einde inzicht, hoe nu verder?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Zoals sommige misschien wel hebben gelezen zijn wij sinds gister officieel uitbehandeld. Na 3x IVF, 2x IUI en 1 ICSI is de mmm nu toch echt voorbij, verstandelijk weet ik dat het klaar is, maar voor mijn gevoel wil ik gewoon verder. Gaan we gewoon de natuur zijn gang laten gaan of is die jezelf elke maand kwellen? Of ga je weer aan de pil om jezelf en je lichaam rust te geven?
    Ik heb zoveel vragen in mijn hoofd en zou het fijn vinden hier te kletsen met meiden voor wie het einde van de mmm ook inzicht begint te komen of meiden die net als mij zijn uitbehandeld.

Lijst einde inzicht of uitbehandeld
    einde inzicht:

uitbehandeld:
    Naatje, uitbehandeld na 2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma 2ling, 2x IUI en 1x ICSI

agenda
    16-2 Naatje eindgesprek

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    ik vind het heel erg dat het nu afgelopen is voor jullie
    en snap je twijfels..
    bij ons beginnen ze ook heel erg te komen
    moeten we nog 1 behandeling doen of stoppen we
    maar dan ....

ik wil ook graag mee praten en kijken hoe de andere dit ervaren

Caruli: 1x ivf mislukt, 1x Cryo mk en Tygo*, 2x cryo mislukt, 3x ivf mislukt

3. Niet meer actief

Hey Caruli,
    Fijn te lezen dat jij ook behoefte heb om hier over te praten, ik kan me voorstellen dat je erg twijfeld of je nog een behandeling moet doen. Eigenlijk wil je niets liever, maar de angst voor de teleurstelling is elke keer weer aanwezig. Ik hoop dat jij en je mannetje samen tot een beslissing kunnen komen waar jullie alle twee achter kunnen staan.

Liefs Naatje

einde inzicht:

uitbehandeld:
    Naatje, uitbehandeld na 2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma 2ling, 2x IUI en 1x ICSI

agenda
    16-2 Naatje eindgesprek

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja ik hoop het ook
    maar hoe meer tijd ik nu krijg, hoe meer ik ga nadenken en twijfelen
    waar doe ik goed aan?

pff het is zo moeilijk om een goede keuze te maken

kan ik nu niet beter stoppen en doorgaan met mijn leven
    of moeten we toch nog een poging wagen met het risico om een teleurstelling rijker te zijn en dan alsnog door te moeten met een leven zonder kinderwens....

ik weet het niet

5. Niet meer actief

Caruli, helaas begrijp ik maar al te goed in welke twee-strijd je nu zit, met deze gvoelens hebben wij ook heel erg geworsteld na onze 3e IVF. Uiteindelijk zijn we doorgegaan en nu zitten we weer met een teleurstelling, maar ondanks de teleurstelling ben ik blij dat we het hebben geprobeerd, nu is er nooit geen meer wat als...

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja het is en blijft gewoon een moeilijk iets
    beslissen over de toekomst..

hoelang ik er over na denk hoe meer ik ga twijfelen
    en weet me echt geen raad ermee

maar goed er over praten kan ook voor opheldering zorgen he..

hoe gaat het nu met je? dringt het al een beetje door?

ben benieuwd maandag... wat zal dat moeilijk zijn voor jullie

weet dat ik aan jullie denk!

7. Niet meer actief

Zeker, ik denk dat praten de sleutel is...ik hoop dat jullie samen tot een goed plan kunnen komen voor de toekomst.

Hoe het met ons gaat, ik weet eigenlijk niet geod hoe ik die vraag moet beantwoorden...het is nog allemaal heel onwerkelijk. Ik ben bang voor maandag, de laatste keer naar de kliniek, daarna is het echt over. :(
    Hubbie en ik hebben wel besloten om de natuur gewoon zijn gang te laten gaan, maar niet speciaal proberen. Geen ovulatietesten of tempen meer, we zien wel wat er gebeurt. Ik maak me wel een beetje zorgen over mijn PCO, het maar afwachten hoe mijn cyclussen zullen worden en ik ben wel een beetje bang dat ik daardoor soms valse hoop zal krijgen.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    meid ik wens je alvast een goed weekend
    en heel veel sterkte en succes voor maandag
    zal aan je denken!

knuff

9. Niet meer actief

Thanx! Ik wens jou ook een fijn weekend!

Wij gaan dit weekend naar een vriendin die 26 weken zwanger is van haar 3e kindje, ze woond in twente en ik heb haar nu niet meer gezien sinds de herfstvakantie. Ik vind het wel moeilijk om te gaan, het is niet dat ik haar niet gun, maar had zo gehoopt zelf ook goed nieuws te kunnen vertellen... :(

10. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Naatje, ik zie nu pas dat je dit topic bent begonnen. Ik was er zelf ook een begonnen "Wat als het nooit lukt..." ...sorry... had het niet eerder gezien.

Ik hoop dat jij en je mannetje er samen uitkomen hoe nu verder!

Ik wens jullie heel veel succes maandag! Wordt er dan ook met de arts eventuele andere opties besproken? Adoptie bijvoorbeeld? Of willen jullie dat zelf niet?

Liefs Linda

11. Niet meer actief

Lindinha, ik had jou topic niet gezien :oops:
    Maar maandag al een afsluiting worden van de mmm, hubbie en ik gaan gewoon door met hopen...we weten dat onze kansen heeeeeeeeeel erg klein zijn, maar nooit geschoten is altijd mis ;)

12. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ja dat is zeker zo!
    Er gebeuren wel vreemdere dingen op deze wereld. Je hoort ook vaak als mensen uitbehandeld zijn en er niet echt meer mee zijn, de druk/spanning eraf is, dat er ook nog wel eens wonderbaarlijke dingen gebeuren.

