Hoi meiden, Ik had een vraag. Ik ben 3,5 maand geleden bevallen van een pracht zoon. En gaf de eerste 2 maanden volledige BV, vanaf 2 maanden geef ik alleen in de ochtend en in de avond, dit gaat heel goed trouwens Maar nu vroeg ik me af wanneer ik weer ongesteld wordt! Ik heb vaak het gevoel ongesteld te worden maar het zet niet door zeg maar. Het gevoel in me onderbuik heb ik soms al zeker 2 maanden lang, maar er komt niks. Nou vraag ik me toch af of dit normaal is... Ik ben benieuwd wat je hier over kan zeggen. Bedankt!
De aanmaak van het hormoon prolactine kan ervoor zorgen dat je geen ovulatie (=eisprong) krijgt en dus geen menstruatie. nu is het zo dat bij 2 keer per dag borstvoeding er doorgaans te weinig prolactine in het lichaam komt om de ovulatie tegen te houden. Maar bij jou blijkbaar wel. Geen vrouw is hetzelfde, elk mens reageert weer anders. Als het voor jou geen probleem is zou ik het ook niet als abnormaal beschouwen. groet Linda
Hoi Linda, bedankt voor je bericht. Dan is het nog maar afwachten....maar kan je het gevoel van ongesteld moeten worden verklaren? Ik snap niet dat dat nu al zo lang aanwezig is bij me. Bedankt.
Nee, dat kan ik niet echt verklaren. Kan het niet zijn dat je al weer zwanger bent? Misschien voor de zekerheid even nakijken. groet Linda