nog niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door maui78, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Mijn pil gestopt vorig jaar in April,maar toen nog niet echt gekeken naar de juiste data, nu sinds Januari intensief bezig.
    Ik weet dat ik nog niet direct moet beginnen panikeren, maar iedereen rondom mij is zwanger, en dat verhoogt precies de druk nog een beetje. Ze zeggen dat dat ik er teveel mee bezig ben enzo, maar ik vind het zeer moeilijk om uit je hoofd te zetten als je iets zo graag wilt!:(
    En ik heb ook wel een beetje schrik dat het niet zal lukken, zijn er nog mensen met dezelfde ervaring?

groetjes

2. Anique

Anique Actief lid

Nou, als je je van april tot januari niet met datums hebt bezig gehouden, dan vind ik niet dat je er teveel mee bezig bent geweest hoor! Laat je niet gek maken door wat anderen ervan vinden. Als het je bezig houdt, houdt het je bezig. Het is als roze olifantjes. Proberen niet aan roze olifantjes te denken, heeft slechts 1 gevolg: je denkt aan roze olifantjes.

Niks mis mee, dat het je bezig houdt! Ik hoop dat je snel een wondertje op je pad mag treffen!

Liefs, Anique.

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Er niet mee bezig zijn is onmogelijk als je graag iets wil! Als je denkt dat je er niet aan moet denken denk je er al aan haha :D
    Denk NIET aan een witte ijsbeer! En hoppa je ziet hem zo voor je met een visje in zn bekkie :p
    Je hoort vaak van die verhalen, toen ik er niet meer aan dacht was ik plots zwanger.. Ja makkelijk lullen achteraf als je zwanger bent :p

Tuurlijk is het logisch dat je denkt dat het bij jullie niet gaat lukken, die angst heeft iedereen wel! Maar probeer er positief in te blijven staan en probeer zich te krijgen op je cyclus zodat je ook met een verhaal naar je huisarts kan.

Zo dat is een goed advies.. Nu moet ik mezelf daar ook nog van overtuigen hihi :D
    Tis wat allemaal! Succes!!

4. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    at Anique, ik was er wel mee bezig hoor, gedurende al die maanden, maar er waren omstandigheden waardoor het ook ni echt lukte, ik kreeg slechte cellen aan mijn baarmoeder, daarna een hernia, mijn schoonmama gestorven en dan zijn we vier maand op zee geweest, want we zijn beiden bij de marine. Dus het was niet echt de juiste moment! Nu zijn we aan land, en hbb we alle tijd, maar toch stressy.
    Gelijk dat je zegt Lizzy, iedereen denkt wss dat het niet zal lukken...zogezegd moet je positieve gedachten hbb en dan lukt het vanzelf. Heb nu ook een maansteentje aangeschaft, naart schijnt zou dat helpen voor de vruchtbaarheid ;)

5. dolfijntje82

3 mrt 2009
    81
    0
    0
    Wij zijn ook al een heel tijdje bezig. en tis inderdaad heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Heb nu van een vriendin die weet dat we bezig zijn ook een maansteentje gekregen. Zij heeft ook een hele tijd moeten proberen en is uiteindelijk via ivf zwanger geraakt. De man die haar het steentje had verkocht had gezegd dat 9 van de 10 vrouwen binnen 3 maanden zwanger zou zijn. Ben eens benieuwd :p

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nou dan ga ik ook maar eens op zoek naar zo'n steentje haha :D

7. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Tja ik heb ook wel eens de geachte: zou het voor mij wel weggelegd zijn... iedereen heeft een kindje of is zwanger en wij zijn voor mijn idee al zo lang bezig...

8. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jaa ik ken die gedachte zo goed... Je haalt jezelf zo veel in je hoofd :(
    Zeker als iedereen om je heen allemaal maar zwanger word:(

9. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ja idd, dan denk je... mss hoor ik wel bij die categorie die nooit een kindje krijgt...
    Maar volgens mij moet je daar niet teveel over denken want dan word je zo depri...

10. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Wat heerlijk dit topic..
    Mag ik me even aansluiten en meekletsen? Als ik nog 1 iemand hoor zeggen; je moet het loslaten of je moet er niet mee bezig zijn..
    Ik ga echt gillen!

In een ander topic, zijn nu 4 meiden tegelijk zwanger geraakt, naast de 6 meiden die inmiddels al zwanger waren. Daarmee hoor ik nu tot het selecte groepje meiden dat nog niet zwanger is. Ik ben bijna een half jaar van de anticonceptie af en heb niet alle maanden gericht geknutseld maar toch..

Af en toe slaat de twijfel toe, is dit ook voor ons weggelegd?
    Vanaf deze maand gaan we echt gericht bezig. Volgende week het grote spot-je-ei-festijn.

