Is dit een fase? Dreumes brabbelt/jammert/huilt/lacht in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ellessinia, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Hallo!

Hier maar weer eens een topic over slapen, want die zijn er op dit forum zo weinig :).

Onze dochter van 16 mnd is ('s nachts) altijd wel een aardig goede slaper geweest. Ze sliep sinds de zomer van 20.30 u. tot 7.30/8.00 u.
    Nu nog steeds, maar ze wordt vaker wel dan niet ergens in de nacht 'wakker' (ik weet namelijk niet of ze echt wakker is, soms heeft ze haar ogen dicht, soms niet). Dat kan om 4.00 u. zijn maar ook om 6.00 u. Dan is ze aan het lachen, brabbelen, jammeren, beetje huilen. Dit alles met tussenpozen van telkens zo'n 10 minuten om dit vervolgens zo'n uurtje of 2 vol te houden totdat ze weer in slaap valt. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat dit is, is het een fase of hoort het gewoon vanaf nu bij haar?
    Want ook als ze goed slaapt, droomt ze regelmatig; dan hoor ik af en toe een gilletje, of een lachje, maar dat is maar 1 of 2 keer per nacht.

Ik heb het vermoeden dat naar haar toe gaan op die momenten het vaak nog erger maakt, alsof ik haar nog meer uit haar slaap haal. Maar op andere momenten lijkt het weer wel te werken.
    Kijk, het is wat het is, en wellicht moet ik het accepteren, maar ik ben zo moe van die gebroken nachten :), dus als er maar iemand is die tips heeft, of herkenning dan zou ik dat erg fijn vinden.

Alvast bedankt voor het lezen!

2. harmsen85

harmsen85 Lid

7 apr 2015
    93
    0
    0
    mijn klein wondertje!
    lelystad
    hahahaaa!!! ik hoop een fase!! die van ons is ook 16 maanden en doet precies het zelfde!!!
    als ze droomt is ze zeker wel 3 keer in de nacht wakker,(huilend) en vaak is ze dan echt klaar wakker, wij laten haar gewoon liggen! moet wel want ons meisje went er behoorlijk snel aan als we komen, en dan word het weer een spel! wij hebben al 16 maanden deze ellende, gaat minstends 1 keer in de week goed! weet hoe jij je voelt, ik heb de oplossing voor mezelf gevonden en dat is oordoppen in doen! moet ook wel na 16 maanden, want ik ging er echt aan onderdoor. mijn man gebruikt ze niet, die slaapt goed en word soms wel wakker van haar, maar valt heel snel weer in slaap.
    ik heb het zelfde als mijn dochter, eenmaal wakker is echt klaar wakker.
    ze slaapt overdag ook slecht, ging een tijd goed, maar nu weer drama.

ik hoop een fase!!! had er al meer mensen over gehoord

Deel Deze Pagina