Nog niet zwanger maar soms al wel iets kopen voor baby...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nora1983, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    het brengt geen ongeluk als je wel wat koopt, dat is natuurijk complete bijgeloof.... de biologische instellingen van de vrouw en de man wijzigen heus niet als je wel of geen rompertje koopt ;) het is een gevoelskwestie of je het wel of niet prettig vind, niet meer niet minder :) mensen die niet zwanger raken en wel rompers (of zoiets) gekocht hebben, zouden heus niet ineens wel zwanger zijn geweest als ze deze niet hadden gekocht, kom op...;)

Maar ik heb het niet gedaan, nou hebben wij ook niet lang hoeven wachten, respect voor de dames die er wel lang en mmm over doen, je gunt iedereen hun wens!
    Maar ik heb zelfs tot de eerste echo met 11 weken niets gekocht, ik kon het niet... liep wel tijden in de Hema te speuren :) maar durfde niks te kopen, dus na de echo.... gelijk de hema leegekocht whahahahaha

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier precies zo, 2 weken geleden het eerste pakje gekocht voor na de geboorte :). We hebben heel erg veel gekregen wat er nog als nieuw uitziet.

Ik heb trouwens nooit iets gekocht voor ik zwanger raakte. Wilde wel maar durfde niet.
    Tijdens mijn 1e zwangerschap veel cadeautjes gehad en met 11 weken bleek ik een missed abortion te hebben en kon die spulletjes niet meer aanzien. Heb ze nu wel in het kamertje staan :)

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ook ik ben schuldig :D Voor Levi zijn we 3 jaar bezig geweest. Na 2.5 jaar ofzo zag ik zo'n schattige kinderwagen voor een leuke prijs dat ik hem moest hebben haha. Had zoiets van, mocht het toch niet lukken om zwanger te worden dan verkoop ik hem wel weer op marktplaats.

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja wij kregen 3 jaar voor de zwangerschap ons eerste cadeau-tje van mijn moeder, dat was toen we het eerste intake gesprek hadden gehad bij geertgen.
    Vanaf toen gingen we telkens wat halen,de baby kamer in spe stond al vol en we hoefden niet veel meer te halen, maar na mijn 1ste mk , hebben wij veel spullen weggegeven aan een kennis die dat mee heeft genomen naar portugal, en ik vond het ook niet mooi meer:) dus toen ik echt zwanger werd hebben we lekker opnieuw geshopt.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Toen ik nog niet zwanger was maar wij wel bezig waren,had mijn man een sale op zijn werk.
    Hier kon hij allerlei merkkleding voor een prikkie kopen.
    Bijv. een nike pakje voor 5 euro.
    Aangezien er meestal geen baby kleding tussen de sale spullen liggen,heeft hij gelijk een paar setjes en schoentjes gekocht.
    Lekker neutraal zodat het niks uitmaakte of we een jongetje of meisje kregen.
    Vondt het zo lief toen hij thuis kwam met die kleertjes :D

6. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Wat lief dat je man eraan dacht. Echt super schattig!

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bij de eerste wist ik niet eens dat ik zwanger was, dus daar kwam het pas nadat ik erachter kwam. Volgens mij kreeg ik toen van me ouders wat....

Bij de 2e en 3e heb ik ook pas wat gekocht na de echo....moet wel eerlijk zeggen dat ik 2,5 jaar geleden een heel lief pakje op de 9 maandenbeurs heb gekocht van noppies. Die was super goedkoop en zoooooooo lief. Die heb ik dus gekocht met in het hoofd als er hier nog eentje bij komt is dat pakje voor de kleine.....maar ook met in me achterhoofd mocht me zusje of s-zusje zwanger raken dan zouden zij het ook altijd kunnen krijgen. Maar goed me s-zusje is ondertussen alweer 2 jaar geleden bevallen en het pakje ligt hier nog. Op de een of andere manier kon ik het niet weggeven en ligt het hier dus nog steeds......Sja wat er mee gaat gebeuren who know's!

8. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik herken het wel hoor! Lekker genieten van het spulletjes kopen...

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hier al wat babyspul in huis, overgens gekocht toen ik al in de mmm zat en nog volop hoop had dat t wel zou gaan lukken... paar rompertjes, setje kleren.. speelgoedjes.. toen ik zwanger was, hadden we ook een mooie deken voor op t bedje gekocht, en al wat kadootjes van vrienden gekregen. helaas is het toen mis gegaan. Ik heb t erg moeilijk als ik die spulletjes zie liggen, niet wetend of het ooit wel gebruikt kan gaan worden door ons kindje... weg geven kan ik niet, dat vind ik veel te moeilijk.

