Hoi meiden, Ik heb nu twee x een follikel meting gehad. De eerste was vrijdag 2 mei. Daar waren rechts twee eitjes te zien van 11 en 8 mm verder heel rustig. En links was heel erg pco achtig Nu net weer geweest. Eitjes rechts waren weer heel klein en heel erg pco. En nu zat links een mooi dominant eitje van 14mm... Hoe kan dit nou ineens. Ze verwacht omdat dit eitje nu dominant is dat hij twee mm per dag gaat groeien en dan dus hopelijk maandag springt. Maandag wel weer terug voor controle. Wanneer kunnen we nu het beste klussen? Gyn zei zaterdag en maandag.... Ooh ik hoop zo dat hij springt dan is mijn cyclus een week korter.
Als follikels onder de 14mm zijn, kan er nog van alles mee gebeuren. Ze kunnen dan ineens weer verdwijnen. Ik heb het ook meerdere keren gehad. Zo'n follikel was dan nog niet dominant. Vanaf de 14mm zit je meestal wel safe. Dan groeien ze eigenlijk altijd wel door. Maar het is lastig voorspellen hoe lang het nog gaat duren. Je kunt binnen 3 dagen je eisprong hebben, maar het kan ook nog wat langer duren. Ik zou vanaf nu gewoon om de dag klussen, een week lang. Dan weet je zeker dat er altijd zaadjes op de loer liggen
Ik heb zelf ook PCO. Deze ronde had ik tijdens de twee echo drie eitjes. Twee links, van 10/11mm en rechts eentje van 8. De derde echo was het eitje rechts weg. Mijn gynaecoloog zegt altijd dat het eitje bij 12mm bijna altijd doorzet. Omdat ik er twee had groeide ze iets langzamer dan normaal, 1.5mm per dag ongeveer, normaal is dit ook 2mm per dag. Ik zou nu ook gewoon om de dag klussen iig. Zelf zou ik zondagavond wel meepakken denk ik, als hij maandag springt. Succes