Meiden met PCOS: welke klachten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinderkind, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai meiden,

    Ik ben gewoon eens benieuwd welke klachten bij PCOS voorkomen. Van internet kan je de theoretie wel lezen, maar ik zou van jullie graag horen welke opvallende klachten je hebt.

    Zouden jullie mij daar s.v.p. eens over willen vertellen?

    Alvast hartstikke bedankt!
    Anouk.
     
  2. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik zelf werd totaal niet ongesteld en heb al sinds jaren last van acne.. (gelukkig onder controle)
     
  3. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Mijn grootste probleem was/is voornamelijk de onregelmatige menstruatiecyclus. En ik heb niet elke keer als ik ongesteld ben, ook een eisprong gehad. Ja, en verder overgewicht, maar ze wisten mij nie te vertellen of mijn overgewicht nou het gevolg van de PCOS was of juist andersom (het kip-ei verhaal ;))
    Wat ik heb begrepen is dat je met PCOS ook veel haargroei enzo kunt hebben door de mannelijke hormonen, maar daar heb ik geen last van. Wel heb ik een onrustige huid, regelmatig last van acne, maar niet ernstig ofzo.

    Na mijn bevalling ben ik nog niet ongesteld geworden, ik ben benieuwd hoe het zal gaan..
     
  4. jennie72

    jennie72 Bekend lid

    6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hoi ik had wel keurig iedere maand mijn ongie maar wel onregelmatig verder niet zoveel kenmerken eigelijk. Geen overbeharing, ofzo, maar er is toch een lichte vorm van PCOS geconstateerd. Dus ik krijg wel eisprongen maar niet iedere maand. :rolleyes: Dus vandaar nu de Clomid op mijn cyclus wat regelmatiger te krijgen.
    jennie
     
  5. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    onregelmatige cyclussen (tussen de 5 en 11 weken) Ook eigelijk geen eisprongen gehad. Verder geen 'typische' PCO kwaaltjes. Ben niet te zwaar, geen overbeharing, geen last van acne/puistjes. Alleen wel de typische kralenketting bij mijn eierstokken. Verder wel altijd al veel last gehad van moodswings, kan dus komen omdat ik sommige hormonen mis en van andere te veel heb.....
     
  6. vergo

    vergo Fanatiek lid

    3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    alleen overgewicht verder helemaal niets, voordat ik in behandeling was wist ik helemaal niet wat het inhield en begreep ik mn overgewicht ook niet nu dus wel helaas
     
  7. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    @ Vergo: Was jouw cyclus regelmatig?
     
  8. mariska1982

    mariska1982 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Ik heb overgewicht en last van acne... Verder heb ik nog nooit uit mezelf ongesteld geworden, heb vorige maand gestopt met de clomid en zo gehoopt dat ik toch een eisprong ging hebben. Maar helaas dit was niet het geval :(
     
  9. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Last van acne onregelmatige zeer lange cyclussen (3 maanden of meer) en veel buikpijnklachten.
     
  10. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    acne, overgewicht, kralenkrans verders eigenlijk ook niet echt.
     
  11. Niet meer actief

    Cyclussen varierend van 30 dagen tot 115 dagen. Geen eisprong. Veel overbeharing. Overgewicht. Veel buikpijnen. En de kralen krans op de eierstokken ook aanwezig. En puistjes maar niet veel. Vage gewrichtsklachten wat ik wijd aan PCOS
     
  12. Bloemie

    Bloemie Bekend lid

    7 jul 2006
    666
    0
    0
    Ik wist niet dat dat ook een klacht was van pcos, maar ik heb dat dus ook :( Verder heb ik ook overgewicht, overbeharing en soms ben ik erg somber en huilerig, zonder dat ik daar een rede voor heb. Opvallend vind ik dat ik me veel beter voel nu ik clomid slik. Ook heb ik de kralenkransjes en de onregelmatige cyclus.
     
  13. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Ik heb idd ook nog veel buikpijnklachten gehad (altijd eigelijk al)
     
  14. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ow ja, nu ik het zo lees.. Idd heb ik dus ook die kralenkrans in mijn eierstok. Maar ik dacht dat dat HET symptoom was voor PCOS, toch?
     
  15. C1ndy

    C1ndy Lid

    18 jan 2007
    42
    0
    0
    achterhoek
    even een vraagje, maar is een zeer onregelamtige cyclus, (4-5 keer per jaar, op zn hoogst) altijd een teken van pcos? ik ben hier een leek in, maar mijn ha scheept me af als ik begin over mijn onregelmatige cyclus, daar wil hij nog niks aan doen) verder heb ik eigenlijk geen klachten die hier staan (kralenkrans weet ik niet)
     
  16. jola

    jola Lid

    28 jun 2007
    39
    0
    0
    Erg onregelmatige cyclus, overgewicht, en ja overbeharing.

    Nu moet ik wel zeggen, dat mijn cyclus nu een stuk verbeterd is, in vergelijking tot 4 jaar geleden, toen pcos werd vastgesteld (kralenkrans in iedergeval in 1 eierstok zichtbaar, in mei nog gezien bij inwendige echo ;) ). Ben sinds maart met pil gestopt (ruim een jaar geslikt), en gelijk aan de multivitamine "zwanger worden" van de etos begonnen. Toch wel een beetje idee dat dat ook van invloed is, en ja een stuk minder stress, dan 4 jaar geleden.
     
  17. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    @ C1ndy:

    Als je zo weinig menstrueert is dat echt niet goed hoor. Geen idee of alleen PCOS dat kan veroorzaken of ook andere aandoeningen, maar het is weldegelijk echt ongezond als je bvaarmoedr niet vaker via de menstruatie wordt "schoongespoeld". Veel vrouwen die hiervan last hebben, krijgen ook mendicijnen om af en toe de menstruatie op te wekken zodat het baarmoederslijmvlies zich kan verversen. Als je huisarts hieraan niets wil doen, zou ik daar echt wat van zeggen als ik jou was.
     
  18. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Geen of nauwelijks een eisprong, geen acne, wel vaak buikpijn klachtjes (alsof ik een ei krijg) en lichte overbeharing, (snor en kin).
     
  19. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Ik heb een onregelmatige cyclus. Ze zijn ontzettend lang. Ik heb ook overbeharing waar ik niet zo blij mee ben :( het is allemaal weer terug gekomen na het stoppen met de pil. Bleh. De moodswings heb ik ook maar ik heb het eigenlijk nooit aan de pco gekoppeld. Ik weet ook pas een week dat ik het heb. Ik heb ook veel buikpijn. De sex is niet altijd even prettig.

    Wat is een kralenketting? Ga ik er straks even op letten bij mijn echo :)
     
  20. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, variend van 2 tot 6 weken ongeveer. Ook heb ik last van buikklachten. Volgens de gyn heb ik ondergewicht, ik weet 52 kilo en ben 1,76m, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.

    Mijn hormoonlevels zijn nu geprikt, ik ben benieuwd wat daar uit komt.
     

Deel Deze Pagina