Hoi meiden, Weet dat er al veel topics zijn waar je hierover kan praten... (gooi-het-er-uit topic, eindelijk duidelijkheid over een onregelmaitge ongi e.d.) Maar ik wilde graag met dit topic al de vrouwen bij elkaar proberen te krijgen die in hetzelfde schuitje zitten... Hier mijn verhaal: Ik ben 8 april voor het laatst ongi geworden (de laatste onttrekkingsbloeding van mijn microgenon 30 pil) daarna aan het klussen geslagen en gehoopt op een gemiddelde cyclus duur van 28 dagen (wat voor het slikken van de pil wel was, hooguit 1 à 2 dagen verschil) en dan zou mijn NOD 6 mei zijn... Dat is nu dus alweer 73 dagen geleden... Na 4 -testen en een ha bezoek die zegt wacht maar geduldig af, wel erg frustrerend... :x zucht... baal gewoon dat mijn lichaam niet mee wil werken... Wie van jullie zit er in het zelfde schuitje... Of zat in het schuitje, en hoelang heb je moeten wachten dan?? Ben benieuwd naar de positieve verhalen en de gefrustrerende verhalen... Kunnen elkaar misschien helpen door te luisteren??? Veel liefs kris
Ik heb de eerste ronde 35 dagen moeten wachten en dat vond ik al veel. Maar weet wel dat t echt een tijdje duurt voor de regelmaat (als die al komt) er weer in zit. In het begin denk je ook steeds dat je zwanger bent, want je kan werkelijk alle symptomen krijgen door dat stomme ontpillen. Maar de ene vrouw heeft daar lang last van, sommige maar even, anderen weer helemaal niet. Mijn huisarts gaf aan dat ze pas cyclus opwekken als t langer dan een half jaar duurt...das wel erg lang, maar geeft aan dat t redelijk normaal is.... Ik vind overigens van niet hoor Ik vind het heel rot voor je dat je zolang moet wachten. Ik wacht nu ook weer op ongi, is elke maand weer een andere dag...kan zo weer 45 dagen duren als ik pech heb. Succes! xxxxx
Bij clubs is een topic: Gestopt met de pil en nog niet ongesteld. Daar zitten veel lotgenoten (ik was er ook)
Hoi Hoi, Van mij krijg je een gefrustreerd verhaal. Ik heb er 134 dagen op moeten wachten. Hoop dat het er bij jou sneller is. liefs syl
@ sylcor.... dank je voor je reactie... zo kan ik me ook een beetje instellen op hoe lang het kan duren... @ Chebu... ik had die club ook gevonden.. Maar daar wordt er weinig met elkaar gebabbeld enzo... En dat vind ik dan weer fijn Heb jij ook lang moeten wachten op je ongi??? En ik zie dat je al een kindje hebt... Duurde het lang voor je zwanger was???
Hoi Kris! We kennen elkaar al van een ander topic, maar voor de anderen nog even mijn verhaal: Sinds eind januari ben ik gestopt me de pil, maar na de nep-menstruatie is er geen drupje bloed te bekennen . Ik zit nu inmiddels op dag 138 Het schijnt normaal te zijn dat je lichaam tijd nodig heeft om weer op gang te komen, de eisprong is jaren stilgelegd en moet nu in één keer weer gaan werken. Maar 'k vind het nu wel erg lang gaan duren.....
Hoi meiden, Ik ben in augustus gestopt met de pil, en in eerste instantie best regelmatig.. Maar pas toen ik een half jaar van de pil af was werd het bij mij onregelmatig! (zie onderschrift). Laatste keer dat ik ongi ben geweest was 15 april, nu dus ook al op dag 68.. En 2 dagen geleden nog nega getest, en FF geeft ook steeds andere dingen aan.. (ovu op dag 42, 51, 54, dan weer geen ovu te bekennen) Ben nog niet naar de ha geweest, want moet eerst nog op zoek naar een nieuwe ivm verhuizing.. Maar dan ga ik wel direct vragen naar een doorverwijzing naar de gyn! Hoop je snel duidelijkheid hebt!
Bij mij duurde het 6 maanden tot het regelmatig werd. Daarna nog eens 6 maanden tot het raak was... Echt frustrerend! Ik ben na de bevalling dan ook niet meer begonnen met de pil, dan wist ik tenminste zeker dat mijn lichaam het regelmaat aangaf, en niet de pil. Nu de condooms de kast in gegooid, ben benieuwd of het nu sneller gaat Succes en sterkte!
Ik was in de 2e ronde na de pilstop zwanger. De eerste ronde duurde 50 dagen en in de 2e ronde was de test positief op dag 73. Eisprong op dag 54. We zijn nu bezig voor een brusje en ik zit ergens op dag 114 ofzo nu. Schiet ook niet erg op.
Ik werd ook niet meer ongi naar het stoppen van de pil. Wel had ik allemaal ongi kwaaltjes waardoor ik verwezen was naar de Gyn. Deze heeft PCOS bij mij geconstateerd en ik kreeg hierna Provera om mijn ongi op te wekken. Nu slik ik clomid om een eisprong te krijgen.
Hoi meid! Heb hetzelfde wel gehad. Ben vorig jaar januari gestopt (niet om zwanger te raken overigens). Kreeg toen in mei angsten dat het niet goed ging komen dus kon bij de HA langs komen en zij vertelde me dat het echt wel een jaar kan duren. Doordat wij op termijn wel een kinderwens hebben, mocht ik meteen door naar de gynaecoloog. Ze adviseerde wel om de afspraak pas twee maanden later te plannen, omdat ze dacht dat het wel eens in die tussentijd zou kunnen komen omdat ik alle druk kwijt was om naar haar toe te stappen. Dit bleek inderdaad zo te zijn, in juli werd ik ongesteld (dus ongeveer 7 maanden later) en na twee keer was het regelmatig... totdat het dus ineens wegbleef in februari. Hier dus een positief verhaal ondanks dat het niet zo leek in het begin. Hopelijk heb je hier wat aan.
wat hebbren wij vrouwen toch een moeilijk lichaam zeg! @ catty: hoelang duurde het voor je je verwijzing kreeg??/ @Chebu... balen zeg dat je nu weer zo'n onregelmatige cyclys hebt...
Ik heb na mijn nep-menstruatie (door de pil)48 dagen moeten wachten op mijn 'echte' menstruatie. Dit viel op zich wel mee met wachten en heb maar klein beetje last gehad van ontpillingsverschijnselen. Hol gevoel in me buik en last van me darmen. Nu ben ik alweer aan het wachten op me volgende menstruatie. Ben benieuwd hoeveel dagen dit zal worden. Heb je trouwens met een menstruatiecyclus van 48 dagen een eisprong?? Ik acht mijn kans vrij klein dat ik een regelmatig cyclus krijg, aangezien ik voordat ik aan de pil begon dit ook niet had.