Vraag over ZI

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BamRenate, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Hallo Allemaal,
    Net nieuw op het forum en weet nog niet zo goed waar ik mijn vraag kan stellen...
    Ik ben 32 jaar en heb besloten om alleenstaande moeder te worden (hopelijk).
    Ik heb een donor gevonden die op 2 uur afstand woont. De eerste poging na het stoppen met de pil was gelijk raak, helaas na 6 weken (28november) een miskraam, wat was dat heftig zeg.
    Sinds gisteren weer een positieve ovulatietesten, helaas is de donor het weekend weg, dus het zou pas vannacht kunnen.... Nu is mijn vraag is dat nog op tijd of zal dat te laat zijn. Ik heb nog steeds een positieve test en flink slijm verlies, ook zit de buikpijn er nog steeds.
    Wat is wijsheid? Vannacht proberen of toch een keer overslaan... Ik kan natuurlijk niet wachten... Maar goed als de kans zeer klein is...
    Ik hoor graag jullie mening of ervaring.
    Gr,
    Renate

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Zeker proberen, als je ei vandaag of vannacht springt en nog 12 uur bevrucht kan worden heb je nog genoeg kans!

3. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Bedankt voor je reactie, ik zal vragen of de donor dat ziet zitten. Dat is wel het lastige dat je afhankelijk bent van een ander... Helemaal omdat hij niet om de hoek woont.

Nog een vraag, klopt het zolang je de pijn voelt dat het eitje nog niet gesprongen is? Of zegt dat niet zoveel?

4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Vaak is die pijn de laatste groeispurt van je ei.
    Dus het zou inderdaad kunnen dat zolang je pijn hebt je eisprong nog niet is geweest, maar pin me er niet op vast.

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja je bent op tijd. De eipijn is het groeien van het eitje.
    En na eisprong kan het eitje nog zo'n 12 uur bevrucht worden.

Insemineer jij bij de donor? Of reis je 2 uur naar huis met het zaad? Want het laatste verkleind aanzienlijk je kansen.
    Zelf insemineer ik ook en zorg dat er niet meer dan 3 kwartier zit tussen donatie en inseminatie.

6. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Mijn test is inmiddels negatief en de pijn is ook rond 13 uur verdwenen. Dus toch besloten om deze keer over te slaan, wordt wel heel krap.
    De donor komt bij mij, we drinken even wat, dan doet hij zijn ding in de badkamer en gaat weg, daarna kan ik mijn gang gaan. Zeer prettig en het werkt! Hopelijk volgende ronde een nieuwe kans. Ik heb ook geen idee hoe mijn cyclus is, aangezien ik na het stoppen met de pil nog niet ongesteld ben geweest. We zullen zien, bedankt voor de reacties.

7. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Nu wel weer een aantal uur pijn... Pfff wat is het toch lastig en onzeker. Misschien had het dan toch gekund... Nou ja volgende keer beter. Wel balen...gemiste kans. Een donor in de buurt zou handiger zijn.... Ik ben erg blij met mijn donor hoor... Maar het is wel lastig te plannen zo.

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als hij het geen probleem vindt rond middernacht dan zou ik er gewoon voor gaan. Je bent dan namelijk gewoon op tijd. Ik ben binnen een jaar 2 x zwanger geraakt middels inseminatie dus heb denk ik wel een beetje verstand van de juiste timing ;)

9. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Had al afgezegd, dus heb me er maar bij neergelegd. Maar de volgende keer gewoon proberen dus... Ook al is de test negatief. Vorige keer had ik in de ochtend een positieve test en de volgende ochtend de inseminatie en toen was het gelijk raak. Probleem was nu dat de donor dus pas later beschikbaar was, maar had dus achteraf misschien toch gekund... Nou ja, maar niet langer over nadenken... Hoop dat de volgende poging goed gaat.

10. trompie

trompie Lid

28 sep 2015
    20
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Hier ook Zi. Onze donor komt ook bij ons thuis.
    In April gaan we voor een tweede gaan.

11. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Succes Trompie met de volgende poging!! Ik hoop dat het volgende maand gaat lukken....spannend!

Deel Deze Pagina