Ik hoop dat dit bij jullie gebeurt, het is jullie zo gegund!

Liefs Linda

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi meiden,

ik kom hier ook af en toe eens lezen/ schrijven.
    Van de ene kant vind ik mezelf hier niet thuis horen, maar van de andere kant weer wel.
    Stond je eind 2007 nog aan het begin van de MMM, nu gaan we langzaam naar het eind.
    Ik stel die laatste poging dan ook echt nog even uit en hoop ook nog op een wonder voor die tijd.
    Het beangstigd me enorm, het idee dat het einde in zicht komt.
    En zeker kun je spontaan nog blijven proberen, en dat zullen we ook zeker doen, maar ergens moet je stoppen.
    De leeftijd van mij speelt geen rol, maar die van mijn man wel.
    En dan kan wel iedereen zeggen: ja maar voor een man is dat anders, die kunnen nog tot hun 60ste kinderen maken.
    Ik wil het niet hebben over wat kan, maar ik zal toch ook de mening van mijn man moeten respecteren dat hij na zijn 45e geen papa meer wil worden.
    Nu zal het niet op 1 jaartje aan komen, maar heel reeël gezien lijkt het ons niet verstandig.
    Daarbij, als we van zijn 45 jaar uigaan, dan zijn we 2,5 jaar verder.
    Als we nog 2,5 jaar op deze manier moeten leven, hoop, teleurstelling, verdriet en wederom hoop enz. Dat kan in mijn ogen niet goed zijn.
    Begrijp me niet verkeerd, wij blijven alles doen en we gaan er ook echt voor, maar als dan echt dat moment komt, moet je denk ik ook eerlijk een reëel zijn.
    Hoe moelijk dat ook is.

Maar nogmaals ik wil er nu nog eigenlijk niet aan denken.
    Daar wordt ik heel verdrietig van :cry:

Naatje, ik zie trouwens dat je mijn leeftijd bent.
    Wanneer ben jij jarig?

Liefs Hope

14. Niet meer actief

Hope, fijn dat je met ons mee komt schrijven, zo kunnen we alle onzekerheden van ons afschrijven en met elkaar delen.
    Wat knap dat jullie samen een grens hebben gesteld, maar in 2,5 jaar kan er nog heel veel gebeuren en ik hoop zo dat jullie die laatste poging niet meer nodig zullen hebben en dat jullie volgende zwangerschap jullie een mooi wondertje zal brengen!

Ik ben idd ook 32, het duurd nog ff voordat ik jarig ben, 19 november en jij?

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik 13 juni, das al snel.

Je zegt wel dat dat knap is, maar mijn gevoel hieromtrend is ook niet altijd hetzelfde.
    Mijn verstand zegt van wel, maar mijn gevoel van niet.
    Als het aan mij ligt gaan we oneindig door, maar dat is niet goed en reëel.
    En ik wil ook graag nog bij mijn man zijn als onze kinderwens niet mocht uitkomen.
    Je hoort toch vaak verhalen dat het ten koste gaat van een relatie.
    Gelukkig gaat het bij ons hartstikke goed tot nu toe, maar je kunt je nergens van vrijspreken.

Heb jij al wat duidelijker voor jezelf wat je wel of niet wilt?
    Is adoptie bij jullie een optie?
    bij ons b.v echt niet.

Liefs Hope

16. Niet meer actief

Hope, oh dat schiet al op!
    Mijn gevoel en verstand zeggen vaak ook iets anders, dus dat is heel herkenbaar. Bij ons is adoptie ook geen optie, hubbie wil dit echt niet. We zien wel wat de toekomst brengt en of er nog een wonder in het verschiet ligt, daar hopen we nu op, verder dan dit gaan we niet. En net als wat jij al schreef, ik wil ook graag met mijn hubbie samen verder, we hadden deze grens van te voren al gesteld en daar hou ik me aan.

Mag ik jou trouwens op het lijstje zetten?

17. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ja hoor, je mag me op het lijstje zetten, maar bij welk deel dan?
    ik vind het zelf moeilijk.
    Einde in zicht misschien?

Translokatie 13;14, 3 miskramen na spontane zwangerschappen, 4 mislukte IVf met PGD pogingen waarvan 2 terugplaatsingen.
    Nu spontaan hopend op een wonder en nog 1 IVF met PGD in het verschiet.

18. Niet meer actief

einde inzicht:
    Hope:Translokatie 13;14, 3 miskramen na spontane zwangerschappen, 4 mislukte IVf met PGD pogingen waarvan 2 terugplaatsingen.
    Nu spontaan hopend op een wonder en nog 1 IVF met PGD in het verschiet.

uitbehandeld:
    Naatje: uitbehandeld na 2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma 2ling, 2x IUI en 1x ICSI, nu hopen op een spontaan wonder

agenda
    16-2 Naatje eindgesprek

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    hey meiden
    Wilde jullie ff een hele dikke knuffel geven!
    Zoals het er nu naar uitziet heb ik nog 2 iui en 2 ivf pogingen te gaan.
    Maar ik probeer die allerlaatste poging psychisch ver voor me uit te schuiven,ben zo bang om met lege handen te omen staan...\
    Heb onwijs veel bewondering en respect voor jullie en de manier waarop jullie hiermee omgaan.
    Super cliché , maar hoop echt dat er een wondertje voor ieder van jullie gebeurt...

20. Niet meer actief

Zara, bedankt voor je lieve berichtje, ik hoop dat jullie wens ook snel vervuld mag worden!

Deel Deze Pagina