Hallo, Als je een WAO-uitkering ontvangt, moet je dan doorgeven als je een kindje hebt gekregen? En zo ja, is daar een termijn aan verbonden?
Beste klavertje04, Ontvang je een WAO-uitkering? Geef dan wijzigingen in je situatie binnen een week door met het wijzigingsformulier. Ook wanneer je een kindje hebt gekregen. Er zal niets veranderen in de hoogte van je WAO-uitkering. Mogelijk heb je recht op (meer) toeslag bovenop je WAO-uitkering. Actuele informatie over wijzigingen doorgeven wanneer je een WAO-uitkering hebt vind je hier. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dat wist ik dus niet. Mijn kindje is 5 jaar geleden geboren en hoor nu via vrienden dat ik dat dus misschien moest opgeven. Ik heb deze optie nooit gezien op de wijzigingsformulieren vandaar ook nooit geschakeld dat je dat moest doorgeven. Krijg je dan een boete als t te laat wordt door gegeven?
Beste Klavertje04, Wanneer je wijzigingen niet op tijd doorgeeft kán dat tot een boete leiden. Dit is meestal het geval wanneer je hierdoor te veel uitkering hebt ontvangen. Wanneer je een kindje krijgt, kan dat niet leiden tot een lagere uitkering. Ik adviseer je om de wijziging alsnog zo snel mogelijk door te geven en daarbij toe te lichten waarom je de wijziging nu pas doorgeeft. Je krijgt dan zo snel mogelijk schriftelijk een reactie. Actuele informatie en het sociale minimum vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare