oorontesteking !!?? meteen naar de dokter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

goeie nacht .
    so 20 lezers dat had ik niet verwacht zo midden in de nacht ....

ik lig al de hele nacht wakker met mn zoontje , had m maar bij ons gelegd zodat ik er niet steeds uit hoefde .
    ik denk dat hij oorpijn heeft .
    krijsen slapen krijsen slapen enzv
    net even getempt en 39 koorts dus maar een zetpilletje gegeven en een flesje melk en nu ligt hij in zn bedje , hoop dat hij even slaapt

maar moet ik om 8.00 u gelijk de dokter bellen .
    weet je wat t is ! dan ga ik daar dadelijk heen en dan zeggen ze bijv "ja hij heeft een oorontsteking " en dan kun je weer gaan .
    iig dat is als ik met mijn dochter kom wel altijd maar die is bijna 3 .
    zouden ze een baby van bijna 8 mnd ook zo laten zitten ???

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Goedenacht,

Ik zou sowieso bellen! Zo'n kleintje met oorontsteking is niets. Het is aan de HA omer evt. Wat mee te doen en zo weet hij ook dat het echt een oorontsteking is (mocht het vaker voorkomen en ze er iets aan willen doen, buisjes ofzo).

Beterschap!

3. happymama

de pcm helpt voor de koorts maar niet voor de pijn hij kroost nog steeds

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Het kan nooit kwaad om het even na te laten kijken bij de huisarts... Zou dus in de ochtend even bellen!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hopelijk heeft je kleintje nog wat kunnen slapen. Ik zou het sowieso laten checken - want nu denk je dat het dat oorontsteking is, maar mogelijk is het wat anders, wat opgelost kan worden op een andere manier. Sterkte!

6. happymama

een uur heeft hij geslapen dus niet lang

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

bellen en aangeven dat hij niet slaapt, bij een kleintje die niet slaapt met veel pijn. Geven ze hier wel antibiotica en dan zou het na 2 pillen al wat beter moeten worden.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou dadelijk zeker bellen. Want als het oorontsteking is krijgt hij waarschijnlijk een ABkuurtje, tenminste mijn dochter paar maanden terug wel. Mijn ha zei toen ook tegen mij dat baby's altijd een kuurtje kregen omdat oorontsteking anders naar de hersenen kon trekken.

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wel heen gaan hoor! Hoop dat hij er iets voor kan krijgen en gauw van de pijn af is. Beterschap.

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Gaan!
    Waarschijnlijk krijgt hij een ab kuurtje en is hij er zo weer vanaf.

Ik had vroeger om de haverklap oorpijn en oorontstekingen vreselijk!

11. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Mijn jongste had twee maanden geleden ook oorontsteking en kreeg hiervoor idd een AB kuurtje. Sterkte met de kleine. Oorpijn is echt niet leuk.

12. happymama

idd oorontsteking maar krijg weer niks wat ik al dacht
    nu ben ik thuis en hij blijft maar krijsen ik weet niet wat ik moet doen

13. happymama

echt belachelijk , hij had 38.5 toen ik daar heen ging , daar meten ze met zo'n stom oor ding wat volgens hun naukeurig meet 36.5 en ik geef heb daar een zetpil ik kom thuis en krijst nog steeds en ik meet de koorts net en heeft hij 39 , toch wel vreemd
    hij drinkt ook bijna niet meer
    vanmorgen 60 en net 70 cc
    dat lijkt me erg weinig

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je het niet vertrouwd zou ik naar een andere HA gaan ... !

Oorontsteking kan in zeldzame gevallen een hersenvlies ontsteking veroorzaken en dan is het van levensbelang dat je er op tijd bij bent. Wil je niet bang maken, maar volg je moedergevoel en onderneem actie als je gevoel je dat ingeeft. Sterkte!

15. happymama

als dat zou gebeuren dan ga ik die dokter een nek schot geven.niet de eerste x dat ie me naar huis stuurt en daarna in t zh beland

16. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou als ik jou was vanavond naar de hap bellen en daar heen gaan. Of inderdaad een andere huisarts bellen.

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb de rest niet gelezen, maar ik zou met een kleine met oorpijn wel gelijk naar de huisarts gaan. en als het een goeie arts is zal hij op zijn minst pijnstillende oordruppels voorschrijven. oorontsteking is zo gruwelijk pijnlijk en zo'n kleintje snapt er natuurlijk helemaal niks van. ik heb het vroeger chronisch gehad. echt hoor niet mee laten zitten

18. happymama

heb weer gebeld en ze gaat overleggen

19. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Hier kreeg mijn zoontje altijd een kuur met oorontsteking. Ging het snel weer over van. Na een keer of zes kreeg hij gelukkig buisjes. Zo sneu voor die kleintjes!! Doet zo zeer.

20. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Die oorthermometers die kloppen nooit... Heb ook wel vaker gehad dat ik met de gewone thermometer koorts meette en bij de huisarts zat het onder de 37... Dat kan natuurlijk nooit. even je hand op het voorhoofd leggen en je weet ook dat ze koorts hebben.

Goed dat je weer teruggebeld hebt. Laat je niet aan de kant zetten hoor! En anders wordt het geloof ik tijd voor een andere huisarts. Heb al vaker gelezen dat je 'weggestuurd' wordt. Dat kan echt niet!

Deel Deze Pagina