Zwanger door koperspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Stephanie87, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Ik maak me best zorgen...
    Heb augustus een koperspiraal laten plaatsen, en na een controle echo was alles goed.
    Nu heb ik al 2 maanden veel mindere menstruatie en zelfs zo weinig dat we deze maand er een test tegen aan gooide...
    Hij was negatief, maar ik blijf misselijk, hoofdpijn, last van mijn buik en heb opeens weer borstvoeding....
    Is er alsnog een kans dat ik toch zwanger ben?
    In april gaat hij eruit omdat we dan voor een brusje gaan...
    Maar maak me toch wel zorgen nu...

2. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Is het niet je lijf die van streek is door de spiraal? Zit iets in je dat er eigenlijk niet hoort... Heb t iig wel vaker gehoord!

Moet er wel bij zeggen dat mijn moeder in het verleden wel zwanger is geraakt door de spiraal heen.. maja ik ga er altijd maar vanuit dat de anticonceptie tegenwoordig beter is als vroeger.. en de kans hierop kleiner is ;)

3. Stephanie87

Daar ga ik ook vanuit hahaha:)
    Maar heb vanaf het zetten gewoon netjes menstruaties gehad....7 dagen en dan ook echt bloeden zeg maar..
    Nu is het 3 dagen iets bij afvegen 1 of 2 dagen bloed 1 dus weer afvegen en weg....
    Terwijl koper juist erom staan ergere menstruaties te hebben...

4. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Das dan wel weer raar.. heb zelf niet zoveel verstand van..maar als je het echt niet vertrouwd kun je altijd de HA even bellen toch?! :)

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Na het plaatsen van de koperspiraal heb ik een ruime tijd veel heftiger gemenstrueerd. Het doet dus wel wat met je lichaam.

Maar ideaal hoor! Na mijn zwangerschap plaats ik zo weer een nieuwe.

6. Stephanie87

Jaa ik ook!
    Na de 2e komt er weer een koperspiraal in! Echt ideaal...
    Alleen nu ff vertrouw ik het niet, maar ene kant heb ik negatieve test moet ik vertrouwen in hebben....
    Maar toch het knaagt iets..

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Stephanie, bij mij werden de menstruaties ook lichter door het koperspiraal. Ook nauwelijks klachten rondom ei of menstruatie meer. Dus ook al zitten er geen hormonen in, het had toch effect (in positieve zin) op mijn cyclus.

8. Stephanie87

OK gelukkig...het kan dus wel:)
    Dan ga ik het van me af zetten en lekker in april voor het echt voor een kleintje gaan:)

Deel Deze Pagina