Ik ben benieuwd of meer mensen dit herkennen: door mijn onregelmatige cyclus heb ik vaak getemperatuurd en kwam ik erachter dat ik een paar dagen voor mijn eisprong enorm gevoelige tepels kreeg tot mijn eisprong en daarna mijn temperatuur netjes steeg. sinds twee maanden sla ik zomaar geen cyclus over (ondanks PCO diagnose), heel erg fijn dus, want meer kansen om zwanger te raken . nu komt het: mijn tepels worden niet meer gevoelig wanneer mijn eisprong er aan hoort te komen. daarnaast gaat mijn temperatuur niet meer omhoog. deze ronde voor de zekerheid met ovu testen gewerkt: deze was positief dus LH-piek betekent wel eisprong (hoop ik dan maar, want daar ga ik ook over twijfelen). ik vraag me dus af hoe het kan dat mijn lichaam het ineens anders doet en het enige wat ik me kan bedenken is dat ik dus de zwanger worden pillen slik van de etos. herkent iemand dit? of zijn er meer mensen waarbij hun lichaam ineens afwijkend is van wat je gewend was? (elke vorm van geruststelling is overigens ook welkom ) bedankt!!
Hoi Kara, Zelf slik ik die etos pillen niet dus ik weet ook niet of die invloed kunnen hebben op je lijf. Je lijf is echt een meester om je voor de gek te houden. Zelf heb ik steeds een keurig regelmatige cyclus gehad en ineens wijkt dat deze maand ook af. Zelf heb ik ook last gehad van bepaalde dingen die de laatste maand ineens weg zijn....of dat nou betekend dat ik ben ontpilt of dat mijn lijf gewoon een spelletje speelt... Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken en ik zou gewoon even afwachten. Misschien komen de gevoelige borsten nog of misschien slaat het een maandje over. De ovulatietesten geven idd een piek aan maar ik heb ook gehoord dat die testen positief kunnen testen als je zwanger bent. Dan moet de test alleen wel dagelijks positief zijn en als je testen van kruidvat gebruikt....weggooien want die zijn niet betrouwbaar!! Succes!
Hoi, Ik gebruik nu een maand die etos pillen maar kan geen verandering merken. Dus kan je niet helpen met dit probleem. Ik weet dat vele deze pil slikken dus hopelijk komen er nog meer reacties
Ik slik ze nu ook sinds een maand... maar ik ben ook nog aan het ontpillen, dus ik kan nog geen goed oordeel geven.
Ik heb de pillen ook geslikt maar nu al een jaar niet meer omdat mijn cyclus er langer van werd. Dan kan ook toeval zijn natuurlijk, maar na 3 maanden ben ik er dus toch maar mee gestopt. Op dat moment was ik nog niet aan het tempen dus daar kan ik je niet bij helpen helaas... Veel suc6! Groetjes Lovie.
bedankt voor de reacties zover! wisselende ervaringen dus.. en begrijp ik goed dat de ovu testen van kv niet zo betrouwbaar zijn? zijn er ook vrouwen die de pillen hebben geslikt en daardoor een betere cyclus kregen, maar wel veranderingen in hun lichaam merkten? onze lichamen ook, ze kunnen ons echt voor de gek houden!
Hoihoi, een LH-piek betekent volgens mij nog niet dat je ei ook daadwerkelijk gaat springen... Zeker als je temp ook niet stijgt. Dus volgens mij heb je dan deze ronde (nog geen) eisprong gehad, helaas. Het lijf is een raar iets inderdaad en er zijn veel goede verhalen over de etos-pillen, maar volgens mij is het geen wondermiddel, helaas.... (ik slik ze zef ook hoor, vanwege de goede verhalen)
Hoi! Ik ben ook deze ronde begonnen met de Etos pillen. Mn cyclus is er iig niet korter van geworden, zit nu op dag 19 en nog geen ei.. Tempen ben ik deze ronde ook mee begonnen dus heb nog weinig vergelijkingsmateriaal. Doe ook ovutesten (van zwanger&kids) en die van vanmiddag is naar mijn mening positief.. teststreepje is net zo donker als de controlestreep. Morgen nog maar eens een testje doen, ben nu wel benieuwd of ik wat aan mn temperatuur ga merken de komende dagen.
