stress bij de laatste loodjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Umm85, May 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hallo,

Aangezien wij net verhuisd zijn, het kamertje niet op tijd kwam en niet alles zo soepel loopt tussen mijn man en mij (hormonen denk ik) was ik al redelijk gestressed. Nu heb ik het de afgelopen week best zwaar lichamelijk, en is mijn man vandaag onverwachts vertrokken naar Turkije vanwege het op sterven liggen van zijn opa. Hij hoopt volgende week terug te zijn, vooral omdat ik hier verder geen familie/vrienden heb om op terug te vallen vind ik het best moeilijk. Een redelijk stressvolle situatie dus. Nu is de baby sinds vanmiddag dus echt ontzettend aan het trappelen en rommelen.. heeft dit waarschijnlijk te maken met het feit dat ik me nogal druk maak? Reageert de baby hier ook zo op?

Alvast bedankt

Meryem

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Meryam,

de baby kan wel reageren op jouw toestand. Maar maak je daar niet druk om, je hebt al genoeg aan je hoofd. Dat de baby veel beweegt is een goed teken, hij voelt zich goed in jou wbuik en is in prima conditie. Maak contact met je baby en praat tegen hem of haar, leg uit hoe je je voelt.
    Soms helpt het ook om het 1 en ander in een schriftje te schrijven, dan schrijf je het als het ware van je af.
    Sterkte de komende tijd!

Mirjm

Share This Page