruipen en zitten
Die fase is zo frustrerend! Maar we'll heel normaal! Overigens is het vanuit de buikligging normaal dat de baby eerst kruipt en pas daarna uit de kruiphouding zelf gaat zitten. Met kruipen krijgen je zoontjes sterke been en rugspieren die hun lichaam goed ondersteunen bij het zitten.
Heel herkenbaar! Isabelle kruipt al vanaf dat ze 6 maanden is, ze trekt zich vanaf 6 maanden ook al op. Vanaf 7 maanden is overal langs gaan lopen. Nu is de 9 maanden en loopt ze al mee aan de hand. Maar zitten doet ze nog niet. Ofja, ze kan op zich wel zitten denk ik, maar ze wil 't gewoon niet, ze gaat meteen weer op d'r buikje liggen om weg te kruipen of ergens te gaan staan ofzo. Ze heeft nog nooit langer dan 5 sec. stil op de grond gezeten.
Mijn zoontje kon pas zelf gaan zitten toen hij negen maanden was. Wel was hij al vanaf zeven maanden aan het tijgeren en twee week later liep hij op handen en voeten (a la Mowgli) door huis en tuin heen. Kruipen kan hij wel, maar is hij nooit echt bedreven in geweest.
Nora gaat nu sinds 3 dagen zelf gaan zitten en kan ook goed blijven zitten. Ze zit al weken op haar knietjes maar kruipt nog niet (tijgert wel) en ze probeert zichzelf al op te trekken. Dat gaat niet lang meer duren! groetjes Ylona