Nog niet ongesteld en anticonceptie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kikker85, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben 7,5 maand geleden met een keizersnee bevallen van een zoon. Ik heb borstvoeding gegeven en ben hier een paar weken geleden helemaal mee gestopt. Voor die tijd was ik al wel wat aan het afbouwen. Ik gebruik nu de zogenaamde 'borstvoedingspil', maar omdat ik geen bv meer geef wil ik daarmee stoppen. Eigenlijk wil ik weer beginnen met de 'gewone' pil, dat is me altijd wel goed bevallen. Maar ik ben dus nog niet ongesteld geweest sinds mijn bevalling. Op zich helemaal niet erg natuurlijk, ben geen fan van die tijd van de maand normaal gesproken, maar ik wil toch graag weten of alles het nog doet zeg maar. Als ik nu van de bv-pil overga op de 'gewone' pil, dan krijg ik als het goed is maandelijkse bloedingen in de stopweek, maar dat is geen 'echte' ongesteldheid. Volgens mijn ha kan ik gewoon direct overstappen, maar hoe weet ik dan of alles weer werkt zoals het hoort? (eisprong en alles). Zijn er hier dames die hier ook tegenaan liepen? En hoe hebben jullie het aangepakt?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Tja, dat had ik ook. Ik was sinds mijn bevalling op 14 januari nog niet ongesteld geweest. Ik heb vorige week vrijdag de Mirena gekregen, was toen dus niet ongesteld. Volgens mijn gyn kan dat geen kwaad en moet je er gewoon op vertrouwen dat je cyclus gewoon weer op gang komt. Dus dat doe ik dan maar :)

Deel Deze Pagina