Ik heb een slechte ervaring met hormoonhoudende anticonceptie ik heb geprobeerd: Gewone pil (hele lichte) minipil nuvaring Het ging van kwaad tot erger.. ik kan het niet hebben.. het gooit alles in de war, ik krijg moodswings van hier tot tokio... hoofdpijnen, niet lekker, moe, lusteloos, en ga maar door.. Ik ben er gewoon beroerd van, en voel me niet mezelf.. Het was dan ook een opluchting als ik na maaaanden proberen (bijde pillen meer dan een jaar, nuvaring 4 maanden) stopte! Eigenlijk wil mijn man zich laten stereliseren, omdat ik al genoeg troep heb gehad, en de hele zwangerschap en bevalling heb moeten doen. (en we willen maar 1 kind) Maar ik heb dit toch nog niet durven aankaarten bij de gyneacoloog.. en we willen er nog een tijdje overheen laten gaan.. (we weten het zeker, maar voor de rust van de omgeving ) Nu raadde de gyneacoloog de mirena aan.. maar ook dat is met hormonen.. maar ze zei dat dit eigenlijk alleen in de baarmoeder blijft (nuva toch ook?) en veeeel minder is dan de pil.. Zijn er hier meiden die ramp-ervaring hebben met de 'gewone' pil, maar de mirena een succes is? of alsnog een afrader?
ik kan ook niet tegen de pil, werd vaak 3x per maand ongesteld, veel hoofdpijn en chagerijnig van hier tot tokio. toen overgestapt op nuvaring, dit ging een stuk beter dan de pil, maar was nog teveel hormonen. nu heb ik de mirena... en heb nergens last meer van!!! de nuvaring zit niet in je baarmoedermond he, die zit daar nog een stuk onder (iets wat in je baarmoedermond zit kun je niet zo makkelijk zelf verwijderen ik had gewild dat ik veeel eerder aan de mirena was gegaan. mocht het voor jou toch niet werken, kun je hem toch weer zo laten verwijderen? dan kan je man zich altijd nog laten stelleriseren!
Hier oom altijd problemen met pil etc. En nu mirena en het bevalt mij tot nu toe nog wel. Alhoewel ik de afgelopen x 2 weken heb gevloeid, maar dat was ook voor het spiraaltje. Kijk het nog ff aan bevalt hij mij absoluut niet dab laat ik hem er weer uithalen, Dan maar condooms...
Hoi hoi Ik heb 3 soorten vann de pil gebruik. Ziek, en zwak werdt ik ervan 30 kilo aangekomen. Heb nu een mirena spiraal en heb nergens meer last van. Voor mijn een wondermiddel Groetjes xxx
ik heb de gewone pil gebruikt de prikpil en net is me mirena eruit gehaald omdat ik ook daar niet tegen kon libido standje 0 moe lusteloos chaggie enz enzz voor mij geen hormoon kwestie meer!! ik hoorde net van de HA dat de gyn 2 dopjes in je eileiders kan stoppen en dus ook niet zwanger kan worden maar je houd wel je eigen menstruatie alleen geen hormoontroep
trotsemama: maar is dat niet een vorm van sterreisatie? ik zoek eigenlijk ook een anticonceptie methode met weinig of geen hormoon ivm borstvoeding straks maar ook eigenlijk om nooit meer zwanger zwanger te wordne we zijn compleet. Spiraal heb ik gehad maar vond dat ook niet ideaal
Ik ben ook erg te spreken over de mirena.. Ik had nauwelijks geen bloedverlies meer,en ook helemaal geen migraine,wat ik wel heel erg had met de pil. Nu moet ik wel de 22e op controle,omdat ik weer erg vloei,stroomstootjes krijg in mijn rug,en nu denken we dat hij niet meer goed zit!