Zoals ik het van de arts heb begrepen heb ik nog maar 1 eierstok + eileider over. ( was nog half aan het bijkomen van de narcose, dus zal het de 27e goed navragen hoe het zat.. ) Is het nou ook zo dat je dan minder eitjes hebt voor een bevruchting via IVF? Ik heb wel eens gehoord dat als de ene kant niet werkt, de andere kant die functie overneemt? Of is dat lariekoek?? Ik hoor graag jullie meningen/ondervindingen. Groetjes Gemma
Hoi, volgens mij neemt je overgebleven eierstok de functie gewoon over. Ik heb zelf ook maar 1 eierstok en tijdens de IUI's had ik gewoon elke maand een ei, en bij onze ICSI poging hebben ze 21 mooie follikels gepuncteerd. Ja je mist wel de helft maar dat betekend niet dat je nu niet zwanger kan worden. Ik was gelijk bij de eerste ICSI poging zwanger en heb nu nog 12 embryo's in de vriezer, het kan dus heel goed Heel veel succes
Hoi Gemma, Mijn eierstok is kennelijk inactief of hij is er niet, bij inwendige echo's bij onze 1e ICSI is deze niet gevonden en er waren dus ook maar eitjes aan 1 eierstok. Ik heb toen 21 folikels aan 1 kant gehad, waarvan 16 bruikbare eitjes, waarvan 15 bevruchtingen. Dus mijn ervaring is dat 1 eierstok zeker zijn werk kan doen! Overigens heb ik het verhaal al vaker gehoord dat 1 eierstok alles overneemt bij verwijdering door operatie of als er geen 2e is. Ook in het ziekenhuis gaven ze aan dat het de kansen niet verminderde. Succes alvast met de IVF! Groetjes, Blondje