meer vrouwen met dreigende miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door shenoby, 19 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

Ik ben nu 4,5 week zwanger en heb al echo's gehad.
    na mijn eerste echo afgelopen dinsdag kreeg ik snachts last van bloedverlies.Op zich nogal vreemd want de gyn zei dat het vruchtje er goed uit zag.
    donderdag avond dacht ik mijn vruchtje verloren te zijn. toen ik vrijdag voor de echo ging bleek het vruchtje er echter gewoon nog te zitten en was zelf gegroeid! zelfs wij als leken konden dat zien.
    maar helaas sprak de gyn wel van een "dreigende miskraam" zijn advies heel rustig aan doen en zo min mogelijk lichamelijke inspanning.
    tot op heden van vandaag heb ik nog steeds bloedverlies ook helder rood en met stolsels maar heb besloten dat het komt zoals het komt en dat het niet in mijn handen is. het enige wat ik kan doen is afwachten en het advies van de gyn opvolgen.
    ik weet dat het in de helft van de gevallen gewoon goed afloopt maar het leek me prettig om mijn ervaringen te delen met vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten.misschien kunnen we er steun uit putten.
    a.s woensdag heb ik weer een echo dus dan zijn we weer iets verder.
    hopelijk is dan nog steeds alles ok.

2. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hoi Shenoby,

Ik heb met 6 weken ongeveer een miskraam gehad.
    Ik vind het advies van je gynaecoloog wel raar. Want het komt inderdaad zoals het komt. En of je nu rustig aan doet of niet...dat maakt niks uit.
    Als het mis is dan krijg je sowieso wel een miskraam. Dat is het "mooie" van de natuur. Dat het lichaam zelf in de gaten heeft dat het niet goed is. Misschien maar beter dat je lichaam zo reageert. Dat maakt het verdriet natuurlijk niet minder. Ik heb me ook erg alleen gevoeld. Het helpt wel als je er over kunt praten. Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het bij jou wel goed blijft gaan!

Liefs..

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    hallo shenoby,

Ik heb bij mijn tweede miskraam hetzelfde gehad. Mijn gyn zei dat ik ook heel rustig aan moest gaan doen en niet teveel lichamenlijke inspanningen, ik vleoide toen ook al heel veel met stolsels. Ik heb letterlijk niks gedaan vanaf dat moment. Ik had zelfs het hartje zien kloppen op de echo. Ik was 7 weken toen. Alleen de volgende dag is het toch nog fout gegaan.
    Zoalng je geen last heb van buikkrampen is er nog niks aan de hand hoor. Ik hoop voor je dat het allemaal gewoon goed blijft gaan en dat de gyn het niet goed had.

Heel veel sterkte en een knuffel van Mimi

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

Ik heb gelukkig geen krampen.
    maar ik ben ook endometriose patient dus misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.
    daarnaast is mijn laatste menstruatie 4 januari dit jaar geweest.
    dus waarschijnlijk in mijn eerstvolgende vruchtbare periode zwanger geraakt.
    mijn lichaam zit dus ook nog helemaal vol met "oude troep"

5. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hallo Shenoby,

Ik heb je verhaal gelezen. Alleen begreep ik niet waarom je gyn denkt dat je een miskraam kan krijgen. Heeft ze iets gezien of baseert ze alles op jouw bloedverlies?

Ik vraag je dit omdat ze met week 14 (naar het ziekenhuis geweest na helder bloedverlies) bij mij hebben gezien dat de baarmoederhalslengte behoorlijk verkort was. Hierdoor is de kans op een miskraam/vroeggeboorte heel groot, omdat de baarmoedermond snel open kan als ik teveel inspanning heb/ ren/ spring enzo.

Daarom hebben ze bij mij een bandje (cerclage) geplaatst om de bmm zodat het hopelijk dicht blijft. Ik moet het wel tot het einde van mijn zwangerschap heeeeeeeeel rustig aan doen, letterlijk als een bejaarde leven.

De arts heeft gezegd dat het bij heel veel mensen de eerste keer vaak misgaat en dat ze zo'n bandje pas de tweede keer plaatsen. Maar bij mij hebben ze het vroeg ontdekt toevallig (door 2 co-assistenten die heeeel goed keken).

Door mijn verhaal wil ik iedereen waarschuwen die steeds wat bloedverlies heeft. Je kan vragen of ze de afstand kunnen meten.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Groetjes,

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

hey cilianne,
    ik weet eingelijk niet waar het op gebaseerd word.
    denk inderdaad op het bloedverlies want het was best veel, gelukkig nu bijna over.
    ik weet ook niet waarom ik nu al zo streng onder controle sta meestal schenken ze er bij vroege zwangerschappen niet zo heel veel aandacht aan.
    misschien is dat ook weer te linken aan mijn endo.
    maar om heel eerlijk te zijn vind ik het niet vervelend hoor om zo onder controle te staan, zo kan je zelf iedere week even zien of alles nog goed is of niet scheelt een hoop onzekerheden

7. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hi Shenoby,

Ik begrijp je heel goed hoor. Ik vind het ook alleen maar prettig dat ik onder controle ben.
    De kans op een miskraam in het begin van de zwangerschap is inderdaad groot als je veel bloed verliest. Maar weet je dat de verwerking ook sneller is. Dat denk ik tenminste omdat ik nu al wat verder ben, morgen 18 weken, en er is nog steeds een kans dat het mis kan gaan. De verwerking van een verdergevorderde zwangerschap lijkt mij iets zwaarder omdat het dan al bijna een echte baby is met bijna alles erop en eraan. Hiermee wil ikniet zeggen dat ik niet blij ben dat ik al zo ver ben, maar wil jou eerder geruststellen dat je je leven sneller op kan pakken, hopelijk.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik wens je nog heel veel sterkte en probeer alles te relativeren. Daar kom je verder mee.

Heel veel groetjes,

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

even een update.
    vandaag had ik weer een echo.
    en zou 5 weken zwanger moeten zijn.
    alleen vandaag klopte het hartje en ben ik berekend op 6 weken en 3 dagen.
    het bloed verlies blijkt een groot stolsel bovenaan de vruchtzak te zijn.
    die door veel beweging dus elke keer opnieuw begint te bloeden.
    moet rustig aan doen en niet te veel lichamelijke inspanning.
    en daar houden we ons dan ook aan. hopen dat het zo goed blijft gaan

Deel Deze Pagina