mijn dochtertje heeft sinds ander halve maand een spreidbroekje voor haar heup afwijking,ze moet er zoiezo 3 maanden mee lopen. nou ben ik zo bang dat als we over twee maanden terug gaan naar de orthopeed dat er helemaal geen verbetering in zit. nou is mijn vraag zijn er hier mensen die dit ook hebben mee gemaakt of pakt het meestal wel positief uit ze zijn er gelukkig wel vroeg achter gekomen. alvast bedankt voor de reacties groejes
Mijn dochter heeft sinds 2,5 maand een spreidbroek (ook een campspreider). Zij was 3 maanden toen ze deze kreeg. Wij moesten vorige week op controle en hadden eigenlijk een beetje gehoopt dat hij overdag uit zou mogen. Helaas, er was wel verbetering, het ging de goede kant op, maar het was nog niet voldoende om de spreidbroek overdag uit te mogen. Natuurlijk is dat jammer, maar aan de andere kant is het belangrijkste dat het helemaal goed komt. En als ze daarvoor dat ding nog langer de hele dag moet dragen, dan is dat zo. En zij weet inmiddels niet beter en heeft er eigenlijk geen last van. Het is meer dat je het haar zelf gewoon gunt dat ze overdag weer lekker met haar beentjes kan trappelen. En natuurlijk omdat zo'n ding niet echt praktisch is (maxicosi, kleding etc) Maar er zijn ook kindjes die de spreidbroek wel al vrij snel niet meer de hele dag hoeven te dragen, dus misschien hebben jullie wel meer geluk, wie weet? Misschien was onze controle net te vroeg en was het anders geweest als we een maand later terug hadden moeten komen. Nu moeten we over 2 maanden weer terug, hopelijk is er dan voldoende vooruitgang om dat stapje wel te maken. Ik denk dat je echt niet bang hoeft te zijn dat er helemaal geen verbetering zal zijn hoor. Die kleintjes groeien zo snel, dat dit soort dingen in 3 maanden tijd echt wel verbeteren hoor. De vraag is dus alleen of de verbetering genoeg zal zijn om weer een stapje te maken in de behandeling. Gewoon goed je best doen en je goed houden aan de regel 23 uur per dag en je kunt jezelf in ieder geval niets verwijten!
Wij zijn twee weken geleden op controle geweest en toen was er ook verbetering maar hij kon helaas nog niet zeggen of Ib met drie maanden eruit mag. Eind november moeten we weer. Wij laten wel om de 4 weken de spreider bij de instrumenten maker afstellen omdat hij zo hard groeit en dan zit dat ding beter wat natuurlijk ook weer helpt. Maar volgens mij zit er altijd wel verbetering in hoor. Afwachten dus, shit he! Sterkte hoor.
ja wij moeten ook weer 25 oktober naar de intrumenten maker het is zeker shit om het maar zo te zeggen. jullie ook veel sterkte. groetjes