Nog een laatste tip: bedenk wat je direct nodig hebt en wat je nog kan vragen bij de kraamvisite, verjaardagen, Sinterklaas/Kerst, etc. Op sommige lijsten staat bv ook een kinderstoel, maar die heb je natuurlijk nog lang niet nodig. En tegen de tijd dat je die wel nodig hebt is Sinterklaas of zo misschien al wel langs geweest, of heb je cadeaubonnen van een babyzaak gehad waarmee je dat soort dingen (deels) kunt betalen. (Kinderstoel konden we nu gratis krijgen dus daar hebben wenatuurlijk wel ja tegen gezegd, maar anders was die er nog lang niet geweest.) Probeer ook in te schatten (als je dat al een beetje weet) wat je zult krijgen van de kraamvisite. Zelf hebben wij bv geen speelgoed en nauwelijks knuffels gekocht, omdat je dat vaak krijgt van de kraamvisite. Als je nu al dingen ziet waarvan je denkt 'handig voor na een paar weken/maanden' kun je alvast een verlanglijstje gaan bijhouden, voor het geval mensen gaan vragen wat je graag zou willen hebben.
Dat is idd zoals ik het ook gedaan heb sunnybaby, ik heb eerst het lijstje: echt nodig, en dan nog en wensen lijstje, wat we later ook kunnen halen of wat je krijgt met visite. Ik zal even mijn echt nodig lijstje plaatsen: ledikant of wiegje kast commode of lage kast box matrasje min. 8 cm dik aankleedkussen 2-4 aankleedkussenhoezen (ik heb er 4) min. 12 hydrofiele luiers (ik heb er 24) min. 6 hydrofiele washandjes min. 6 spuugdoekjes (ik heb er 15) luiers 2 pakken maat 1 luiers 2 pakenmaat 2 billendoekjes washgel billencreme badje standaard badthermometer emmer pedaalemmer of diaperchamp (ik heb zelf een pedaalemmer en heb geparfumeerde zakjes voor de poepluiers van de action) 4 truitje/broekje of pakjes maat 50 6 rompertjes maat 50 4 truitje/broekje of pakjes maat 56 6 rompertjes maat 56 vestje of jasje (vestje is fijner) maat 50 en maat 56 min. 3 mutsjes anti krab wantjes (voor 's nachts in bed tege het krabbelen in het gezichtje door eigen nageltjes) min. 4 paar sokjes 2 badcapes min. 1 boxkleed 3 matrashoeslakens 2 moltonhoeslakens 3 lakens 2 dekentjes kinderwagen maxi cosi kruikezakken 2 kruiken 2 digi thermometer (bij bijv. etos) nagelsetje (om nagels te knippen) wasmand haarborsteltje kleerhangers min. 15 stuks luiertas zoogcompressen voedingsbh (pas in de laatste maand kopen ivm maat) rookmelder voor in de kamer/op de gang opbergbakjes: voor sokjes voor de kast, voor eentje op de commode voor klein spul. babywattenstaafjes gordijnen babyfoon wikkeldeken, ook te gebruiken in de wandelwagenbak (ipv lakentje en dekentje) mobiel voor in de box ikzelf kies er wel voor om alvast flesjes in huis te hebben, ga wel eerst borstvoeding proberen, maar vind het fijn het al wel in huis te hebben, net als de magnetronsterilisator. Maar deze dingen kun je ook later aanschaffen. Avent heeft een startersetflesjes in één doos. Die heb ik gekocht. Daarbij koop ik 1 pak flesvoeding. Wat ik later kan kopen: kinderstoel extra boxkleed wipstoeltje voetenzak voor de kinderwagen (die heb je pas nodig als ze gaan zitten, dus nog niet in de wandelwagenbak) borstkolf weekendbedje voor als je langere tijd weggaat/op visite wat je vaak krijgt: speelgoed en knuffels kleertjes maat 62 en maat 68
Voor ledikant: wat is nou het verschil tussen lakentjes en dekens? Je moet beiden in huis halen, maar wat is nou het verschil?
