Nog niet officieel gescheiden, hoe zit dat met geld?

Discussie in 'De lounge' gestart door chila, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hij betaald nu de huur toch voor je? Dat vind ik een behoorlijk bedrag aangezien hij zel niet meer in het huis woont, ik zou daar dus erg blij mee zijn.
    De nuon, vitens enzovoorts betaalde je altijd al zelf gaf je aan dus zie ik niet wat nu het probleem is eigenlijk.

Ik heb het idee dat je er meer een probleem mee hebt dat hij nu zijn eigen gang gaat en jij je eigen ding moet regelen.

Wat verwacht je van hem, hoeveel geld heb je nodig om rond te kunnen komen?

2. knap

knap Niet meer actief

In je begin post zeg je dat hij die huur betaald. Dan heeft hij toch al de helft van de vaste lasten betaald zelfs meer.

Ja je moet nu op die dingen wachten dat is zo. Even naar de nuon en vitens bellen en uit leggen hoe het zit. Als je straks alles gaat krijgen je toeslagen en zo. Hij is al uit geschreven hij laat de woning achter plus de spullen inboedel. Wat verwacht mag woorden van de man die weg gaat. Toch'? Dan is de helft van de boedel al verdeeld.

Even anders gaan denken denk ik hoor?

3. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    We zijn al bij een mediator geweest, ouderschapsplan is al ingediend. Maar de feestdagen zaten er natuurlijk tussen he dus. Maar ik vind het gewoon niet netjes dat hij me er fijn mee laat zitten en zelf van alles gaat doen.

Als het goed is is daarin ook de hoogte van de alimentatie vermeld.
    En heb je het convenant getekend.
    Als dit zo is, heb je al recht op alle toeslagen, mits jullie niet meer gezamenlijk een huis hebben.
    Zolang het huis op jullie beider naam staat zullen jullie het samen moeten regelen.
    Als 1 van jullie besluit ergens anders te gaan wonen en het huis op jullie naam blijft staan, blijft hij wel mede-verantwoordelijk voor de huur/hypotheek.

Ik zou de mediator maar eens aan zijn jasje trekken over waar je recht op hebt en wat nou precies de afspraken zijn.

Maar als hij je volledige huur betaald, denk ik niet dat hij nog meer andere verplichtingen heeft naar jullie toe. Hoe gemeen dat ook lijkt.

4. chila

chila Niet meer actief

Nogmaals, ik heb er geen probleem mee dat hij zijn eigen gang gaat. Het interesseert me niets wat hij uitspookt. Helaas heb ik met hem te maken omdat we een dochter hebben.

Hij betaald de huur ja, maar ik betaal weer andere dingen ook nog voor hem.
    Laat ik het zo zeggen: Hij betaald per maand minder voor alles dan ik.

Maargoed, blijkbaar is het raar dat ik verwacht dat hij ook voor zijn dochter betaald?

5. chila

chila Niet meer actief

In ieder geval bedankt voor jullie meningen.
    Dan accepteer ik maar dat hij niets voor zijn dochter betaald tot nu toe.

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

Hij geeft je 700 in de maand. Een huis en spullen.

En dat jij nog dingen voor hem betaald is je eigen fout en zul je dan dus stappen moeten ondernemen en die betalingen stop moeten zetten.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hij betaald 700 euro voor zijn dochter, is dat niet genoeg?

Laat het met rust en leef je eigen leven met je dochter en probeer haar vader niet steeds belachelijk te maken, deze gevoelens krijgt zij namelijk ook mee door jou.

8. chila

chila Niet meer actief

Ik maak hem niet belachelijk, ik vraag om meningen aangezien ik nog nooit gescheiden ben.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hij betaald de huur toch? Terwijl hij al is uitgeschreven? Overige kosten betaalde jij eerder, dus wat dat betreft is er weinig veranderd. Kosten zijn nog steeds gesplitst. Als jij nog dingen voor hem betaald, is dat jouw fout. Laat dit overzetten op zijn naam zodat hij het betalen kan en je daar niet meer verantwoordelijk voor bent.

Ik voel 1 en al wrok in je berichten hoe hard je ook roept dat het niet zo is.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam

Helemaal mee eens... ook al ontken je het nog zo hard :)

11. knap

knap Niet meer actief

Ja idd is het raar dat je het nog verwacht want je ziet het echt helemaal verkeerd.

Hij is al uit geschreven ook vertelde je. Dan betaald hij al meer nu mee dan je straks waarschijnlijk gaat krijgen als alimentatie.
    En staar je daar ook niet blind op. Wat je straks als alimentatie gaat krijgen word wel mee gerekend als in komen kom je boven een bepaald bedrag krijg je geen gemeente belasting ontheffing en waterschap. Want dan tellen die bedragen wel mee.

Hij heeft alles al gelaten vorige maand bij jou. Van af 1 januari moet je beseffen dat je echt alleen verder gaat. December gaat voor bij. De scheiding is aan gevraagd. Van af dit punt sta je alleen.

En Weet hoe on redelijk en hoe onaardig ik nu ga klinken.

Als je gaat scheiden en de andere partner gaat weg. Dan kan je alleen verwachten wat de andere nog wilt doen. ( is mijn ervaring) van af nu is het jou probleem.

Snap je gevoelens hoor die zijn echt niet leuk om te hebben. Maar verwacht niet meer dan wat je nu al krijgt en wat je in de toekomst van hem kan en gaat verwachten. Die dingen moet je heel snel los gaan laten echt heel snel. Anders ga je er aan kapot.

Hij is weg gegaan. Jij gaat alleen verder.

Ik ging weg bij partner. Omdat ik geen andere keuze meer zag op dat moment en heb van af dat moment meer moeten schikken dan mij lief was. De eerste maanden moest ik ook er achter aan bellen of hij zoon wel eens kwam halen. Werk andere dingen gingen altijd voor altijd. En dat is het alleen moederschap.

Weet soms gaat het anders maar helaas gaat het niet altijd zo zo als het zou moeten.

Veel sterkte de komende tijd. Er komen dingen op je pad die je misschien niet had kunnen overzien. Minder van hem verwachten. Kan hij je ook minder pijn doen.

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina