nog niet lopen 16 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bianca88, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

@ts en als je je armen uitstrekt?
    Ze hoeven pas met anderhalf jaar los te kunnen lopen hoor!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongste is bijna 16 maand en gaat nog nauwelijks staan :)
    Hij durft zich alleen aan om aan ons op te trekken verder niet. Dus hij staat weinig en heel wankel.

Hij heeft gewoon het vertrouwen niet :)

3. maliro

maliro Niet meer actief

zoon liep met 17 maanden, dochter met 18.5 maand

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook laat. Met 10 maanden ging ze staan, 11 maanden liep ze langs de tafel, 12 maanden rende ze achter haar loopwagen en ondanks dat iedereen riep dat ze dan wel vlot zelf zou lopen was ze op de dag af 19 maanden toen ze ein-de-lijk ging lopen :D
    En wel meteen goed, nooit wankel gelopen en kon idd een week later al rennen.

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Waar heb je het vandaan dat ze met 1,5 jaar 'pas' los hoeven te kunnen lopen?
    Hier gaf de fysio aan dat als een kindje met 2 jaar, dus 24 maand, nog niet los loopt er dan gekeken wordt of er een oorzaak voor te vinden is. Daarvoor is er nog niets aan de hand..

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal :)!
    Noa kroop met 10 mnd en trekt zich wel overal aan op sinds 11 maand. Ze staat los met een handje ergens aan vast. Met de babywalker loopt ze ook het hele appartement door haha. Ze doet het gewoon op haar eigen tempo, niets mis mee :) maar hoor de laatste tijd veel dat kindjes al lopen voor 16 mnd. Maar er zijn zo te lezen nog genoeg kindjes die later lopen. Maakt het soms wel een stukje makkelijker als ze zou kunnen lopen of los staan hihi. Alles op zijn tijd :)

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zeker met het mooie weer zou het zo makkelijk zijn als ze lopen ;)
    Ik herken het helemaal...

Vandaag ging meneer tijgerend over de straat, om gelukkig later te bedenken dat kruipen iets beter gaan. Alleen daar moet hij meer moeite voor doen.....( dus doet hij het liever niet). *zucht*

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier ook met 17 maanden los lopen. Ik zou me er geen zorgen om maken, iedereen heeft z'n eigen tempo. Nog even van genieten dat je niet zwetend door de winkelstraat achter je kindje aan hoeft te rennen, omdat ze zelf kan lopen en dat dan ook doet! ;)

Wat trouwens wel hielp waren goede schoenen. Kan toevallig zijn, maar ik had het idee dat het haar zelfvertrouwen gaf. We hadden haar eerste schoentjes gekocht en een paar dagen later liep ze los (ze zette daarvoor wel al wat stapjes los).

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Heb 2 paar goede schoentjes voor haar, met flexibele zool. Maar het beste is dat ze op blote voeten leren lopen toch? Binnen heeft ze nooit schoentjes aan.
    Ja vind het indd nu het zomerweer is jammer, ze kruipt haar knieeen kapot germ.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Blote voetjes is idd het beste. Dan hebben ze meer grip en is beter voor de ontwikkeling van de voet en manier van lopen.

11. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    onze dochter begint nu pas met hulp op haar voetjes te staan.
    lopen kost duidelijk nog te veel energie ook met hulp. Ze is nu 16 maanden

12. mamasenl

mamasenl Actief lid

24 feb 2014
    147
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje liep ook pas met ruim 17 mnd los liep al wel een hele poos langs tafel etc maakte in begin wel beetje zorgen maar dacht later ook ze kan wel lopen dus dat los lopen komt vanzelf wel en indd van de ene op de andere dag liep ze los
    Grt

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook een late loper (los). had een knie-lopertje, dat heeft ze maanden gedaan en met 18 maanden besloot ze dat ze klaar was om op haar voeten te lopen hihi

14. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn dochter liep met 16 mnd en 3 dagen. Terwijl ze nog niets deed toen ze een jaar was. Ja, zitten als ik haar neerzette. En als ze omviel dan bleef ze liggen. Ging ineens heel snel.
    Gaat vast goed komen.

15. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier was ze bijna 17 maanden dat ze liep. Ik weet niet goed wat de definitie is van zelfstandig lopen maar ik zag een filmpje terug van toen ze 16 maanden was en enkele stapjes deed (zo'n 3 achter elkaar). Echt goed lopen deed ze met 17 maanden pas. Ach ik heb me er nooit druk over gemaakt. Ze is motorisch niet snel. Ging pas echt goed zitten na haar 1e verjaardag. Maar ze spreekt als een bezetene. Kon ook al met 1 jaar wat woordjes zeggen. Volgens mij ontwikkelt geen enkel kind zich hetzelfde.

16. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik geloof dat mijn middelste dochter alle records breekt: ze liep pas met 26 maanden! En ze heeft echt geen enkele afwijking, ze was gewoon EXTREEM laat! :D

17. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Wow dat hoor je niet vaak Whabbit. Nou ik was ook laat. Volgens mij bijna 2. Ik heb fanatiek ballet gedaan en athletiek en op m'n 18e vroeg niemand meer wanneer ik nou eigenlijk ben gaan lopen. :p Nee, zonder gekheid ik kan me de zorgen daarover best voorstellen hoor. Vaak is er niet veel aan de hand.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn zoontje kan tegen een steile glijbaan omhoog klimmen, maar lopen ho maar. Zijn broer was op de dag 15 maanden, de jongste heeft nog niet zo'n haast. We hebben fysio gehad omdat hij weigerde op zijn rug te liggen en constant erg onrustig was. Dat heeft wel geholpen in zijn algemene ontwikkeling, maar lopen is er nog niet van gekomen. Inmiddels maak ik me geen zorgen meer, we hebben ook geen fysio meer.

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik denk dat hij met 19 maanden zijn eerste losse stapjes zette en nu sinds deze week loopt hij echt het hele huis door.
    Hij vond tot nu toe kruipen gewoon makkelijker en sneller

Deel Deze Pagina