laken is dun wit katoen, en deken is dikker en geeft warmte af, het lakentje heb je onder het dekentje, en sla je een stukje om naar de bovenkant. Het lakentje kun je wassen en vaak is dan het dekentje nog schoon. Zie het maar als een dekbedovertrek, het overtrek is als het ware het laken en je dekbed is als het ware het dekentje, alleen zie je het dekentje dus aan de bovenkant zitten, en gaat er dus alleen een laken onder, en niet overheen kijk maar op het plaatje, het wit is het laken en het bruin de deken http://www.villa-vrolijk.nl/files/uploads/Producten/big/1124630882.jpg
ff reageren op bovenstaand lijst; kruikzakken worden door de kraamverzorgende NIET gebruikt! maw onzin!!! babywattenstaafjes? nooit gebruikt! wantjes voor handjes, noit gebruikt 2 pakken luiers maat 2,is niet perse nodig, fijn is het wel om een voorraadje van zulke dingen te hebben, maar dat is ieder persoonlijk
sommige baby's hebben wél haren! mijn meisje kon vrijwel meteen staartjes en ik had die kam hard nodig. daarbij vind ik het gewoon beetje bij de verzorging horen... geen idee waarom precies
even ook weer kort reageren, het gebruik van bovenstaande is ook persoonlijk, van mijn collega weet ik dat zowel de kruikezakken, als de wattenstaafjes, als de wantjes voor de handjes allemaal zeer zeker wel gebruikt werden.
Haha, misschien omdat jij een dochter hebt en ik een zoon, die er (heel cliché?) een hekel aan heeft als ik zijn haar borstel! Het zit ook nooit in de klit eigenlijk dus ik kam het zelden.
Mag ik tussendoor heel ff snel wat vragen, dan hoef ik niet extra een nieuw topic te openen... Ik vroeg me af of het nou echt nodig is om een Maxi-Cosi hoes aan te schaffen. Het lijkt me wel voor het knoeien enzo maar ik twijfel of ik er één moet kopen. Vind ze ook erg lelijk Wie heeft ze wel in huis?
Ik heb er geen hoor. Als je nou een kindje hebt wat veel blijkt te spugen kun je het altijd nog aanschaffen. Maar volgens mij is de normale hoes ook eraf te halen en te wassen? ik zie overal om me heen ook nooit iemand die er een andere hoes over heeft let maar eens op als je gaat winkelen, de meeste kindjes die in de mc zitten, hebben er geen extra hoes over
Hmm het mij juist op dat iedereen ineens een hoes over de mc heeft . Dat zal dan wel een zgn. zomerhoes zijn. Ik heb er geen een, ook geen idee of het nodig is. Maar ik zie het dus wel veel om me heen. Ik dacht eigenlijk dat een hoes misschien wat lekkerder ligt als het warm is ofzo.
Ja ik dacht ook ivm zweten en spugen ofzo ... Hmmm kweetet echt niet hoor of ik er nou wel of geen moet kopen.
Leuk dat mijn topic nog actief is! Ik heb de kidnerkamer vandaag gekocht en gelukkig hadden ze hem op voorraad dus hij kon gelijk mee!! Dat wordt straks/morgen in elkaar zitten. En de kinderwagen is besteld en komt al over een maand binnen! Dus nu het belangrijkste gehad, en nu nog de kleine dingen. Ben blij eindelijk een goed begin te hebben gemaakt.
Ja, eindelijk zit er beweging in. En dat is precies wat ik tegen mijn man zei: nu heb ik eindelijk wat ruimte in mijn hoofd en voel ik me veel geruster .
Dat is bij mij ook zo, als ik weer wat weg heb kunnen strepen van mijn lijstje ben ik een week lang heel relaxt, haha tot het weer begint te kriebelen en dan moet er wel weer gauw wat kunnen worden weggestreept hoor, anders word ik zo zenuwachtig hihi. Maar hier door het forum ben ik wel iets rustiger geworden, toen ik las dat meerdere meiden pas op hun gemakje na 20 weken alles aanschaffen en de kamer pas inrichten met 30 weken. Dan loop ik wel mooi op schema!Dus maak me nu iets minder zorgen of het wel op tijd af komt...
8) ik moet nog genoeg maar ben al echt een stuk rustiger omdat ik zowel de kinderwagen als het kamertje het belangrijkste vond. Binnenkort het badje halen en kleding en nog meer. Het kamertje hebben we in elkaar gezet en eind deze week gaan we matrasje, klamboe en andere accesoires kopen zodat we die echt af hebben. en dat is dan inderdaad nog redelijk vlot want ben dan 24 weken.