Toch niet de waterpokken!?!?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Annet73, Sep 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

Jan 18, 2006
    294
    0
    16
    Zaterdag zijn op visite geweest bij kennissen waar vrienden waren die ervan overtuigd waren dat hun zoontje de waterpokken had!
    Wat doe je dan hier op visite, was mijn eerste reactie!?!? Er waren immers nog meer (kleine) kinderen, dat wisten ze van tevoren....Daarnaast was hun zoontje al een dag of twee helemaal niet lekker....Reden genoeg om lekker thuis te blijven zou je zeggen.....
    Hij had een paar blaasjes/bultjes/plekjes (moeilijk uit te leggen hoe het er precies uitzag) op zijn benen en onder zijn voeten, en ook wat plekjes in zijn mond. Verder niets, ik had sowieso niets aan hem gezien, anders was ik wellicht linea recta naar huis gegaan. Ze vertelden het ook pas toen hij na een uur jengelen, niet willen eten en ontroostbaar was zelf besloten weg te gaan.
    Op de huisartsenpost waar ze toch maar even naartoe zijn gegaan na afloop van het 'feestje' waar we waren is even vluchtig naar hem gekeken. Vlgs. de dokter waren het aften in zijn mondje. Toen de ouders over de waterpokken begonnen werd daar eigenlijk niets over gezegd, hij mocht gewoon naar de peuterspeelzaal maandag vlgs. de dokter.
    Voor de aftjes werd iets gegeven wat de pijn zou verzachten, wat ook schijnt te helpen.

Nu is mijn angst dat het toch de waterpokken zijn. Wij gaan 15 september op vakantie naar Frankrijk en ben 'als de dood' dat ons zoontje van bijna 2 toch besmet is. Gezien de incubatietijd van 2-3 weken zou hij precies ziek worden als we net op vakantie zijn....
    Ik moet er werkelijk niet aan denken dat ons kleintje ziek wordt op vakantie, dan maar liever thuis. Maar goed, dat weet je nooit natuurlijk.

Het is weer eens zo, dacht ik gelijk toen ik hoorde dat ze bang zijn dat die kleine van die vrienden de waterpokken zou hebben.
    Iedere keer als wij op vakantie gaan gebeurd er iets; of er wordt iemand ziek, nare dingen in de familie enz.enz.
    Ik ga bijna denken dat er nu ook wel weer zoiets zal gebeuren.

Sorry dat ik wellicht een beetje negatief klink. Maar we hebben de afgelopen jaren nogal wat voor ons kiezen gehad, en naar deze vakantie kijken we al heeeel lange tijd uit.

Wat is jullie ervaring met de waterpokken en hoe groot schatten jullie de kans in (voor zover je dat kunt zeggen) dat het misschien toch de waterpokken betreft!?!?!

2. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    enige zekerheid die je kan hebben is toch weer contact opnemen met die kenissen en vragen of hun zoontje inderdaad de waterpokken heeft. Zij wisten het zeker, maar als je kind de waterpokken heeft zie je dat echt wel duidelijk, ook jij als buitenstaander. Dus misschien waren ze in opkomst of is het toch iets anders, wat ik hoop voor je. De kans dat je kleine de waterpokken krijgt is best wel groot eerlijk gezegd. Toen ik net bevallen was had het zoontje van mijn nichtje de waterpokken en heb ik contact opgenomen met de vk om te vragen of ze wel of niet op visite mocht komen ivm met de kleine, maar dat was geen probleem want zij had mijn immuunsysteem. Ondanks dat ze zonder haar kleine man kwam die de waterpokken had kreeg mijn middelste dochter ze wel, dus zij of haar moeder die ook veel bij haar kind was geweest heeft mijn dochter weer besmet.

Ik zou in ieder geval bellen of wat dan ook om te vragen of de jongen inderdaad de waterpokken heeft.

