nog niet zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ninaVI, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hallo,

heb behoorlijke angst of het wel normaal is dat ik nog niet zwanger ben.
    Ik ben 25 jaar en probeer nu 6 maanden!! ook heb ik daarvan 4 maanden met ovulatietesten gewerkt die 4 maal positief aangaven....

Nu is mijn vraag als je 4 maanden met ovu testen hebt gewerkt en niet zwanger bent kun je dan niet al eerder naar een arts?? Of loop ik echt te hard van stapel en is het normaal om nog niet zwanger te zijn? Ik ben niet aan de pil gweest dus daar kan het ook niet aan liggen?? Is de kans na 6 maanden al kleiner dat je normaal zwanger kan worden?? Ik hoop dat je me uitlacht om mijn angsten maar ik ben er echt bang voor???

Ik hoop dat je me gerust kan stellen!

liefs nina

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nina,

je hoeft echt niet ongerust te zijn hoor. Het is helemaal normaal dat je nog niet zwanger bent na 6 maanden. Als je binnen 6 maanden zwanger bent, heet dat zelfs superfertiel, dat wil zeggen, supervruchtbaar. Als je regelmatig ongesteld bent, en verder gezond dan heb je een kans van 80% om binnen een jaar zwanger worden. Dus geen paniek dat het nu nog niet gelukt is. Het is positief dat je ovulatietesten goed zijn. Eet verder gezond, rook niet en drink geen alchohol. Dit geldt ook voor je partner. Slik je al foliumzuur? Als je meer wilt weten over zwanger worden kijk dan eens op www.zwangerstraks.nl en www.zwangerwijzer.nl

Mirjam

Share This Page