Hoi allemaal. Afgelopen maandag op tweede paasdag is onze derde zoon via een spoedkeizersnee ter wereld gekomen. Voor mijn eigen verwerking vind ik het fijn om mijn verhaal op te schrijven. In de nacht van zondag op maandag had ik wel wat kleine krampjes in mijn buik, maar ik dacht ik gewoon wat teveel gegeten had. Op maandag zouden wij met ons gezinnetje naar Avifauna gaan, ik was even in twijfel want ik voelde me nog steeds niet helemaal lekker. Maar we zijn toch op weg gegaan, om halverwege toch maar weer om te draaien om naar huis te gaan, ik voelde me gewoon niet helemaal lekker, heel zweterig en nog steeds een onrustige buik. Toen we thuis aankwamen en ik stapte uit de auto gebeurde het, ik voelde iets knappen, en warm water stromen. Ik dacht mijn vliezen braken, maar mijn man en ik keken naar beneden en er lag bloed, heel veel bloed. En toen ging alles heel snel, ik lag in de woonkamer op de grond, de VK kwam, de ambulance kwam, ik kreeg een infuus omdat ik al helemaal dizzie was. Gelukkig had de VK op dat moment wel een hartslag van de baby. De ambulance ging met de sirene aan naar het ziekenhuis. Om 12.45 kwamen we aan in het ziekenhuis. Daar maakte de arts assistent een echo en rende meteen weer weg. Later bleek om een OK te regelen en de gyn. en kinderarts op te piepen. Er werd mij verteld dat mijn placenta aan het loslaten was en dat ze een spoedkeizersnee gingen doen, op dat moment was de hartslag van de baby al heel laag. We gingen in de lift naar beneden, en toen gingen ze rennen met het bed waar ik op lag. Gelukkig kwam op dat moment net mijn man binnen op de Eerste hulp, de arts assistent zei, tegen mijn man, meerennen want je hebt spoed en hele erge spoed, en dit is hele erge spoed. Op de OK kreeg ik gelijk een ruggeprik en op het moment dat de arts assistent wou gaan snijden kwam de Gyn. binnengerent en heeft de spoedkeizersnede uitgevoerd. Jammergenoeg was de verdoving nog niet goed en heb ik de keizersnee gevoeld. Maar er was geen tijd om te wachten. Om 13.08 is Lucas geboren, hij kwam ter wereld zonder ademhaling en hartslag. Hij ging gelijk naar de kinderarts, en had hem heel snel bij. We hoorde op de OK een huiltje, en je wilt niet weten hoe blij iedereen was. De eerste dagen heeft Lucas het heel zwaar gehad, maar hij heeft zich goed herstelt. Aan zijn navelstreng konden ze zien dat hij flink zuurstof tekort heeft gehad, maar al zijn organen hebben zich goed herstelt. De Gyn. kwam later vertellen dat Lucas maar ook ik heel veel geluk hebben gehad. Mijn placenta had vroegtijdig losgelaten, in medische term ook wel Solutio placenta genoemd. Het is een hele ernstige complicatie in een zwangerschap, die gelukkig maar heel weinig voor komt. Want in de meeste gevallen loopt het niet zo goed af, en overlijd het kindje en ook voor de moeder is dit heel erg gevaarlijk. Ik besef wel dat ons mannetje een engeltje op zijn schouder heeft. We zijn zo dankbaar dat hij er nog is, en het met de dag beter met hem gaat. Hij moet nog wel een tijdje in het ziekenhuis blijven. Onze kanjer Lucas!! Bekijk bijlage 147507
Jeetje wat een heftig verhaal, wat fijn dat het allemaal goed afgelopen is! Gefeliciteerd met je mooie zoontje!! Ik wens je veel sterkte de komende tijd, met een ks achter de rug en nog 2 kinderen thuis is het niet niks om zo'n kleintje in het ziekenhuis te hebben.