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Ik vind je reactie een beetje overdreven. Waterpokken is een ziekte die elk kind moet doormaken en besmetting kun je werkelijk overal oplopen. Tuurlijk is het balen dat je zoontje eventueel ziek zou kunnen worden tijdens je vakantie maar ik vindhet te ver gezocht om te zeggen dat die mensen dan maar niet hadden moeten komen. Een kind er niet altijd 'ziek' van. Maar goed dit is mijn mening......
    Wacht rustig af, wie weet is er helemaal niks aan de hand en maak je je druk om niks.

4. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    Ik denk dat haar reactie voornamelijk gebasseerd is omdat ze op vakantie gaan en er in het verleden altijd wel iets gebeurde, ik kan me heel goed voorstellen dat als wij op vakantie zouden gaan ik ook liever niet zou hebben dat 1 van mijn kinderen even gauw de waterpokken zou hebben terwijl we op vakantie zouden gaan, ik zou zeker de vakantie annuleren als 1 van mijn kids de waterpokken zou hebben, niet eens zo zeer of ze er niet ziek van zouden zijn, maar ik denk dat een kind dat onder de rode bultjes zit wel degelijk geweerd zou worden door andere kinderen op de vakantie, en het lijkt me voor het kind ook niet je van het.

Als ik ergens op visite zou gaan en ik weet dat daar mensen zitten wiens kind de waterpokken heeft die nog niet ingedroogd zijn en die dus nog besmetterlijk is zou ik zelf thuisblijven. Zou 1 van mijn kinderen de waterpokken hebben en we zouden ergens uit zijn genodigd waarvan je weet dat er kinderen zijn zou ik ook dan niet gaan. Hoort ook niet vindt ik maar goed dat is mijn mening.

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik vind het niet ovewrdreven

ze hadden beter voor de kleine en alle kindjes bij jou thuis kunnen blijven

maar dat is mijn menig dan weer ;)

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Heel vervelend. Ik snap ook niet dat mensen dan niet lekker met hun kindje thuisblijven. Louise heeft ook heel erg de waterpokken gehad en is daar goed ziek van geweest.

Helaas is het niet te zien of je kindje het nu ook heeft of niet. Dat zie je pas als er plekjes komen... hopelijk heeft ze het nu niet en kunnen jullie lekker op vakantie!

7. Annet73

Annet73 Actief lid

Jan 18, 2006
    294
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties!
    We hebben vandaag even gebeld hoe het gaat. Het schijnt dat de plekjes/bultjes niet erger zijn geworden. Dan durf ik er bijna van uit te gaan dat het geen waterpokken zijn omdat ik van iedereen hoor dat het vrij progressief verloopt en het dus geen dagen duurt voor de plekjes zich uitbreiden.

@Eva1983; ik begrijp dat de waterpokken een 'normale' kinderziekte is en ik ben er ook zeker niet continue mee bezig of mijn kind ergens e.a. besmetting op kan lopen, dat kan inderdaad overal gebeuren.
    Het ging mij om het feit dat ze;
    1. Met een kind wat duidelijk niet in zn element is en min of meer met zn ziel onder zn armen loopt op visite gaan. Blijf lekker thuis is mijn mening, dat is veel beter dan met zo'n kindje lopen leuren. De dag ervoor waren ze ook al met hem op een verjaardag geweest aan de andere kant van het land, toen was hij ook al ziekerig en was de hele nacht aan het 'spoken' geweest.
    2. Als ik van mening ben dat mijn kind een besmettelijke ziekte heeft, zal ik zeker geen situaties opzoeken waarvan ik weet dat er nog meer (kleine) kinderen zijn, gewoon uit fadsoen. Ik ben iemand die zoveel mogelijk rekening probeert te houden met ten eerste mijn eigen kindjes, maar ook die van anderen.

Vandaar mijn misschien ietwat 'overdreven' reactie.

Daar komt inderdaad ook bij dat wij de afgelopen jaren nogal wat zware kost te verwerken hebben gehad (ziektes, overlijden, ziekenhuisopname kindje en zo kan ik nog wel even doorgaan). We kijken daarom extra uit naar deze vakantie.

Nogmaals dank voor jullie medenken!

