Bv mengen met water.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Hanneke, Mar 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Ilse en/of Linda,

Ik had even een eigenlijk maar kort vraagje, maar wel met een beetje uitleg, is het heel onverstandig om borstvoeding met een beetje water te mengen om iets meer volume te krijgen?

Het gaat over gekolfde melk, die ik eigenlijk voor onze jongste van bijna 1 jaar had gekolfd, maar uiteindelijk niet heb gebruikt omdat ik haar toch zelf heb gevoed. Nu heb ik hier dus ruim 200cc gekolfde niet nodige melk staan. Normaal geef ik die dan gewoon aan de oudste twee (beide 2.5 jaar) en verdeel het, maar vul het dan aan met wat kunstvoeding.

Alleen bedacht ik me nu dat ik het ook met alleen water aan kan vullen, dus ieder ruim 100cc borstvoeding en dan aanvullen met ong 60cc water om de 165cc melk te krijgen die ze normaal gesproken voor het slapen krijgen? Of is dat eigenlijk geen goed plan en kan ik het toch beter aanvullen met kunstvoeding? (Of nog even wat extra kolven idd, maar daar heb ik dus geen zin in :)).

Alvast bedankt voor het antwoord! Ik dacht dat ik na al deze tijd voeden toch wel zeker was over de meeste dingen, maar nu toch even een kleine twijfel :).

Groetjes, Hanneke!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi Hanneke,

Beide opties zijn mogelijk.
    Hebben ze het alleen nodig als inslapertje en vinden ze het prima als je het wat aanlengt lijkt het me goed.
    Als ze het nodig hebben voor de hoeveelheid melk die ze moeten krijgen kun je het beter aanvullen met kunsvoeding.
    groet
    Linda

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bedankt voor het antwoord! Had inmiddels ook nog van iemand anders gehoord dat het idd gewoon kon.

Ze hebben vanavond beide een flesje borstvoeding gemengd met water gekregen en slapen heerlijk :D! Wat hopelijk de hele nacht zal zijn ;)!

De melk krijgen ze idd als inslapertje (en nachtdoorkomertje), verder voor de verdere melkbehoefte is het niet meer noodzakelijk.

Groetjes Hanneke!

Share This Page