Allereerst van harte gefeliciteerd met je prachtige zoontje Lucas. Klinkt inderdaad heftig hoe het allemaal verlopen is. Heel veel sterkte met herstellen en verwerken. Daarna lekker genieten met je gezin van jullie nieuwe aanwinst.
Poehh, ik heb op mijn hele lijf kippenvel!!! Wat een verhaal zeg. Maar wat een geluk en een wonder dat het allemaal goed is afgelopen voor jullie! Gefeliciteerd met jullie mooie zoon. Hopelijk mag hij snel naar huis!
Wat een verhaal Sandra...allemaal zo snel en zo heftig. Lijkt me vreselijk moeilijk om je op dat moment aan alles en iedereen over te moeten geven, maar je hebt geen keuze. Gelukkig had Lucas een engeltje, wat een mooi ventje is het..en een vechtertje. Hoop dat hij snel volledig aansterkt en mee naar huis mag naar je andere mannen. Heel veel sterkte met Lucas, maar ook met jezelf!!
Wow, heftig zeg! Jullie hebben zeker een engeltje op de schouder gehad. Wat fijn dat het met Lucas steeds beter gaat. En hoe is het nu met jou? Liefs Life in Pink
Gefeliciteerd met jullie zoon Lucas! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen zeg! (ff off topic, maar wat een leuke namen hebben jullie gekozen voor jullie zoons, passen echt leuk bij elkaar.) Ik hoop dat jullie nu lekker kunnen genieten van elkaar.
Jeetje San, wat fijn dat ze er zo snel bij waren en dat de urgentie goed is gezien. Ontzettend fijn dat de kleine man het zo goed doet en ik hoop van harte dat jij goed herstelt en dat je Lucas snel thuis hebt zodat je als gezin kan gaan genieten!
heftig zeg!!! maar wat een wonder dat jullie er allebei "goed" doorheen zijn gekomen!! heb je veel pijn gehad tijdens de keizersnee?
He san, ik heb toch je verhaal gelezen en moet zeggen ook na het hele verhaal gelezen te hebben blijft het een wonder dat het met jullie zo snel goed gekomen is. Het is vooral mooi om te lezen hoe snel het toch met lucas goed gaat en hij er helemaal bovenop lijkt te komen. Ik hoop dat hij snel sterk genoeg is om mee naar huis te mogen en jullie gezin eindelijk compleet thuis is. Kuss en knuf
Allereerst gefeliciteerd met jullie prachtige zoon/broertje! Jeetje wat een heftig verhaal en wat zullen jullie geschrokken zijn. Wat geweldig dat het zo goed is afgelopen en jullie kleine man zich zo goed heeft hersteld.
Ja dat vroeg ik me ook nog steeds af; deed het pijn die keizersnee omdat je het voelde, of was het wel genoeg ingewerkt dat t geen pijn meer deed?
Ik weet dat ik de keizersnee gevoelt heb, dat ik gegilt heb en toen een dop op mijn neus kreeg. Er was gewoon geen tijd meer om te wachten, en dat had ik ook niet gewild, mijn kleine mannetje moest gewoon ter wereld komen. De pijn kan ik niet meer voor me halen, het ging allemaal zo snel.
Wat een verhaal San, het lijkt wel wel een ziekenhuisserie. Inderdaad hebben jullie een engeltje op jullie schouders. Fijn dat Lucas zo goed vooruit gaat. Hopelijk mogen jullie hem snel naar huis meenemen.
oh meid, wat heftig zeg, dikke knuffel en hopelijk is je ventje snel aangesterkt om naar huis te mogen, xxx
Wat een heftig verhaal. Gelukkig gaat het goed met je mannetje en jezelf. Hoop dat hij snel aan sterkt en mee naar huis mag
Meid, wat een heftig verhaal! Gelukkig gaat alles goed met jou en je zoontje....ga maar lekker van elkaar genieten! PS. Die pijn bij de ks heb ik bij mijn 1e ook gehad.....