8. marjan123

marjan123 Actief lid

Feb 10, 2007
    171
    0
    0
    De symptomen die je beschrijft klinken ook erg als de mond-hand-voet ziekte (ja die bestaat echt). Toevallig heeft mijn zoontje dat net gehad, het schijnt momenteel enorm te heersen op de kdv's in NL. Het is een onschuldige virusinfectie, gaat vanzelf weer over. Het is ontzettend besmettelijk, dat wel. Het begint met blaasjes in de mond en daarna komen er ook blaasjes op handen en voeten (lijken een soort puistjes). Ik dacht in eerste instantie dat ons mannetje ook mazelen ofzo had, vanwege wat rode bultjes op handen en voeten. Maar daar bleef het bij en het werden dus meer een soort puistjes. Onze kleine had er een dagje wat lichte koorts door en was een weekend wat minder gezellig dan anders, minder goed geslapen 's nachts enzo. Maar na een dag of 3 was het alweer voorbij, de blaasjes zijn inmiddels ook bijna weggetrokken, niks meer van te zien straks. Hij mocht trouwens ook gewoon naar de creche komen, heeft geen zin om die kleintjes thuis te laten, valt niet tegenop te gaan.

Succes!

9. Annet73

Annet73 Actief lid

Jan 18, 2006
    294
    0
    16
    Okeeee, dat bestaat dus ook nog.....
    We zullen het wel zien, kan niet meer doen dan afwachten (en duimen).....

Had er nog nooit van gehoord! Zo zie je maar weer ;)

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik denk ook eerder dat het mond en klauw zeer is, dat is ook besmettelijk.
    Mijn oppas kindje heeft het nog niet zolang geleden gehad en stijn zelf ook maar in mindere maten gelukkig.
    Mijn oppas kindje mocht overigens niet naar de opvang toe.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier twijfels of er waterpokken zijn

en ook even niet iemand die ik kan vragen te kijken of het nou wel of geen waterpokken zijn

vooral omdat ze er absoluut niet ziek van is en geen jeuk heeft twijfel ik nogal

overigens klink je vooral beetje paniekig.. en dat is misschien niet zo gek
    maar... willekeurig of ze wel/niet thuis hadden moeten blijven hadden ze het allicht even wat eerder kunnen melden.
    dan had je zelf kunnen beslissen of je wilde blijven of niet.

wij hebben dit weekend ook een verjaardag.. met 1 zwangere dame en een pasgeboren baby
    wil toch wel zeker weten dat er geen waterpokje op anne zit.. zou toch niet kunnen als ik EN een zwangere vrouw EN een pasgeboren baby besmet :)

12. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    als de zwangere vrouw vroeger zelf al de waterpokken heeft gehad zul je die niet weer opzadelen met de waterpokken. En een pasgeboren baby ook niet want die heeft de 1e drie maanden het immuunsysteem van de moeder. Is natuurlijk weer anders als de moeder zelf geen waterpokken heeft gehad.Maar in principe kun je een zwangere die de waterpokken al heeft gehad noch een pasgeboren baby besmetten.

13. Saskia78

mja ik zal toch eens bellen :)

leuke avatar trouwens.. ik zat net zomaar een beestje van mn scherm te vegen :)

14. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    Ik was toen de kleine geboren was ook als de dood omdat het zoontje van mijn nichtje de waterpokken had en ik liever niet had dat ze zou komen omdat ik dus bang was dat ze de kleine aan zou steken. Heb toen de vk gebeld en uitgelegd hoe en wat omdat zij toch graag wilde komen, hoe dat precies zat, en zij legde dus uit dat het totaal geen kwaad kon omdat de kleine mijn immuunstysteem de 1e drie maanden heeft, en ik zelf vroeger zelfs 2x de waterpokken heb gehad, dus toen kon ze wel op visite komen.

Jammer genoeg had ik alleen even geen rekening gehouden met mijn middelste dochter die dus wel geveld werd door de waterpokken ;)

;) ja lache he, kwam hem toevallig een tijdje geleden bij een ander tegen en dacht in eerste instantie ook een beestje op mijn scherm ;) maar had em weer gevonden.

15. Saskia78

anne dr vlekjes zijn weg!

dus... lekker babygluren van het weekend :)

Share This Page