Help, over 1,5 week word ik ingeleid. We willen onze dochter graag vernoemen (als tweede naam) en komen daarbij uit op 2 namen: Lisanne (vernoeming naar mij) Lauren (combinatie van mij en mijn vriend) Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Ik twijfel enorm
lauren vind ik en een mooiere krachtige naam. ook specialer als het een vernoeming is van jullie beide.
Ik vind Lauren een mooiere naam, maar het vernoemen naar je partner en jezelf vind ik maar heel raar. Als jullie Laura en Enzo heten bijvoorbeeld, komt het een beetje sullig over om je kind dan een combi van jullie namen te geven imo.
Ieder zijn mening. Ouders of andere familie willen we niet vernoemen, dan komen we er helemaal niet uit qua naam. Bovendien is het 'maar' een tweede naam en vind het mooier dan wanneer een tweede naam helemaal geen betekenis heeft. Daarbij is het absoluut niet zo dat we letterlijk onze namen erin hebben gebruikt (er is geschoven met de letters). Maar dat was niet mijn vraag...
Nou ja, dat is wél de vraag. Ik zou Lauren gestemd hebben, maar door die vernoeming stem ik op Lisanne.
Hoe spreek je het uit op zijn Engels of Nederlands? Ik vind de Nederlandse Lauren wel heel leuk als het de Engelse uitspraak is dan zou ik kiezen voor Lisanne...
Als Lauren zoals je zegt best een gehusselde combi is van jullie namen zou ik voor die naam kiezen (vind ik namelijk veel mooier!), maar eerlijk: vernoemen naar jezelf (en/of partner) zou ik wel wat vreemd vinden.
nee hoor niks raars aan vernoemen naar de papa of mama Mijn 2e naam is vernoemd naar mijn moeder, mijn dochter heeft mijn naam als 2e naam en bij mijn zoon gaan we de naam van papa als 2e naam geven. OT; ik vind Lauren mooi!
Ik vind het ook echt niet raar om je kind naar jezelf te vernoemen in een tweede naam en ik vind het wel bijzonder om er een combi van de namen van beide ouders van te maken, dus ik zeg: zeker Lauren! Vind het ook een mooiere naam dan Lisanne. Ik ben zelf vernoemd (tweede naam) naar mijn vader en ik vind dat helemaal niet stom of raar!
Lauren! Juist mooi toch om zo te vernoemen. Mijn tweede naam is de naam van mijn moeder, en de naam van mijn moeders oma. Niks raars aan dus!
Lauren omdat ik t mooier vind als t naar jullie beide dan vernoemt is. Qua naam vind ik Lisanne overigens wel veel mooier
zeker lauren, en ik vind het wel heel mooi en speciaal dat het een vernoeming is. Alleen vind ik lauren veel te leuk voor een tweede naam