Hallo meiden, Als ik het forum zit te bekijken begint het toch wel te kriebelen. Mijn vriend zou graag nog een 2e willen, maar ondanks het kriebelen, heb ik toch zoiets van kan het niet nog even wachten?! Onze zoon is nu 9 maanden en het lijkt me super om gepland zwanger te zijn maar volgens mij is het best zwaar 2 kids?!?! dus vandaar mijn vraag wanneer zou je voor de 2e gaan?! ik heb zoiets van ik stop volgend jaar wel met de pil ( eind volgend jaar) want dan is die kleine natuurlijk bijna 2 jaar..en is dan wat zelfstandiger... maar wat is jullie mening daar over!??! groetjes,
Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Wacht in elk geval totdat je er zelf 100% achter staat. Ons zoontje is nu anderhalf en nu zijn wij voor ons gevoel echt "klaar" voor een tweede.
Toen Bas 10 maanden was hadden wij echt het gevoel er al klaar voor te zijn. Het duurt immers nog 9 maanden voordat de kleine er is en dat is in het gunstigste geval (eerste ronde raak) Dat is bij ons al niet dus hoe langer het duurt hoe meer leeftijd er tussen zit. Nu vind ik dat niet erg omdat Bas nog zo jong is, maar als we pas na 2 jaar zouden beginnen dan denk ik dat er meer druk achter staat want dan WIL je het ook, maar je moet er NU ook 100% achter staan want stel dat het wel in 1 x raak is.
mijn zoontje is nu 9 maand, wij hebben vorige maand besloten er weer helemaal voor te gaan, ( ben ook zwanger nu ) ons lijkt het gewoon echt ideaal de kids zo dicht op elkaar,
het liefst zou ik nu al een tweede hebben gehad, mijn dochter is nu 2 jaar en 2 maanden. Maar doordat de relatie niet goed liep is er geen 2de gekomen. Maar mijn nieuwe vriend en ik zijn vollop bezig en hoop dat het snel raak is. Vind het niet zo leuk als er teveel leeftijd verschil is, maar ja soms kan je er niks aan doen. En als je een tweede wilt waarom zou je dan te lang wachten, het kan ook zijn dat het lang gaat duren voordat je zwanger wordt of dat er iets anders gebeurt. maar je moet er idd wel klaar voor zijn....... moeilijk antwoord op te geven! Je voelt het vanzelf denk ik!
Wij zitten nu in ronde 1 voor een tweede, onze dochter is nu 9 1/2 maand. Vind het leuk als er straks niet teveel leeftijdsverschil tussen zit. Als het wat langer duurt voordat ik zwanger ben is het ook niet erg.
jeetje ik zou het heerlijk vinden een 2e maar ja het lijkt me ook zwaar. wij hebben ook een zoontje van 9 maanden en aan de ene kant lijkt het me super om er nog 1 te hebben maar aan de andere kant denk ik ook van ja maar dan heb je 2 kleintjes en ja inderdaad je moet nog zwanger worden maar nee ik zou nog even wachten...
het is idd heel erg persoonlijk zoals al werd gezegt, ik zou ook echt wachten dat je er zelf 100% achter staat. Toen Justin 2 maanden was had ik al kriebels en toen Justin 8 maanden was testte ik ZWANGER. Tussen Justin en Colin zit 17 maanden. Toen Colin 9 maanden was zijn mijn voormalig man en ik uit elkaar gegaan. Nu zijn mn nieuwe man en ik hard bezig voor een 3e wondertje