streptokokken b bacterie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door vlindertje12, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje12

26 aug 2012
    52
    0
    0
    Hallo,

Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik laat in de zwangerschap een blaasontsteking gehad en uit de kweek bleek het te komen door de streptokokken b bacterie. Toen ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog en bevallen in het ziekenhuis onder antibiotica iv.

nu ben ik zwanger van de 2e en rond de 14e week weer blaasontsteking door de streptokokken b bacterie. Nu zegt de vlk tegen mij dat dit nu niet uit maakt en ze aan het eind van de zwangerschap gaan kijken of ik het dan nog heb (30 weken). Indien dit niet zo is ga ik gewoon th bevallen zonder ab. Dit vindt ik persoonlijk een heel onlogisch verhaal en ik voel me er ook niet prettig bij om zonder ab te bevallen. Voor het zelfde geld heb ik t als ik beval wel.. en dan??

Graag hoor ik jullie kennis en mening hierover

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Pas rondom de bevalling is het belangrijk om te kijken of de streptokok aanwezig is in de vagina en in welke mate. Als het in grote getallen aanwezig is, dan is de kans op besmetting groot. Is het in mindere mate aanwezig is, dan is preventieve antibiotica niet nodig. Het is toch medicatie dat je kind binnen krijgt. Dit protocol is eigenlijk landelijk en goed onderbouwd. Ik zou het gewoon afwachten tot ongeveer 34-36 weken als ze de kweek doen en dan verder beslissen.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina