Ik heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog omdat een zwangerschap uitblijft en moet een afspraak gaan maken. Op de brief staat dat het wenselijk is dat de partner meekomt. Nu is mijn man's sperma al onderzocht en goed bevonden. Het is voor hem erg lastig om vrij te regelen op het werk. Is het echt belangrijk dat hij meegaat of kan ik ook alleen gaan? Ik kan de vragen toch ook gewoon beantwoorden zou ik denken.. Iemand ervaring met zo'n eerste afspraak?
Als het om een eerste afspraak gaat, zou ik juist mijn man meenemen. Misschien kan je de afspraak vroeg in de ochtend of aan het eind van de middag plannen, zodat hij niet de hele dag vrij hoeft te nemen.
Je gaat samen dit traject in, dus ik zou zeggen ja. Ik kan me niet voorstellen dat ik hier alleen naartoe had gegaan. Er wordt toch een hoop uitgelegd. Eigenlijk gaat mijn vriend mee naar alle afspraken, behalve de echo's. Dat vond ik geen meerwaarde hebben. Als het echt niet kan houdt het natuurlijk op, maar ik denk dat ze het in het ziekenhuis ook wel op prijs stellen. Is hij niet benieuwd naar hoe nu verder?
Wij zijn naar alle afspraken en gesprekken altijd samen gegaan. Behalve bij de follikel metingen ging ik af en toe alleen. De iui's hebben we ook altijd samen gedaan
Bij onze eerste afspraak kreeg ik toen een schriftelijke bevestiging waarin stond dat we beiden op de afgesproken datum verwacht werden. Heb daar toen nog over gebeld, omdat ik dacht dat er vooral eerst maar eens naar mijn cyclus moest worden gekeken en ik dus wel in mijn eentje kon gaan, maar toen werd er toch wel heel duidelijk te kennen gegeven dat ze echt verwachtten dat we met z'n tweeën zouden komen...
Ik ben toen gewoon alleen gegaan. Ging prima, zou niet weten waarom hij mee had gemoeten. Wij hadden thuis al een vragenlijst ingevuld met welke medicijnen gebruik je enzo.. En sperma onderzoek hadden we ook al gehad. Hij zat toen in het buitenland voor z'n werk, dus was sowieso wel moeilijk gegaan
Hier alleen gegaan vond die vrouw niet zo leuk met als reden dat ze wel eens vrouwen hebben gehad waarvan de man blijkbaar niet op de hoogte was en dus geen kinderen wilde. Nu willen ze dus dat hij mee kwam als soort van toestemming dat man indd akkoord gaat met het traject
Ik ben destijds alleen gegaan, en moet zeggen dat hier in het zkh de eerste afspraak niet veel voorstelde. Werd gevraagd hoe en wat met mijn cyclus en er werd gezegd dat ik afspraken mocht maken met de fertiliteitsverpleegkundige voor een inwendige echo, bloedprikken enz.. Bij de volgende afspraak bij de gyn was het wel wenselijk dat mijn partner erbij was omdat dan een uitslag en evt behandelplan zou worden uitgelegd. Ook was mijn partner bij de afspr met de fertiliteitsverpleegkundige. Ik stond bij de eerste afspr binnen 5/10min buiten. Vond het eerder een formaliteit dan dat ik er iets wijzer van werd.
Ik zou hem wel meenemen. Als het lukt natuurlijk. Ze bespreken veel en leggen veel uit. Jij ons werDen er ook vragen gesteld aan mijn partner over erfelijkheid enzo. En sowieso. Je doet het samen. Dus ik vond dat mijn man ook gewoon mee moest. Je moet het die mannen niet te gemakkelijk maken hebben haha.
Ik moest helaas ook naar het eerste gesprek alleen vanwege moeilijk rij krijgen op werk. Ik vond dit wel prima, werd zelf eerst helemaal onderzocht en later moest vriend semenonderzoek laten doen. Bij de tweede afspraak (evaluatie) was hij wel weer aanwezig. Fit vond ik wel fijn aangezien we toen hoorden hoe we verder gaan.
Bij ons moest de partner mee voor het eerste gesprek. We hebben net het gesprek gehad om de mmm weer op te starten voor een tweede en ook toen hebben ze aangegeven dat ze verwachten dat mijn man er ook weer bij was.
Nou, niets moet, maar de eerste afspraak is wel belangrijk. Mijn man gaat altijd mee, tenzij hij écht niet kan i.v.m. werk enzo. Zeker omdat ik nu overgestapt ben op hormooninjecties en vaak binnen een cyclus terug moet komen voor echo's, lukt het hem soms echt niet om op zo'n korte termijn nog iets te regelen. Dus een follikel meting of controle echo doe ik soms alleen. Maar prikinstructies of andere afspraken gericht op de inhoud en het verloop van de behandeling bijv. doen we wel altijd samen.
Ben 2× geweest. En alle 2 de keren alleen. Dit omdat er vermoeden van pcos bij huisarts was, en de gynaecoloog mij moest onderzoeken en dat toen bevestigd heeft.
Ik zou naar gesprekken etc altijd samen gaan. Je krijgt zoveel informatie en termen naar je hoofd geslingerd dat het fijn is dat je dit samen kan doen. Mocht je een traject in gaan zal hij nog veel vaker mee 'moeten'. Dat is ook de reden geweest dat manlief alles open en eerlijk heeft verteld op zijn werk.
Ik ben de eerste afspraak alleen gegaan en de twee afspraken om cyclus in kaart te brengen ook en dat was deze maand. Was geen probleem