Als je daar in geloofd leg ons dat eens uit waarom god ouders uitkiest die hun kinderen mishandelen of misbruiken?? omdat ze van god ouders mochten worden??,.. kom op open je ogen.. niets of niemand bepaald of je wel of niet zwanger word. Ik ben het zo met Zara75 eens dit kan en mag je gewoon niet zeggen... en het is zo niet waar!!
Ik kan het gewoon niet met elkaar rijmen: tuig dat kinderen krijgt, om het vervolgens te verwaarlozen, mishanedelen of vermoorden. En stelletjes die alles goed voor elkaar hebben, liefhebbende ouders zouden zijn etc etc en die zouden dan met lege handen achter moeten blijven omdat 'God' vindt dat zij er niet klaar voor zouden zijn. Leg mij dat dan eens uit? Want het komt op mij over alsof wij iets gedaan hebben waardoor we nu geen kind zouden ' verdienen'. Mijn schoonmoeder, (stiefmoeder van mn man,zijn eigen moeder is overleden) is nu 65 en heeft helaas nooit kinderen kunnen krijgen. Ik kan je vertellen dat ze daar vandaag de dag nog veel verdriet over heeft. Fijn als je dan te horen krijgt dat God bepaalt of jij moeder mag worden. Maar goed, dit is een zinloze discussie ben ik bang.
En toch zijn jullie nu geen haar beter als zij. Jullie voelen je op je hart getrapt door uitspraak, maar lees eens na wat je nu typt? Je valt mensen die wel in God geloven keihard aan! Ik geloof ook. En nee, dat snap ik ook niet. Ik gun iedereen een wondertje. Maar om ook dit topic weer als aanvalpunt te zien van jullie onvervulde wens vind ik ook een beetje jammer. En nu weer ontopic.
Precies! Ik denk dat dat zelfmarteling is, je hebt er recht op dat jezelf niet aan te doen. Ik vond het al lastig bij een miskraam bij 11 weken, was zoooooo blij dat ik nog geen kinderfrutsels had liggen. Heb zelfs rigoureus alle papieren, folders, boekjes en dergelijke bij elkaar geraapt en in een la gedonderd. Ik zie het maar zo: je koopt ook geen trouwringen voordat je een partner hebt gevonden.
Pardon ik zit net in me eerst ronde maar goed... Ik vind het echt niet kunnen om zoiets op god te gooien, dan moet ze gewoon uitleggen waar ze het op baseert kom dan met feiten, dat het idd werkelijk zo is, maar volgens mij heeft het toch echt met je eigen lichaam te maken.. dat is het enige wat ik wil zeggen, ik zeg niet dat god niet bestaat.... Maar voor vrouwen die heel lang bezig zijn en het niet wilt lukken kan je dat gewoon niet zeggen en zeker niet op zo'n forum.. maar goed idd ontopic ik houd er over op...
Ik ga toch nog even offtopic dan. Ik vind het prima als mensen zeggen: God bepaalt of ik kinderen krijgt. Ik gun ze die gedachte, het lijkt me iets dat je geloof sterkt. Maar om te zeggen dat God bepaalt of 'je' kinderen krijgt, is een heel ander verhaal. Daarmee maak je je eigen, particuliere, visie op de wereld namelijk een soort algemeen geldende waarheid. En dan maak je een aantal grote denkfouten. Dat betekent niet dat de fout ligt bij mensen die in God geloven, of bij God zelf, maar bij een mens dat een denkfout maakt. En daar zou ik wel een punt van willen maken. 1) Die god van jou is namelijk voor andere mensen vergelijkbaar met hans en grietje, of met dexter uit de serie: fictionele karakters, waar je leuke verhalen over kunt vertellen, maar niet meer dan dat. Zeggen dat God over iedereen waakt, is daarmee op z'n minst twijfelachtig, en zeker niet geldig als een waarheid die voor iedereen geldt. Je kunt God als argument daarom niet op die manier inzetten. Om je te laten zien hoe raar zulke argumenten op ongelovigen overkomen een vergelijking: Als de smurfen willen dat je zwanger wordt, dan word je het ook. Moet je dat eens voorstellen, dat een significant deel van het forum daar een punt van zou maken. Dan zouden mensen net zo goed zeggen dat ze die redenering niet delen. Terwijl als je zou zeggen: ik geloof in de smurfen, en die bepalen of ik zwanger wordt, dat zouden mensen waarschijnlijk wel aan je verstandelijke vermogens twijfelen, maar je hebt hen in elk geval niet geschoffeerd. 2) Als anderen wel in een God geloven, dan kan dat geloof in die God, en de relatie tot die God, heel anders zijn. Een deel van de bezoekers hier gelooft echt niet in een God met een vooropgezet plan, en zeker niet in een God die dat vooropgezette plan gebruikt om mensen te belonen en te straffen. Hun God is er een van liefde, een bron van inspiratie, een reden om het beste uit het leven te halen. Niet een God die hen dingen onthoudt. Ik neig er dus naar te concluderen dat het inderdaad wat kortzichtig is om te zeggen dat god bepaalt wie wel en wie niet kinderen krijgt. Daarmee geef je te veel eer aan een construct dat door veel mensen helemaal niet erkend wordt, of op een andere manier geconceptualiseerd wordt.
