Onze dochter is bijna 18 maanden en loopt nog niet los, met 1 handje vast lukt het lopen wel. Binnenkort moet in weer naar het CB en daar is 18 maanden de grens dat een dreumes los ' moet' lopen. Bij wie liep zijn kindje ook laat? Moest er toen wat gebeuren of kijken ze het dan nog even aan? Zelf maak ik me niet ongerust want met omrollen/zitten/kruipen was ze ook laat en dat is ook allemaal goed gekomen maar ik vroeg het me af.
Hier ook zo een.. Hij liep met 18 maanden wel goed aan 1 hand. Maar niet los. Ook achter de blokkenkar ging het prima. En met 19 maanden (1 week voor onze CB afspraak) liep hij opeens los. Zomaar, en direct goed. Zo de straat uit op de eerste dag Verder is hij ook niet bijzonder vlot met zijn motorieke ontwikkeling, dus ik maakte me ook geen zorgen.
geen zorgen maken hoor komt echt vanzelf wel; mijn zoontje liep ook pas met 16 maanden pas los en al heeeeel lang aan het handje maar durfde gewoon net niet aan om los te laten...hij is gewoon heel voorzichtig en jouw zoontje waarschijnliljk ook?! wat hier wel meer vertrouwen gaf was iets in zijn hand geven (ik had een keer een soort plastic speelgoedring) dat had hij dus in zijn hand en dat hield ik dan ook weer vast...
Mijn 3e was ruim 22 maanden toen hij ging lopen. Hij heeft wat fysiotherapie nodig gehad om sommige dingen te leren, en we waren net bij de kinderarts geweest. Die ochtend hing hij nog helemaal aan mijn handen bij het lopen en die avond ging hij opeens zelf los staan en liep zó weg. Dus het kan zomaar opeens zo ver zijn
Hier ook 2 laat lopende kindjes. Heb er een tijd geleden zelfs nog een topic over geopend omdat de kinderarts ons geadviseerd had om als ze met 18 mnd nog niet los liepen. Wij hebben toen besloten te wachten in ieder geval tot 20 maanden en uit eindelijk zijn we er niet geweest. Ruben is met 19.5 maand los gaan lopen en Malou is ong een maandje later dus met 20.5 maand los gaan lopen.
18 maanden is niet extreem laat om los te gaan lopen. het cb ziet dat graag wel omdat kinderen over het algemeen eerst gaan lopen en dan gaan praten. maw, ze zijn bang dat de taalontwikkeling achter gaat lopen als een kind laat loopt. maar geef het nog even, komt wel goed!
Huh...eerst lopen dan praten? Heb ik toch 2 erg rare kindjes aangezien de oudste je al de oren vd kop prate toen hij amper 12 maanden was en met 15 pas los liep. En Wendy zegt ook al vanalles terwijl ze net 2 dagen terug dr eerste 3 stapjes door de box deed. Naja zal dat CB boekje wel zijn waar mijn kinderen zich niet aan storen Ik zou als ik jou was je zoontje lekker aan 1 handje mee uit wandelen nemen. Heb ik met mijn oudste ook gedaan. Die liep prima maar durfde gewoon de stap van loslopen niet aan. Laat hem lekker mee wandelen en af en toe heb je dan even die hand nodig en laat je even los. Ik ben zo met mn oudste naar de winkel geweest (woonde in n flat en inde flat naast ons zat de supermarkt) en als ik wat in mn mandje moest doen of af moest rekenen had ik even 2 handen nodig. En dan stond meneer daar. Tja...dan is het blijven staan tot mama dr hand weer vrij heeft of toch die stapjes los zetten. En al die leuke interesante dingetjes in de winkel die nodigen wel erg uit tot het laatste En verder komt het uiteindelijk vanzelf wel. Kwestie van durven of gewoon inzien dat t zonder houvast ook kan.
Hier ook een late loper. Eva is nu 19 maanden en loopt sinds donderdag los. En ook meteen goed, alsof ze het al maanden doet!! Ik maakte me er ook druk omdat ik naar het consultatieburo moet binnenkort maar je kan het niet afdwingen. Gewoon lekker blijven lopen aan het handje en dan komt het echt binnenkort wel!!
maak je niet druk, mijn dochter liep ook pas los met 18 maanden. ze liep in een keer vanzelf toen we de loopkar weg hadden gezet, toen moest ze wel, hahaha. ieder kindje is verschillend zie je wel weer en ze gaan allemaal lopen hoor!
och meid, maak je niet druk om het cb, de laatste keer dat ik daar was zei de arts dat mijn dochtertje de indruk wekte een voorkeurskant te hebben met haar hoofdje, ze keek de hele tijd 1 kant op, ik wist dat dat kwam omdat papa daar zat en toen papa opstond volgde ze hem dus ik had gelijk!
Bedankt voor alle reacties, goed te weten dat er meer kinderen zijn die laat gingen lopen. Het klopt dat ze wat bang is want op bed durft ze goed los te staan (terwijl dat heel wiebelig is maar ze zacht valt) en op de grond durft ze dat niet goed. Ze zal ons binnenkort wel verbazen
pacific, hier was dat ook zo. Juist op de wiebelige bank/bed durfde hij wel. Want dat viel dan ook zacht.. Hier is het praten trouwens ook laat. Dat begint nu op gang te komen. Dus inderdaad nadat hij is gaan lopen..
ik heb op het cb te horen gekregen dat 90% van de kindjes die een normale ontwikkeling doormaken los loopt met 18 maanden. Dat betekent dus 1 op de 10 nog niet. Dus het is normaal hoor. En wie weet loopt ze morgen zo de straat uit. Die van mij zal waarschijnlijk ook wel die 10e zijn want hij maakt nog geen aanstalten tot los lopen hihi.. en hier hele verhalen maar alles in het russisch ofzo, kan er in ieder geval geen touw aan vast knopen haha..dus hier zal het praten ook wel na het lopen komen. We hebben geduld