Hoi Linda, Ik zit met een probleem, sinds dinsdag is mijn borstvoeding wel heel erg teruggelopen. Ik kolf nog maar tussen de 20 en 60 cc per keer op mijn werk. Ik gebruik de neusspray al, en daarmee kreeg ik tot voorheen wel 100 a 140 cc uit mijn borsten. Ook het livevoeden gaat ineens heel moeizaam. Ze is heel ongeduldig en trekt aan de tepels. Ook is ze niet tevreden, en moet ik haar dus bijvoeden met hypoallergene kunstvoeding. Zou dit een menstruatiedip kunnen zijn? Maar tot op heden is er nog niets van een mestruatie te bekennen. Op 28 febr ben ik voor het eerst weer hevig ongesteld geworden. Hoelang duurt het meestal als de dip intreed tot je werkelijk ongsteld wordt? En dan nog een vraagje. Sinds ik haar bijvoed heeft ze uitslag in haar gezicht en slaapt ze heel erg slecht s'nachts. Ook zit haar neus helemaal vol met slijm. Zou dit te maken kunnen hebben met de bijvoeding??? Verder krijgt ze helemaal niets geen fruit of groente. Ik hoop dat de dip snel over is, anders moet ik echt gaan denken aan stoppen, en dat wil ik eigenlijk helemaal nog niet. Maar ik heb nu al 3 nachten bijna niet meer geslapen, en dat is ookniet meer bevorderdelijk voor de bv natuurlijk
Hoi Lara, Volgens mij zou je het beste een paar regeldagen kunnen inlassen. 2 of 3 dagen waarin je zoveel mogelijk rust creeert (vraag je partner om support) Je legt je baby zo vaak aan als ze wil en/of kolft heel vaak. Probeer daarbij ontspannen en relaxed te zijn. Wedden dat je na een paar dagen voelt dat je productie weer toeneemt? Ik denk niet dat het zo heel veel met je menstruatie te maken heeft. Meer met het feit van toenemende druk als gevolg van werken e.d. Misschien een manier om de paasdagen door te brengen?! O ja, de reactie van je baby op de kunstvoeding. Welke voeding geef je? Misschien reageert ze op de koemelk, dan zou hypo-allergeen mijn advies zijn. succes Linda
Hoi Linda, Dank je wel voor de snelle reaktie. Mijn dochtertje krijgt al hypoallergene voeding van nutrilon ivm met allegien in de familie. En helaas we gaan de paasdagen uit logeren met zijn allen, ik zal haar daar wel zo vaak mogelijk aanleggen, en anders tussendoor blijven kolven. Gelukkig gaan we naar mijn ouders dus dat is dan geen probleem. Raad je me aan om ook de nacht om de 2 uur te voeden? Ze raakt dan zo gefrustreerd als er bijna niets komt.....
Nee, ik zou de baby niet elke 2 uur wakker maken. Misschien als je 's nachts toch even wakker bent kun je een keer kolven, verder lekker slapen zou ik zeggen. Wel vlak voor het slapen gaan nog eens stimuleren en bij het wakker worden. groet Linda