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    nooit gedurfd om vooraf iets te kopen, wat als ik nooit zwanger zou kunnen worden.....

maar gelukkig, nu 2 fijne meiden!! na de 12 wkn grens durfde ik wel voorzichtig spullen te gaan kopen :)

11. siske89

siske89 Niet meer actief

Wij zijn nog niet eens bezig met klussen! We zijn nog maar 6 maand samen maar ik heb al enkele jaren een hele grote kinderwens. Ik heb al heel wat kleertjes, knuffeltjes, boekjes, speeltjes... gekocht *bloos*

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Voor ik zwanger was, heb ik de muur van de toekomstige babykamer paars geverfd. Ik wilde vast wat doen en vond dat paars voor zowel jongen als meisje kon, haha. Toen t een meisje bleek uiteraard toch maar roze geverfd :D

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hadden het kamertje gekregen van iemand die ervan af wilde en dat hebben we destijds op zolder gezet. Het was een mooi kamertje en kostte helemaal NIKS.
    Maar echt zelf spullen gaan kopen, nee. Ik vind dat een beetje raar.. Er is helemaal geen baby dus waarom dan babyspullen kopen. De zolder staat vol genoeg!

Ik vind het ook wel raar dat de opa's en oma's niet als eerste van de zwangerschap horen eigenlijk. En ik vind het lief dat ze iets voor jullie gekocht heeft..

14. Edelwejs

Edelwejs Lid

7 apr 2012
    6
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    Hahah ik heb al 4 dozen vol ))) kan niet laten ! Wel koop ik alles in neutrale kleuren wit , rood , groen enz of unisex :) meestal is dat prenatal kleding ! Ik heb al schoentjes , mutjes ( eentje waar een tekst op staat " Bad hair day " ) hahaha vaak koop ik afgeprijsde kleertjes of benodigdheden . In Bijenkorf zoek ik altijd bij afgeprijsde kleertjes en dan koop ik iets, zo heb ik een pakje in maat 52 gekocht van RalpH Lauren zoooo super kwaliteit ! En zo beetje bij beetje koop ik wat! Ik vind het leuk om te doen en ik denk niet dat het kwaad kan ! Mijn man zegt ook :" oohh we hebben straks tijd zat" maar ik hou gewoon van merkkleding en als ik iedere keer moet is kopen zonder actie , dan wordt het een beetje duur voor mij. Maar nu koop ik iedere maand wel wat en in verschilde maten . Aahh en als het wordt niet gedragen kan ik het altijd als cadeu geven of verkopen:)

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    edelwejs, maar alles " neutraal" ?
    want ik had dus maar 2 simpele hemapakjes gekocht (toen ik dus zwager was) en 3 rompertjes wit... want..... ik wou alles BLAUW, of ROZE als de kleine er was haha, hij heeft dus 1 dag een wit pakje aan gehad, en heb mijn moeder geld gegeven en die heeft de babyplanet toen leeggekocht met blauwe noppies pakjes :D:D:D

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik geloof echt niet dat wel of niet kopen van spullletjes/kleertjes iets te maken heeft met het wel of niet kindjes kunnen krijgen, dat is dan gewoon toeval.
    Daar ben ik een veel te nuchtere hollandse voor :p
    Ik snap het wel hoor, daar niet van..
    Heb het zelf trouwens nooit gedaan, zonde van mijn geld en leuke spulletjes/kleertjes kopen is zoveel leuker als het eenmaal zo ver is.
    Ik vind het net zoiets als een auto kopen voordat je uberhaupt met rijlessen begonnen bent :)
    Maar goed ieder moet het voor zich weten, ik vind dat sommigen wel overdreven krengerig reageren op anderen ;)

17. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    oow ik had ook al iets gekocht hoor voordat ik zwanger was. Ik was er zooo mee bezig en vond die babykleertjes zo ontzettend schattig! Dus toen had ik een broekje, romper en truitje gekocht. Ik kon het gewoon niet laten.

18. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb al een paar kleine dingen gekocht een knuffel en schoentjes in een mini maatje
    verder heb ik al heel veel gekregen ouders weten dat we een kindje willen en broer heeft al een kindje dus wij hebben inmiddels de rest gekregen zoals,veel kleertjes in verschillende maten,rompers,sokken enz enz boxkleden,kruiken,box,kinderwagen,kinderkamer,tummietub,looprek,autostoeltje
    als t nooit lukt om moeder te worden hebben we genoeg mensen om ons heen die ook een kindje willen of ons zusje en dan bewaar je t daarvoor,ik heb alles op zolder onder plastic zodat t allemaal schoon e stofvrij blijft
    ik persoonlijk vind er niks mis mee om zo nu en dan wat te kopen
    voorpret is ook pret;)

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik zou juist heel blij zijn als mn schoonmoeder dat zou doen ookal is het voor de 9 weken, dat heet trotse oma toch?

hihi sommigen hebben nu meer aan uitzet dan ik nu al heb :)
    Ik vind dat een ieder dat zelf moet weten, snap beide partijen!

20. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom is dat raar? Als je nu een betere band hebt met vrienden dan met familie? :( Er is toch helemaal geen lijst van 'dit is de volgorde en zo hoort het', het is maar waar je je zelf goed bij voelt, toch?

Hier wisten de meter en peter het ook eerst, en de grootouders en overgrootouders pas een twee weekjes later, toen we de 8 weken echo hadden gehad. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om langs alle kanten familiecommentaar te krijgen als het is misgelopen.

Deel Deze Pagina