Ik heb een maansteen en eentje aan een vriendin gegeven, zij is nu zwanger!! Die vriendin heeft vorige maand gewoon tegen zichzelf gezegd; "En nu is het klaar, ik gooi het maandverband de deur uit en deze maand gaat het lukken"
    En dat was ook nog zo. Dus ik prent nu maar in mijn hoofd dat ik 29 mei met een prachtige positieve test in mijn handen sta:D

11. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bij mij in de omgeving word ook iedereen zwanger... 2 collegas.. Twee vriendinnen, mn beste vriendin.. Mn zusje..
    Grrrrrr haha ga maar uit van de pendel van hanna want van die van gimena word ik niet echt vrolijk haha :p

12. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Lizzy; pff ook nog zo dichtbij.. Lastig is dat zeg!
    Mijn 3 broers en 2 zussen hebben gezamenlijk 12 kinderen en bij alle 5 gold dat het binnen no time raak was. Vaak kregen ze niet eens de kans om aan het idee te wennen.

Ik hoop dat Hanna & Gimena het beiden juist hadden bij mij. Maar eerlijk is eerlijk, augustus is ook nog te overzien!

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Helaas kunnen we niet meer doen dan wachten...
    En lekker klagen en kletsen hier op het forum :D

14. dolfijntje82

3 mrt 2009
    81
    0
    0
    Maar goed dat we nog kunnen klagen hier opt forum. Bij ons weet enkel een vriendin dat we bezig zijn. En opt moment is het heel moeilijk om erover te zwijgen. Iedereen is de hele tijd bezig over de kleine van mijn schoonzus. En natuurlijk beginnen ze dan tegen mij dat ik ook wel eens mag gaan beginnen. Dat ik er niet jonger op wordt. Ja ik weet dat ook wel, maar t moet ook lukken he denk ik dan maar kan dat niet zeggen. Lach dan altijd maar wat flauwtjes. :p

15. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja herkenbare opmerkingen.. Nu ik weet dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is en best wel eens ff kan duren zal ik ook nooooit meer zon opmerking maken tegen anderen.. Maar heb mezelf dr ook schuldig aan gemaakt :)

16. dolfijntje82

3 mrt 2009
    81
    0
    0
    Ja das waar! Ik heb dat ook al eens gezegd. :)
    Ben blij dat ik soms mijn frustraties eens kan neerzetten hier. Want vind het zo stom om tegen die mensen dan iets te zeggen. Ze weten tenslotte niet dat we aan het proberen zijn. Wil eigenlijk dat het toch een verassing is als het eens lukt. :D

17. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Wij hebben vanaf het moment dat we elkaar kennen (en allebei daarvoor) altijd keihard geroepen dat we geen kinderen willen.
    Mijn familie heeft zich daar inmiddels bij neergelegd. Alleen mijn oudste zus weet van onze plannen af. Verder zijn er in mijn omgeving wel meer mensen die het weten. Ik heb wel afgesproken dat ze er niet steeds naar vragen en dat doen ze dan ook niet.

Het forum is idd een heerlijke uitlaatklep! Herkennen jullie ook dat je lief minder zorgen heeft dan jij?

18. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook sinds april vorig jaar gestopt. Mijn moeder was gelijk zwanger van mij en in mijn familie heeft niemand lang moeten wachten op een kleine en die zijn allemaal zwanger geraakt op hun 34ste!!! Het is dus heel frustrerend dat wij al een jaar aan het wachten zijn. Bij mij weten alleen 4 goede vriendinnen het dat we bezig zijn. (en hun mannen erbij) verder niemand. Ik heb alleen een vervelende oom (hij woont in duitsland) die steeds vraagt wanneer er een kleine komt. Nu is hij dit weekend in Nederland en ik ben bang dat als ik hem zie hij weer gaat beginnen erover. Ik sta nu namelijk op het punt om uit mijn dakje te gaan... en dat wil ik niet want dan verraad ik de boel....
    Straks de uitslag van de bloedtest, ik heb een vermoeden dat het zo lang duurt i.v.m. een B12 tekort....

19. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Sweet84: wat houdt dat precies in?
    Sorry, niet bekend mee..

20. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi dames,

Hier ook zo'n twijfelgeval. Ik ben sinds augustus 2010 gestopt met de pil en tot nu toe wilt het niet vlotten. Ik was heel kort zwanger, maar kreeg in januari een mk en sindsdien niet meer gelukt. En iedereen vragen, wanneer komt er nou een brusje voor Sem?;)

Bij de eerste ging alles heel makkelijk en soepel en ik ben nu bang dat een tweede misschien helemaal niet meer gaat lukken.

Deel Deze Pagina