Ik hoorde laatst in een toneelstuk dat het koosnaampje van Juliana Jula was. gewoon uitgesproken met een j (geen sj of dj). Nu vind ik dat sindsdien een mooie naam, alleen te kort. Hebben jullie ideeen wat een leuke naam is waarvan Jula de afkorting kan zijn? en wat vinden jullie van Jula? Juliana en Julia heb ik zelf al verzonnen
Ik snap het ook niet zo goed. je vindt Jula mooi en wat ik begrijp is Jula ook haar roepnaam.. Waarom dan moeilijk doen??
Mocht ik ooit nog een meisje krijgen dan wil ik wel graag dat het bij de naam van m'n dochter past en dat is een lange klassieke naam. daarom dacht ik van wat zou Jula een leuke afkorting zijn. Denk aan Fiene - Josephine
Een klassieke naam passend bij Josephine is voor mij eigenlijk alleen Juliana of Julia. Andere namen met 'jula' erin zijn al snel niet meer klassiek: Julana, Djula, Julaisa, Majula etc. Echt een hele andere stijl.
Juliëtte is wel mooi klassiek toch? Edit: Hoe wil je de naam uitspreken trouwens? Juula, Joela, Zjuula of nog een andere variant?
Volgens mij is Jula de Oost-Europese afkorting van Julia. Ik vind Julianne (werd eerder genoemd) trouwens ook erg mooi.
Julianne klinkt inderdaad erg leuk. Ik hou hem in gedachten, thanks voor de suggesties. Ik vind Juliette of Juliet ook erg mooi, maar of je dat nou 'makkelijk' afkort naar Jula?!