Ik heb niets en ik ga ook pas shoppen als ik echt zwanger ben en de 12 weken voorbij ben. Anders zou ik ook het gevoel van "de goden verzoeken"hebben. Maar ieder moet doen waar hij/ zijn zich fijn bij voelt!
ik heb alle 3 de keren nooit iets gekocht voor ik daadwerkelijk zwanger was (en de laatste keer duurde het 1,5 jr) gewoon omdat het voor "mijn gevoel" de "nieges"(ongeluk) brengt... beide keren was ik direct zwanger, de 1e keer gelijk de 1e ronde, en de 2e tijdens pilgebruik (4 mnd voordat we wilden stoppen met de pil)... bij de 3e dachten we ook "zo" zwanger te zijn en zijn we toen we een nieuwe inboedel kochten ook gelijk boven aan de gang gegaan, en hebben we de kids samen op 1 kamer gedaan en wij naar de middelste kamer zodat we van de kleinere kamer de "baby" kamer konden maken als het eenmaal zover was... de kamer heeft 1,5 jr "leeg" gestaan voor we eindelijk de babykamer mochten realiseren...dus ook dat gegeven geeft mij weer het idee dat we gewoon niets hadden moeten doen en er niet van uit hadden moeten gaan dat we wel even zwanger zouden worden... net zo goed als toen ik eenmaal zwanger was, er werd hier niets gekocht tot we die 3 mnd voorbij waren (bij deze zelfs 4 mnd) dus tja, doe wat je gevoel je ingeeft zou ik zeggen, iedereen is en denkt anders... succes met zwanger worden dat je maar gauw gebruik mag maken van je spulletjes... gr.smoekie
neej ook niks van te voren gekocht,ik heb nu pas weer een pakje gekocht. Dit was ook zo bij de eerste. Lijkt me ook veel leuker om pas te gaan shoppen als je zwanger bent en ik vind het wat anders als je iets van iemand krijgt die het anders meschien weggooit ofzo. groetjes jeslin
Nee heb tot op heden nog niks gekocht. Al wel heel vaak gekeken, maar durf het niet aan. Wel gaan we in december verhuizen. Hoop dan wel zwanger te zijn. Kan ik al lekker rekening houden met het inrichten van een kamer.
Ik zou het zelf niet doen. Je weet nooit van tevoren hoe lang je bezig zult zijn met zwanger worden en of het ooit gaat lukken. Eventjes zwanger worden zit er voor een hele hoop mensen niet in. Wij zijn maar liefst 4 jaar bezig geweest. Als je alles van tevoren koopt en het lukt niet, of je krijgt een miskraam, dan zijn al die spulletjes ontzettend confronterend. Velen hier zeggen dan heel nuchter: Oke, dan geef ik het aan een ander of zet ik het op MP. Maar psychisch gezien, werkt dat niet zo. Je hebt het wel voor je eigen beebje gekocht, wat er nog steeds niet is... Dat is best moeilijk. Maar ook uit praktische overwegingen. Als wij vier jaar geleden al een kinderkamer ingericht hadden, een kinderwagen hadden gekocht, enz dan hadden we nu opgescheept gezeten met spulletjes die nu helemaal niet meer "in" zijn en al verouderd. Waarschijnlijk vind je het dan niet eens meer mooi, maar heb je wel al dat geld al uitgegeven. Dus ga lekker shoppen als je zwanger bent! Kun je helemaal los gaan, toch? En veel leuker, omdat je ook werkelijk weet dat het voor je beebje is dat er over zoveel maanden is! Groetjes, Jippie
Ik ga eventjes opnoemen wat ik heb: -ledikant -commode -wipstoeltje -combikinderwagen -box -dekentjes -rompertjes en kleine was dingetjes enzo Ik ben nu beland in ronde 9 en we zijn 18 maand prikpil vrij...Ik heb er geen probs mee als dat ik de goden verzoek ofzo...Als het mis gaat is er wat mis met het vrucht en denk echt niet dat het een straf is van boven omdat ik hout in huis genomen heb...ja toch...
Over dat je niet alles in 1x hoeft te kopen als je zwanger bent als je al wat spullen hebt, je weet ook 8 maanden dat je zwanger bent, dan heb je nog tijd zat. Ik bedoel, wij hebben nu ook de kinderwagen enzo nog niet in huis (wel besteld), ik hoef dat nu echt nog niet hier te hebben staan, over een maandje is vroeg genoeg. Wel hadden we een paar maanden voordat ik zwanger werd een box van iemand overgenomen, want anders zou die op marktplaats zijn gekomen, nu konden we 'm gratis overnemen. En dat vond ik eigenlijk al moeilijk, omdat het zwanger worden bij ons dus niet zo makkelijk ging.
ik heb een rompertje gekocht toen we wisten dat we er voor zouden gaan maar verder hebben we nog niks. ja ik heb een wiegje die stond bij mij moeder thuis en toen die overleed heb ik het meegenomen omdat we er allemaal in hebben gelegen en ik er ook graag mijn kindje in wil leggen. ik vind het ook veel leuker om te gaan shoppen als het beebje in mijn buik zit, kan ik een beetje met hem/haar overleggen haha wij gaan ook verhuizen in december en het leek me niet handig om nu al alles te hebben staan, en dan nog wat moet je er nu mee. maar dat is ieders keuze voor zich. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Wij hadden ook al best veel in huis voordat ik zwanger was, we liepen letterlijk overal tegenaan zeg maar en konden ales voor een prikke of zelfs voor niets zo meekrijgen. En tja ik vind mezelf dan een dief van mijn eigen portomonee als ik dat afsla want zeg nou zelf alles is tegenwoordig duur zat
Ik heb alleen mijn wieg waar ik en broertje in hebben gelegen, maar die staat nog in mijn oude huis.... en toen ik vorige keer zwanger was heb ik een heel schattig klein gebreid wit vestje gekocht ....vind het toch ook een beetje de goden verzoeken......dus er komt niet in huis totdat ik zwanger ben en 3 maanden heen...... Maar iedereen moet dat voor zich weten... LIEFS nony
Voor ik zwanger werd van mijn dochtertje had ik 1 heel lief pyamaatje gekocht. En toen ik wel nog eventjes mst wachten dacht ik ... ach ik heb het nt nodig ik geef het aan mijn colleegje die wel zwanger was.. de maand daarop was ik zwanger hahaha. Weet dus nt waarom maar durf niks meer op voorhand kopen...en nu zeker nt meer want er zijn ondertss al 27 maanden voorbij.