Waar haal je nu weer vandaan dat ik dit topic als aanvalspunt zou zien? T ging mij om de uitspraak dat God bepaalt wie er een kind mag krijgen en dan een ontzettend foute lachende smiley erachter. Dat is echt kwetsend! Al kopen mensen een babykamer vooRdat ze uberhaupt zwanger zijn, mogen ze zelf weten. Ieder voor zich nietwaar?
Regel 1.21: Berichten over religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd. Willen jullie weer ontopic gaan?
Even een bericht om het onderwerp te heropenen Hier nog zo'n stiekemuh koopster: 1 romper met de tekst: "ik scheten laten? moet je mijn vader eens horen!" verder nog 2 neutrale rompers, witte mini crocs, knuffeltje. De verleiding is echt heel groot steeds maar ik koop niet teveel omdat ik wil weten wat het gaat worden mocht ik ooit zwanger raken en dan wil ik wat gerichter dingetjes kopen. Maar als ik wat koop is het wel heel neutraal, wat voor een jongen en meisje kan.
Ik heb een aantal maanden geleden een romper gekocht met I love grote zus. Ligt nu nog steeds achterin de kast in de hoop het ooit een keer aan te kunnen trekken bij nr 2.
Hier komt er niks in huis,voordat ik zwanger ben. Is tegen mijn principes in,en ga liever op mijn roze wolkje shoppen dan te denken misschien,ooit....
Ik kon het niet laten... Koop alleen iets als het in de uitverkoop is en netraal.. Omdat. Ik het dan zo cute vind! Heb een burberry shirtje gekocht in het wit, past zowel bij meisje als jongen. En die was afgeprijsd, anders had ik het niet gedaan hihi. Heb ook een woezel en pip speelkleed gekocht toen die on de aanbieding was...! Kon het gewoon iet katen! Mocht k pnvruchtbaar zijn dan geef ik het aan mn beste vriendin of verkoop k het, burberry raakt in mijn beleving tenmonste nooit uit de mode en woezel en speelkleed tsja ach...
Ik bedoel het niet lullig tov vrouwen die onvruchtbaar zij of wat dan ook... Ik hoop ook natuurlijk dat ik dat nooit hoef mee te maken!
Dat begrijp ik maar het komt wel heeeeel "nuchter" over! Dus niet zo voorbarig praten,komt wel goed! Wie weet vier jij volgend jaar ook Moederdag met een kleine frummel in je armen!
Ow jee, en dat is idd echt een ramp! Dat je baby iets aanheeft wat niet meer in de mode is! Waar is de fashionpolitie als je ze nodig hebt! Dat meen je toch niet echt hè....
Ik doe dat in principe niet. Vooral omdat je neit weet hoe lang het nog duurt en wat het dan zal worden en wat ik dan leuk vind. Alleen heb ik laatst voor vrienden uit de usa uggs meegenomen voor de baby. Toen ik erachter kwam hoe duur die krengen hier zijn, heb ik toch maar besloten ze te houden. Ik kan z ealtijd nog weg geven. Toen familie weer daarheeb ging heb ik wel gelijk 6 paar mee laten nemen. Nu heb ik kraamcadeautjes voor alle zwangere vriendinnen
He bab jij ook hier? Ik heb een paar pakjes gekocht vorige week maar stop het dan snel in de kast. Is toch wel onzekerheid. Als alles goed is haal ik het er uit en ga ik het uitgebreid bekijken
Nog niks gekocht maar dat ging niet altijd even makkelijk. Koop dan maar iets voor mijn kleine nichtje.