Hi meiden, ik heb deze pillen vorig jaar geslikt ... De eerste ronde met deze pillen werd mijn cyslus nog langer dan ik al gewend was, ik had mijn ei pas op cd 30, maar was uiteindelijk deze ronde wel zwanger. Helaas ging het al na een paar dagen mis en werd uiteindelijk toch ongi ... Daarna had ik een ronde van 30 cyclusdagen, maar ben in het midden van deze cyclus weer gestopt met de pillen omdat ik bang was dat het aan de pillen lag dat het de vorige ronde misging. Uiteindelijk ben ik nu weer begonnen, ik wil het toch nog een kans geven en zit nu in ronde 2 met deze pillen. De eerste cyclus weer een lange ronde van 40 dagen en nu heb ik mijn ei op op dag 15, dus deze keer een cyclus van 29 dagen! Dit heb ik nog nooit gehad z'on vroeg ei en ik slik al meer dan 10 jaar geen pil, dus ik denk dat ik mijn lichaam inmiddels wel goed genoeg ken. Om een lang verhaal kort te maken, ik merk dat mijn lichaam wel anders reageert sinds ik deze pillen slik. Vooral rond mijn eisprong en tijdens de LF. Ik heb dan ook het idee dat je lichaam even de tijd nodig heeft om aan deze pillen te wennen. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik hoor ook altijd wisselende verhalen wat deze pillen betreft
Goh, ik zocht net naar een eventueel vertragend effect van de Etos-pillen! Ben er deze maand ook mee begonnen. Hiervoor slikte ik Kruidvat vitaal zwanger, maar wilde Etos eens proberen. Ik heb een vrij regelmatige cyclus van 28 dagen, met een lf van 13 dagen. Ik zou volgens mijn berekeningen morgen mijn ovulatie hebben, maar er is op mijn ovulatietesten nog niet eens een licht streepje te zien. Ben al vanaf woensdag aan het testen... Zo is m'n hele "klus-schema" in de war! Zijn er meer meiden die ook andere pillen hebben geprobeerd?
Mickey ik slikte ook eerst Kruidvat vitaal zwanger en nu de Etos pillen. Vond die van de Kruidvat zo vies dus die wilde ik daarom niet meer. Maar wel balen dat je cyclus nu langer lijkt te duren! Hier is ie ook niet korter door die pillen, vorige cyclus was 31 en zit nu op dag 19 en denk dat ik morgen of overmorgen mn ei heb (ovu test van vanmiddag was denk ik positief)
ik slik alleen foliumzuur pillen van het D.A merk. ik wist helemaal niet dat die vitamines eventueel slechte uitwerking kunnen hebben. is dat ook echt zo?
@Sasjuh:Ja, baal wel dat er nu geen pijl op te trekken valt... Fijn dat jij een positieve test had, succes! En die Kruidvat-pillen waren idd niet weg te krijgen. Alhoewel, 2 van die enorme Etos-dingen vallen ook niet mee. 't is voor een goed doel he. Ik heb net even zitten googlen op Etos zwanger worden, en het ligt niet aan de vitamines, maar aan de monnikspeper die erin zit. Ik las daar wel tegenstrijdige berichten over, maar iig is monnikspeper al een heel lang gebruikt kruid om de cyclus te reguleren. Na je 3e zwangerschapsmaand mag je het niet meer gebruiken omdat het de melkproductie eerder op gang kan brengen. Ik kon zo snel niets vinden over om welke hoeveelheden het dan zou gaan. Teveel kan natuurlijk stimulerend werken, en te weinig kan juist het tegenovergestelde effect hebben. Altijd lastig met kruiden, want "baat het niet, dan schaadt het niet" geldt zeker niet voor kruiden. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat Etos pillen zou verkopen die het tegenovergestekle bereiken, toch?
hier altijd na 28 dagen ongi en met die pillen ineens na 30 dagen....maar ja of het nou aan die pillen lag weet je natuurlijk nooit!
het blijft een beetje mysterieus in hoeverre de pillen nou echt helpen of niet he..! ik merk ook wel dat het deels een placebo effect is (alleen al de naam van de etos pillen ).. je zou niet verwachten dat etos iets op de markt brengt wat onze kansen op zw zou verkleinen.. misschien is het wel zo dat het bij het ene lichaam wel helpt, bij de ander juist niet..? goed van je google-werk Mickey! monnikspeper is dus ofwel helpend of juist niet.. ben benieuwd wat gynaecologen zeggen van dergelijke pillen.. of ze het juist aan- of afraden. heeft iemand dat toevallig ooit gevraagd? @hier iig nog geen temp verhoging, dus ben bang dat er ook geen ei is, hoewel ik wel andere aanwijzingen heb gehad ervoor.. maar weer met goede moed afwachten dus, en hopen dat de pillen zijn werk doen hier (in hoeverre ze dat kunnen!).
Er was een tijd terug een groot "etos zwanger worden" topic, met aan één stuk door meiden die behoorlijk snel zwanger raakten toen ze met die pillen begonnen waren. Dat klinkt ons natuurlijk allemaal als muziek in de oren, maar blijf het toch een beetje raar vinden wat zulke pillen dus met je cyclus kunnen doen. @Kara: gebruik je ook ovulatietesten? Hoop dat je snel een temp stijging hebt!
dank! ik zie dat jij vandaag je eisprong hebt..? klus-ze alvast ja, ik gebruik nu ook ovutesten, deze was zaterdag positief, dus ik hoop dat ik een eisprong heb gehad! temp zou dan wel morgen omhoog moeten.. misschien dat dat etos topic is verplaatst naar het 'zwangere' gedeelte van het forum en we dus wel massaal aan die pillen moeten. maarja, dan nog, je weet nooit of het nou door die pillen komt, maar ik wil heeeeeeel graag denken dat die pillen hét verschil uitmaken, want dan heb je iig iets om aan vast te houden!
Nou, volgens de banner zou ik m'n eisprong vandaag hebben, maar heb nog steeds geen positieve ovulatietest...vandaag wel eindelijk een zichtbaar streepje. Er is dus wel iets gaande, maar wanneer die ovulatie nou eindelijk is, ik heb geen idee. En het was altijd heel regelmatig, tot deze maand...