Korte luteale fase,wanneer nod?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hearts, 19 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hearts

hearts Actief lid

6 mei 2011
    108
    34
    28
    Hoi!
    Ik heb normaal gesproken een luteale fase van max 11 dagen. Gisteren heb ik op 10 dpo positief getest, vandaag was de lijn mooi donkerder geworden.
    Volgens de zwangerschapsapps zou maandag dan pas mijn NOD zijn, terwijl ik eigenlijk normaal gesproken morgen al ongesteld zou worden. Ik heb net ergens gelezen dat 60% van de zwangerschappen met de dag dat je ongesteld moet worden nog mis gaat, dus nu is er paniek... moet ik nu tot maandag extra in de stress zitten ivm positieve test of blijft morgen gewoon mijn nod?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.301
    113
    Vrouw
    Je bent 4 weken zwanger als je 2 weken na de eisprong zit. Maakte niet uit hoelang mijn cyclus was, de gyn rekende altijd 2 weken na de eisprong als de dag dat ik de zwangerschap mocht doorgeven.

Met 11 dpo, ook als is het je nod, ben je nog geen 4 weken zwanger. De sites hebben het eigenlijk over die 4 week.

Precious03 en hearts vinden dit leuk.
  3. hearts

hearts Actief lid

6 mei 2011
    108
    34
    28
    Ja dat snap ik idd, maar ik vraag mij nu af wat nu de meest 'risicovolle' dag is; de dag dat ik normaal gesproken mijn menstruatie had gekregen of 14dpo?

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik ken niet iets als een meest 'risicovolle' dag. Vroeg testen geeft risico dat het een zwangerschap meet die helaas toch niet goed gaat, omdat er veel bevruchtingen voortijdig om wat voor reden ook al misgaan. En vroeg testen is voor 14 dpo ongeacht je lf. Maar dat is geen garantie dat na 14 dpo alles goed gaat.
    Net zoals 12 weken geldt als veilige grens.
    Ook daarna kan helaas nog een hoop misgaan..

Ik zou voor nu blij zijn met je positieve test en van het goede uitgaan! Ik dacht altijd maar zo: ik kan nu toch niks aan de uitkomst veranderen en stress maakt het zeker niet beter.

Gefeliciteerd!

Precious03 vindt dit leuk.
  5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Hoe vroeger in de zwangerschap hoe meer kans dat het mis gaat. De kans dat het voor de 4 weken mis gaat is daarbij het grootst. Als je een mooie oploop hebt in je testen dan is dat een goed teken en voor nu geen reden tot zorg.
    De komende 36 weken zullen spannend zijn, dat hoort er helaas echt bij. Voor nu gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina